Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Πώς θα βρείτε το φθηνότερο “καλάθι” προϊόντων στο σούπερ μάρκετ – Στον “αέρα” το νέο “ψαχτήρι” τιμών

Άλλο ένα “όπλο” στα χέρια των καταναλωτών αναμένεται να αποτελέσει το ανανεωμένο e-katanalotis το οποίο είναι διαθέσιμο στον διαδικτυακό “αέρα”.

Μετά την αναφορά του πρωθυπουργού στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο, το υπουργείο Ανάπτυξης έθεσε στη διάθεση του κοινού το εργαλείο που παρακολουθεί τις τιμές τουλάχιστον 3.500 δημοφιλών προϊόντων προχωρώντας μάλιστα σε ανανέωση επί καθημερινής βάσεως.

Τι είναι αυτό το εργαλείο; Ο κάθε καταναλωτής, μπορεί να δημιουργήσει ένα καλάθι με τα προϊόντα της επιλογής του ώστε να πληροφορηθεί σε πραγματικό χρόνο ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή. Μέχρι τώρα, τέτοια δυνατότητα παρείχε το εργαλείο μόνο για μεμονωμένα προϊόντα κάτι που έχει περιορισμένη λειτουργικότητα καθώς κανένας καταναλωτής δεν περνά την πόρτα ενός σούπερ μάρκετ μόνο για να αγοράσει ένα προϊόν. Τώρα, παρέχεται η δυνατότητα να καταγραφεί ολόκληρη η λίστα στην εφαρμογή της ιστοσελίδας https://e-katanalotis.gov.gr/ οπότε o καταναλωτής να πληροφορηθεί για ποια αλυσίδα είναι αυτή που προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή όχι σε κάθε προϊόν ξεχωριστά αλλά συνολικά στη λίστα με τα ψώνια που θα δημιουργήσει ο καθένας.

Το βασικό πρόβλημα που διαπιστώνεται πλέον στην αγορά είναι η ελλιπής δυνατότητα που παρέχεται στους καταναλωτές να εντοπίζουν το φθηνότερο προϊόν. Όσο πιο καλά ενημερωμένος είναι ο καταναλωτής, τόσο πιο εύκολα στρέφεται στο προϊόν που διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή άρα τόσο περισσότερο ενισχύεται ο ανταγωνισμός. Αυτός ακριβώς είναι και ο στόχος της πλατφόρμας που άνοιξε πριν από λίγο. Με μια ματιά, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν για το ίδιο ακριβώς προϊόν διαφορές τιμής οι οποίες μπορεί να είναι και μεγαλύτερες του 30-40%.

Για παράδειγμα, απορρυπαντικό πλυντηρίου γνωστής πολυεθνικής, πωλείται σήμερα προς 10,89 ευρώ από τέσσερα διαφορετικά σούπερ μάρκετ αλλά σε ένα πωλείται προς 15,26 ευρώ. Ένα κουτί με μπισκότα για σκυλάκια, μπορεί να έχει 2,39 ευρώ αλλά η τιμή του φτάνει μέχρι τα 4,06 ευρώ. Τα κατεψυγμένα φασολάκια γνωστής εταιρείες πωλούνται σε συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ προς 1,9 ευρώ ενώ στα υπόλοιπα διατίθενται προς 3,97 ευρώ.

Το e-katanalotis, μπορεί να αποτελέσει ισχυρό εργαλείο στα χέρια των καταναλωτών που επιλέγουν να κάνουν έρευνες αγοράς και να “στοκάρουν” προϊόντα της επιλογής τους κάθε φορά που τα βρίσκουν σε ελκυστικές τιμές. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο επιλογής αλυσίδας σούπερ μάρκετ καθώς με τη συμπλήρωση των προϊόντων της επιλογής του καθενός, γίνεται σύγκριση του συνολικού κόστους ανά αλυσίδα.

Πηγή: thetoc.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