Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Σχολεία: Συνεδριάζει η Επιτροπή για τα μέτρα στο άνοιγμα – Τι αλλάζει τη νέα χρονιά

Με «αέρα» κανονικότητας αναμένεται να επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές στις 12 Σεπτεμβρίου με την επιτροπή των ειδικών να συνεδριάζει σήμερα Τρίτη (30/8) για να παρθούν οι αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων με βάση την εμβολιαστική κάλυψη αλλά και την επιδημιολογική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα. Ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, δήλωσε τη Δευτέρα ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η λειτουργία των σχολικών μονάδων να είναι πολύ κοντά στην κανονικότητα και να μην επιβληθούν νέα μέτρα. «Η λογική, η οποία έχουμε είναι ότι στα πλαίσια που προσπαθούμε να μην έχουμε μέτρα τα οποία δεν χρειάζονται ή μέτρα υποχρεωτικότητας, αυτό να είναι και το μοντέλο στα σχολεία», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά των επιστημόνων, δεδομένου ότι η χώρα έχει περάσει ένα καλοκαίρι ελεύθερο μέτρων και η παραμένει προς το παρόν σε ύφεση, θεωρείται ότι μπορούν να αποφευχθούν οι αυστηροί περιορισμοί. Στο πλαίσιο αυτό, όπως όλα δείχνουν, η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων θα εισηγηθεί σύσταση για τη χρήση μάσκας από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και όχι υποχρεωτική χρήση. Επίσης, ο τακτικός έλεγχος με self test των προηγούμενων ετών δεν αναμένεται να ισχύσει τη νέα σχολική χρονιά. Το πιθανότερο είναι πάντως, η επιστροφή των μαθητών στο σχολείο να γίνει με ένα self test πριν τον Αγιασμό, ούτως ώστε να απομονωθούν τα πιθανά κρούσματα πριν από την έναρξη των μαθημάτων.

Τέλος, φαίνεται πως δεν θα ισχύσουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού για τους εκπαιδευτικούς και ο διαχωρισμός σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους μαθητές. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην επιτήρηση των μαθητών, με στοχευμένο έλεγχο σε όσους παρουσιάζουν συμπτώματα. Ωστόσο, πιθανότατα να μην ισχύσει το πρωτόκολλο της καραντίνας για όλους τους μαθητές που κάθονται σε κοντινά θρανία, σε περίπτωση που παρουσιαστεί κρούσμα στην τάξη.

Οπως προανήγγειλε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, μιλώντας χθες στο MEGA, «έχουμε δύο εβδομάδες ακόμα να ανοίξουν τα σχολεία. Είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας. Η λογική, η οποία έχουμε, είναι ότι στο πλαίσιο που προσπαθούμε να μην έχουμε μέτρα, τα οποία δεν χρειάζονται ή μέτρα υποχρεωτικότητας, αυτό να είναι και το μοντέλο στα σχολεία. Οπότε κατά βάση θέλουμε τα σχολεία να είναι πολύ κοντά στην κανονικότητα».

Μάλιστα, ο Θάνος Πλεύρης συμπλήρωσε: «Θεωρούμε ότι πια έχουμε φύγει από τα τεστ, όπως τα είχαμε ζήσει ως τώρα, που ήταν τα συνεχόμενα τεστ», για να τονίσει: «Πρέπει να είναι στοχευμένα και στα σχολεία, καθώς δεν έχουν το νόημα, το οποίο είχανε την προηγούμενη περίοδο. Η μάσκα αντίστοιχα συνολικά – δεν λέω μόνο για τα σχολεία – περισσότερο θέλουμε να έχει μία κατεύθυνση σύστασης, εκτός από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα νοσοκομεία που έχουμε πει ξεκάθαρα ότι εκεί πέρα υπάρχει υποχρεωτικότητα. Η πανδημία βέβαια είναι ένα δυναμικό φαινόμενο, οπότε αν χρειαστεί θα προσαρμοζόμαστε», διευκρίνισε, επισημαίνοντας πως «δεν θέλουμε να επανέλθει η υποχρεωτικότητα στη μάσκα, αλλά θα δούμε την πορεία πως πηγαίνει και τι μας έδειξε το καλοκαίρι. Γιατί με αυτό το γνώμονα λειτουργούμε».

Ο υπουργός Υγείας είπε επίσης πως είχαμε κρούσματα αντίστοιχα με τα κρούσματα που υπήρχαν τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, αλλά ωστόσο αυτά δεν μεταφράστηκαν σε νοσηλείες σε εντατικές. «Είχαμε νοσηλείες μόνο σε απλές κλίνες, άρα αυτό μας δείχνει ότι πλέον επειδή έχουμε εμβολιασμένο πληθυσμό, έχουμε άλλες μεταλλάξεις, έχουμε αντιικά φάρμακα, έχουμε αντίστοιχα και καλύτερα θεραπευτικά πρωτόκολλα, γνωρίζουμε σιγά-σιγά τον κορονοϊό, αντιστοίχως μπορούμε να μην πάμε σε μέτρα», κατέληξε, επισημαίνοντας πως η βούληση είναι να μην έχουμε παραπάνω μέτρα από αυτά που βλέπουμε σήμερα. «Από κει και πέρα αν χρειαστεί να πάρουμε, αυτά θα είναι ήπια και τα σχολεία δεν αποτελούν εξαίρεση. Θέλουμε και τα παιδιά που θα γυρίσουν στα σχολεία να βρίσκονται πολύ κοντά στην κανονικότητα».

