Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

Πέτρος Γρηγοράκης (Καθ. Φυσικής Αγωγής): Να επενδύσει η πολιτεία στον αθλητισμό των παιδιών

Ο Πέτρος Γρηγοράκης είναι Καθηγητής Φυσικής Αγωγής με μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διατροφή και τα τελευταία 16 έτη λόγω έλλειψης διορισμών στην ειδικότητα του ,
εργάζεται ως αναπληρωτής καθηγητής σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης. Παράλληλα είναι αρχιπροπονητής κολύμβησης στον Κολυμβητικό Όμιλο
Αλμπατρός Ηλιούπολης . Ήταν πρωταθλητής Ελλάδος στην κατηγορία των νέων και τώρα ως βετεράνος αθλητής (Master) κατέχει αρκετούς τίτλους στα πανελλήνια πρωταθλήματα.

Συνέντευξη στην Σοφία Οικονομοπούλου στο e-genesis.gr

Κ. Γρηγοράκη είστε ένας έμπειρος γυμναστής, αθλητής με προσωπικές επιτυχίες στο άθλημα της κολύμβησης, ένας μάχιμος εκπαιδευτικός και παράλληλα διατροφολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές. Πως βλέπετε από την εμπειρία σας την σχολική Φυσική Αγωγή;

Η σχολική Φυσική Αγωγή δεν λειτουργεί ! Υποχρηματοδοτείται! Τα κενά των καθηγητών
Φυσικής Αγωγής είναι πάρα πολλά και τεχνηέντως υποκρύπτονται από όλες τις πολιτικές
ηγεσίες τα τελευταία 15 χρόνια ! Στα Δημοτικά γίνονται αναθέσεις του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε συνάδελφους εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, με όλη την επικινδυνότητά που ελλοχεύει αυτό. Αυτό συμβαίνει συστηματικά την τελευταία 10ετια.
Η αλήθεια είναι ότι τα 2 τελευταία χρόνια έγινε μια αύξηση ωρών του μαθήματος στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, όμως στην πραγματικότητα ούτε αυτό δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του συγχρόνου εφήβου.

Και αυτή δεν είναι μια αυθαίρετη προσωπική άποψη! Οι συστάσεις του παγκοσμίου οργανισμού Υγείας είναι καθημερινή άσκηση 60 λεπτών. Οι μαθητές της Α και Β
λυκείου κάνουν γυμναστική μόνο 2 φορές την εβδομάδα για 45 λεπτά! Δεν φτάνει! Ένα από τα μαθήματα που πήραμε από covid 19 είναι η ανάγκη του κόσμου να αθλείται! Εμείς οι
εκπαιδευτικοί βλέπουμε την ανάγκη των εφήβων για άθληση. Πέρα από το όφελος στη
σωματική υγεία, είναι σημαντικό το όφελος στην ψυχική υγεία. Η άσκηση είναι εκτόνωση για τους έφηβους!

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι από το 2010 που έγινε η κατάργηση των αθλητικών σχολείων καμία ηγεσία δεν έκανε καμία προσπάθεια για την επανασύσταση τους. Το αποτέλεσμα είναι να χάνονται αρκετά ταλέντα μαθητές σε πολλά αθλήματά.
Το κράτος δυστυχώς δεν βοηθάει!

Πραγματικά μένω άφωνη από αυτά που ακούω! Δηλαδή τα Ελληνοπούλα σε μια εποχή που επιβάλλεται η άσκηση ως συνταγογράφηση δεν αθλούνται ;

Όχι ! Και το κράτος δε βοηθάει τους γονείς προς αυτή την κατεύθυνση. Κακώς! Η φυσική
αγωγή – ο αθλητισμός κάνει τον έφηβο καλύτερο σε όλα. Υπάρχουν άπειρες μελέτες για αυτό αλλά η πολιτεία δείχνει με την στάση της να μην ενδιαφέρεται.

Πολλά παιδιά που συναναστρεφόμαστε καθημερινά μας μιλάνε με απέχθεια για το σχολείο και την πίεση που δέχονται. Και ενώ το μάθημα μας προσφέρεται για αντι-στρες , κοινωνικοποίηση, υγιή ανταγωνισμό αλλά και για όλα τα αποδεδειγμένα οφέλη του προς την Υγεία, βλέπεις ότι παραμελείται από την πολιτεία, με ελλείψεις καθηγητών και διορισμών.

