Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Σιγή ιχθύος από τον Χρ. Σπίρτζη για το φιάσκο στην Ειδομένη

Μπορεί η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη του Κιλκίς να παραμένει κλειστή για περίπου 15 ημέρες, δεκάδες επιχειρήσεις να υφίστανται ανυπολόγιστη οικονομική ζημιά και η εικόνα της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κέντρου να πλήττεται, ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που ελέγχει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φέρεται να εμφανίζεται ως άμοιρο ευθυνών. Αυτό, τουλάχιστον, προκύπτει σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Υποδομών που σε ερώτηση για το εάν υπάρχει σχέδιο για την άμεση επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής, δείχνουν προς το… ΤΑΙΠΕΔ.

Ο διασταλτικός τρόπος σκέψης του αρμόδιου υπουργείου θέλει για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπεύθυνο να είναι το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο έχουν μεταβιβαστεί οι μετοχές της υπό ιδιωτικοποίηση κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας…

Η τακτική του Πόντιου Πιλάτου

Ίσως, όπως αναφέρουν στην αγορά, τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών να μην έχουν ακόμη προλάβει να διαβάσουν το προεδρικό διάταγμα 109 (ΦΕΚ 176/08/2014) που ορίζει τους επιχειρησιακούς στόχους της Διεύθυνσης Συνδυασμένων Μεταφορών του εν λόγω υπουργείου. Ποιοι είναι, μεταξύ άλλων, αυτοί οι στόχοι; Η “επεξεργασία και εισήγηση μέτρων και δράσεων για την υλοποίηση των πολιτικών του τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, ασφαλής, αποδοτική, αποτελεσματική, βιώσιμη και ποιοτική λειτουργία των μεταφορών που διενεργούνται με τα μέσα αυτά”.

Ίσως ακόμη η ηγεσία του Υποδομών να αγνοεί ότι…διαθέτει τμήμα Σιδηροδρομικών και Συνδυασμένων Μεταφορών και τμήμα ασφάλειας και διαλειτουργικότητας σιδηροδρόμων τα οποία “ασκούν εποπτεία επί των δημοσίων επιχειρήσεων του σιδηροδρομικού τομέα”. Και άρα είναι υπόλογα για το διεθνές ρεζιλίκι στην Ειδομένη τόσο τα τμήματα αυτά όσο και η ηγεσία του υπουργείου.

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται να αγνοεί τα βασικά.

Την περασμένη Παρασκευή, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ενώπιον Επιτροπής της Βουλής εμφανίστηκε να μην γνωρίζει ότι ο νόμος δεν επιτρέπει την τοποθέτηση έξι ατόμων, έναντι τριών, στη θέση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου στον ΟΑΣΑ, τη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ. Αυτό όταν η απαγόρευση της δυαρχίας προβλέπεται από το νόμο 4337/2015 που ο ίδιος έχει συνυπογράψει! Έτσι, για να “περάσει” τη δυαρχία ο κ. Σπίρτζης χρειάστηκε να καταρτίσει τροπολογία η οποία έχει προκαλέσει δριμύτατες αντιδράσεις.

Σε κάθε περίπτωση, απορία προκαλεί η παντελής έλλειψη αναφοράς από τον Χρήστο Σπίρτζη στη ζημιά, άνω του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, που έχει υποστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό όταν το υπουργείο Υποδομών με εκτενές δελτίο τύπου έσπευσε την περασμένη Τρίτη – προσπαθώντας να δικαιολογήσει γιατί επιλέγει να τοποθετήσει έξι “δικά της παιδιά” αντί τρία στις αστικές συγκοινωνίες- να κάνει λόγο για “συμφωνία-πανωπροίκι” και δώρο για τον ιδιώτη, κόντρα στα συμφέροντα του Δημοσίου” που έχει κάνει ο ΟΑΣΑ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τεράστια η ζημιά

Όλα αυτά όταν, όπως έχει αναφέρει και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), οι ζημιές για τον επιχειρηματικό κόσμο είναι αξιοσημείωτες, ενώ μεγάλο είναι το πλήγμα και στην αξιοπιστία του ελληνικού εμπορικού διαδρόμου.

“Από την πλευρά των ελληνικών επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν, και δίνουν μάχη για να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει έναντι άλλων εταιρειών εγχώριων και πολυεθνικών” αναφέρεται. Μεγάλοι πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως η Cosco, η Hewlett Packard και η Sony, αλλά και εισαγωγικές εταιρίες, εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια, με τα προβλήματα στην αγορά ενόψει Χριστουγέννων να εκτιμάται ότι θα είναι σοβαρά.

Το τελευταίο εμπορικό τρένο εισήλθε στη χώρα στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά επηρεάζονται περίπου 1.800 βαγόνια εντός και εκτός Ελλάδας, ενώ ακόμη και λύση να υπάρξει, όπως εξήγγειλε, χθες, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Ιωάννης Μουζάλας, θα χρειαστούν να περάσουν αρκετές ακόμη ημέρες.

capital.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ Β ΚΥΚΛΟΣ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 146 (VIDEO)

Δείτε τα νέα επεισόδια του β κύκλου της δραματικής σειράς εποχής Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ που βλέπουμε στον ALPHA ΕΠΕΙΣΌΔΙΟ 146 Μία συμφωνία κλείνει και ένας πόλεμος αρχίζει....