Παγώνη: Κανένα νόημα να πάνε τα παιδιά με μάσκες στα σχολεία

Από την πλευρά της μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη τόνισε ότι δεν έχει νόημα να πούμε στα παιδιά να φορέσουν μάσκα στις 12 Σεπτεμβρίου για να πάνε στο σχολείο, ωστόσο κάλεσε τους γονείς να κάνουν ένα τεστ στα παιδιά τους πριν τα στείλουν στις σχολικές αίθουσες. «Τα παιδιά μπορούν να πάνε χωρίς μάσκες και σε περίπτωση που έχουμε κάποια επιπλοκή, που έχουμε δείκτες ανεβασμένους η επιτροπή εδώ είναι, να εισηγηθεί τι αλλαγές πρέπει να γίνουν. Αλλά όχι να φυλακίσουμε τα παιδιά τώρα και να τα στείλουμε με μάσκες στα σχολεία», είπε χαρακτηριστικά.

Βασιλακόπουλος: Χωρίς μάσκες το άνοιγμα στα σχολεία

Υπέρ της επιστροφής των μαθητών χωρίς μάσκες στα σχολεία είναι και ο καθηγητής Πνευμονολογίας, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος, όπως ανέφερε στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο. «Η πανδημία είναι στην τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα αποκλιμάκωσης. Ο Σεπτέμβριος θα είναι ένας πολύ καλός μήνας, θα μπούμε στα σχολεία χωρίς σοβαρά προβλήματα».

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλακόπουλο, αν και αναμένεται έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού μέσα στον χειμώνα, «καθώς είναι ένας αναπνευστικός ιός, δεν υπάρχει μετά την Oμικρον κάποιο στέλεχος που να έχει προκύψει». Κληθείς μάλιστα να σχολιάσει την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία στις 12 Σεπτεμβρίου, είπε ότι το άνοιγμα θα γίνει χωρίς μάσκες. «Ωστόσο πρέπει να υπάρχει ένας αστερίσκος. Αν ένας εκπαιδευτικός ανήκει σε ευπαθή ομάδα, δεν του απαγορεύει κανείς να φοράει. Αν σε μια περιοχή της χώρας υπάρχει τοπική έξαρση, θα μπορούσε κανείς να συστήσει να υπάρχουν μάσκες. Θα πάμε σε στοχευμένα μέτρα, εκεί που υπάρχει το πρόβλημα».

Τι αλλάζει τη νέα χρονιά στις τάξεις, το ολοήμερο και τους εκπαιδευτικούς

Την ώρα που αναμένονται οι αποφάσεις για τα μέτρα που θα παρθούν για τον κορονοϊό στα σχολεία, πυρετώδεις είναι οι εργασίες στο υπουργείο Παιδείας λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά 2022-2023 με την ευχή όλων να αρχίσει και να ολοκληρωθεί το έτος με δια ζώσης εκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναμένονται αλλαγές και καινοτομίες ενόψει του ανοίγματος των σχολείων στις 12 Σεπτεμβρίου. Πιο συγκεκριμένα, στις τάξεις θα βρεθούν σχεδόν 8.600 νέοι εκπαιδευτικοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια στα οποία δεν είχε γίνει κανένας μόνιμος διορισμός.

Στη φετινή σχολική χρονιά επεκτείνεται χρονικά το ολοήμερο σχολείο από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου. Παράλληλα αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000) χωρίς κριτήρια εγγραφής.

Διαφορετική θα είναι η εικόνα που θα συναντήσουν οι μαθητές και μέσα στις αίθουσες καθώς θα υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

Ερχεται ο παιδαγωγικός σύμβουλος

«Πρεμιέρα» κάνει και ο παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας. Ο ρόλος του θα είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Παράλληλα ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Κομβική θα είναι η νέα σχολική χρονιά καθώς υλοποιούνται μεταρρυθμίσεις που θεσμοθετήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

Ενδεικτικά:

Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη
Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
166 Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας
Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120
Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων,
Αξιολόγηση στα σχολεία
Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου
Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων

Ταυτόχρονα διορίστηκαν περίπου 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και έγινε πράξη ένα νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής.

Πηγή: reader.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤΑ ΖΩΔΙΑ ΣΗΜΕΡΑ 20/5/2024

ΤΑ ΖΩΔΙΑ ΣΗΜΕΡΑ 20/5/2024 Διανύουμε μία Δευτέρα γεμάτη όνειρα, ιδανικά, ευαισθησία, ανάγκη για προσφορά, αλληλεγγύη αλλά και ενεργοποίηση νέων ιδεών και νέων σχεδίων! Τα κερδισμένα...