Επιπλέον οι γονείς που θέλουν τα παιδιά τους να ασκηθούν θα πρέπει να στραφούν στον ιδιωτικό τομέα, να πληρώσουν για ένα αγαθό που θα μπορούσε να τους παρέχεται δωρεάν.

Το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων που έχει επιβληθεί στην Ελληνική κοινωνία ως
άριστο κριτήριο εισαγωγής στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση, ως κριτήριο του μέλλοντος των παιδιών μας, της αξίας τους ως μαθητές και ως προσωπικότητες γενικότερα, μας « κλέβει »μαθητές αθλητές.

Τα παιδιά στην χώρα μας μπαίνοντας στο Λύκειο παρατάνε τις αθλητικές
δραστηριότητες με πρόθεση να διαβάσουν με αποτέλεσμα να έχει υποβαθμιστεί το επάγγελμά του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Στο σχολείο εμείς και κάποιες άλλες ειδικότητες, αντιμετωπιζόμαστε ως 2ης κατηγορίας εκπαιδευτικοί. Ως μη χρήσιμοι!

Μήπως λοιπόν πρέπει να επανεξετασθούν οι προτεραιότητές μας;

Πρόσφατα διάβασα και για το νομοσχέδιο του κ . Υφυπουργού Αθλητισμού του κ. Αυγενάκη για τις σχολές προπονητών . Ποια είναι η άποψη σας για αυτές; 

Οι πτυχιούχοι των τμημάτων των Σχολών Φυσικής Αγωγής έχουν διδαχθεί για 4 χρόνια
Παιδαγωγικά, Ανατομία, Φυσιολογία και ένα πλήθος μαθημάτων για τις διάφορες ειδικότητες
του κλάδου μας! Δεν μπορεί να αντικατασταθούν από τον προπονητή που εκπαιδεύεται μόνο το Σαββατοκύριακο
Δεν είναι πλήρως καταρτισμένοι οι νέοι αυτοί από τις σχολές προπονητών.
Εξάλλου τα τμήματα των Σχολών Φυσικής Αγωγής της χωράς μας αποδεδειγμένα ανήκουν στα υψηλοτέρα παγκόσμια ranking πανεπιστήμιων.
Δεν θέλω να παρεξηγηθώ, δε λέω να αποκλειστούν τα παιδιά που κάνουν αυτά τα σεμινάρια από την εργασία, αλλά να υπάρχουν όροι, κριτήρια και προϋποθέσεις.

Και μια ερώτηση για την κολύμβηση . Πως βλέπετε την Ελληνική κολύμβηση με τις επιτυχίες της τον τελευταίο καιρό;

Οι Έλληνες κολυμβητές είναι κάτι σαν σούπερ ήρωες ! Πολεμάνε με τόξα όταν στο εξωτερικό έχουν πυρηνικούς πυραύλους!
Τι εννοώ. Στο εξωτερικό υπάρχει υποστήριξη στους αθλητές όλων των επιπέδων, όλων των ηλικιών και όλων των επιδόσεων. Εδώ όχι! Αδιαφορία θα το χαρακτήριζα αλλά και αυτό πηγάζει από τους κακούς χειρισμούς των εκάστοτε κυβερνήσεων, που αδυνατούν να συνδέσουν το σχολικό αθλητισμό με τον υψηλό πρωταθλητισμό.

Δυστυχώς, ένας αθλητής υψηλού επιπέδου, ένας Έλληνας κολυμβητής πρέπει να κάνει αρκετές θυσίες και αυτός και η οικογένεια του για να βρεθεί ανταγωνιστικός στο υψηλότερο επίπεδο. Στην Ελλάδα η κολύμβηση σαν ερασιτεχνικό άθλημα δεν έχει την προβολή που θα έπρεπε άρα δεν έχει το ανταποδοτικό των επαγγελματικών αθλημάτων.

