Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

Στο 1,40 ευρώ το εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες

Στο 1,40 ευρώ από 1,20 που είναι σήμερα (αύξηση μεγαλύτερη από 16%) θα «σκαρφαλώσει» η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών από την 1η Ιανουαρίου 2016. Το μειωμένο εισιτήριο από το 0,60 θα ανέλθει στα 0,70 λεπτά του ευρώ.

Τη σχετική ανακοίνωση έκανε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο, όπως διευκρίνισε, θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2017.

Πρόκειται για το πιο ακριβό εισιτήριο που καλούνται να πληρώσουν οι κάτοικοι της Αττικής καθώς η διάρκειά του θα είναι μόλις 70 λεπτά και όχι 90 λεπτά που ήταν πριν από τη μείωση το καλοκαίρι του 2014 που είχε εφαρμοστεί από τον τότε υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη με στόχο τη μείωση της λαθρεπιβίβασης.

Ωστόσο ο υπουργός τόνισε πως καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να μην αυξηθεί και η τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών.

«Ηλεκτρονικό εισιτήριο»
«Ζωνική» χρέωση ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο επιβάτης θα ισχύει από το 2017, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το έργο του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου». Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών καταβάλλεται προσπάθεια το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) να εφαρμοστεί στα μέσα του 2016, τουλάχιστον στα λεωφορεία.

Με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα προκύψει μείωση του εισιτηρίου για τις μικρές αποστάσεις και αύξηση για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις. «Το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι διατάξεις που προβλέπονται προληπτικά θα αποτρέψουν την εισιτηριοδιαφυγή, δεν θα έχουμε διαφυγές από πλαστά εισιτήρια, δεν θα έχουμε διαφυγές από τα εισιτήρια που αφήνουν κάποιοι και χρησιμοποιούν κάποιοι άλλοι και όταν αυτό γίνεται προληπτικά και δεν γίνεται κατασταλτικά θεωρώ ότι είναι και σεβαστό από τους πολίτες και την ελληνική κοινωνία» τόνισε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος ανέφερε ότι θα γίνει προσπάθεια να μην υπάρχει κανένα χάρτινο εισιτήριο.

Το μετρό και ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος θα έχουν «θωρακιστεί» με μπάρες που θα κάνουν αδύνατη την πρόσβαση «λαθρεπιβιβατών» που σήμερα αποτελεί «μάστιγα», καθώς οι συγκοινωνιακές εταιρείες έχουν απώλεια περίπου του 40% των συνολικών τους εσόδων.

Το σύστημα θα υποκαταστήσει πλήρως τα υφιστάμενα χάρτινα μέσα κομίστρου. Θα υποστηρίζει δύο τύπους ηλεκτρονικού εισιτηρίου υπό τη μορφή ηλεκτρονικών «έξυπνων καρτών», η επικύρωση των οποίων θα γίνεται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να χρειάζεται να εισάγει την κάρτα του στο επικυρωτικό μηχάνημα. Ο πρώτος τύπος ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα υποκαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, και ο δεύτερος τις δεσμίδες εισιτηρίων. Η επικύρωση των καρτών θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση και στα δε σιδηροδρομικά μέσα (μετρό, προαστιακός), θα είναι υποχρεωτική και κατά την έξοδο του επιβάτη.

Στην περίπτωση ελέγχου κομίστρου, ο επιβάτης θα επιδεικνύει την έξυπνη κάρτα που έχει επικυρώσει κατά την είσοδό του στο όχημα ή στον σταθμό. Ο έλεγχος θα γίνεται με τη χρήση ειδικής φορητής συσκευής ελέγχου έξυπνων καρτών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