Παρότι στις μικρές ηλικίες ξεκινάνε αρκετά παιδιά, όπως πολύ σωστά θα έπρεπε, καθώς είμαστε από τις χώρες με τις μεγαλύτερες ακτογραμμές, που η σχέση των κατοίκων της με το υγρό στοιχείο είναι άρρηκτη και ακατάλυτη, δυστυχώς στην ανοιχτή κατηγορία καταλήγει ένας μικρός αριθμός αθλητών. Γιατί να μην υπάρχει μια συνδρομητική πλατφόρμα να προβάλλει τα διαφορά ερασιτεχνικά αθλήματά όπως πχ είναι το EUROSPORT , ειδικά τώρα που με την πανδημία απαγορεύονται και οι θεατές ;
Νέα δεδομένα νέες λύσεις !

Photo από e-genesis.gr

Ποιες λοιπόν πιστεύετε ότι θα ήταν κάποιες λύσεις για όλα τα παραπάνω;

Να καταλάβει η πολιτεία πρώτα ότι η άσκηση είναι φάρμακο! Να το αποδεχτεί και να το
χρησιμοποιήσει. Να πάψει ο σχολικός αθλητισμός να θεωρείται «η ώρα του παιδιού» ! Να
επενδύσει η πολιτεία στον αθλητισμό των παιδιών, στον αθλητισμό των νέων και να επεκταθεί και στις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση. Ξέρετε τι πρέπει να βελτιωθεί; Η κουλτούρα του λαού μας ως προς την άσκηση! Και αυτό ξεκινάει από το Νηπιαγωγείο. Πρέπει να μπολιαστεί εκεί!

Όλοι οι γιατροί συστήνουν άσκηση. Άσκηση μπορείς να ξεκινήσεις οποτεδήποτε. Όμως εάν έχεις αποκτήσει την νοοτροπία από μικρός, δεν την εγκαταλείπεις. Έτσι το σύστημα Υγείας της χώρας θα γλύτωνε πολλά εκατομμύρια ευρώ αφού οι πολίτες του θα ήταν ήδη υγιής!
Έτσι θα βελτιωθεί η υγεία των συμπολιτών μας, θα ενισχυθεί το εθνικό σύστημα υγείας θα αποσυμφορηθούν τα νοσοκομεία μας.

 

Γνωρίζετε ότι το ΑΕΠ προηγμένων χωρών πχ όπως η Αυστραλία, η Τζαμάικα βασίζονται και στη βιομηχανία του αθλητισμού;

Στην Ελλάδα προσπαθούμε να εισάγουμε στα εκπαιδευτικά ιδρύματα τους καλυτέρους μαθητές χωρίς να εξετάζουμε αν έχουν άλλες ικανότητες όπως ηγεσία, ευφυΐα, επικοινωνιακές αρετές η κριτική ικανότητα. Μήπως να εντάξουμε και τον αθλητισμό;

Μήπως είναι καιρός να δημιουργηθεί και στην χώρα μας ένα ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΩΝ ΣΠΟΡ όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες;

Εγώ θεωρώ ότι έχουμε αργήσει πολύ! Όλα αυτά τα παραπάνω είναι προτάσεις για λύσεις. Το πρόβλημα είναι εάν θα ακουστούν από κάποιους, αν κάποιοι θα τις λάβουν υπόψη.
Διότι αυτό που εισπράττουμε ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί και προπονητές είναι
η αποθυμία όλων των πολιτικών και κρατικών ηγεσιών να εξετάσουν τις προτάσεις μας. Είναι πολύ στενάχωρο να γίνονται τελετές και φωτογραφίσεις από τους ιθύνοντες, όταν έρχεται μια επιτυχία στον αθλητικό χώρο, γιατί σχεδόν πάντα έχει γίνει με θυσίες των αθλητών και των οικογενειών τους, χωρίς τη στήριξη των κρατικών φορέων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ – Spoiler: Η Αρετή βγαίνει από τη φυλακή – Μόνο ο Λυκούργος την υποδέχεται!

Άκρως συγκλονιστικές αναμένονται ακόμη μία φορά οι εξελίξεις στη δραματική σειρά του MEGA, Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ Η Αρετή είναι απελπισμένη καθώς πιστεύει ότι δεν πρόκειται...