Το κοινό κρυολόγημα είναι η πιο συχνή μεταδοτική νόσος στον άνθρωπο.Οι ενήλικες εμφανίζουν 2-3 κρυολογήματα το χρόνο, ενώ τα παιδιά από 6 -12 φορές.

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν βήχα, πονόλαιμο, ρινική καταρροή,αίσθημα κόπωσης και ψύχους,πονοκέφαλο, και πυρετό.
Τα συμπτώματα επιδεινώνονται συνήθως 2-3 ημέρες μετά την έναρξη της λοίμωξης αλλά υποχωρούν μέσα σε 7-10 ημέρες.
Ο βήχας ωστόσο μπορεί να διαρκέσει πάνω από δέκα ημέρες, ενω σε μερικές περιπτώσεις υπερβαίνει τις 25 ημέρες.
Δεν υπάρχει θεραπεία για το κρυολόγημα , παρά μόνο καταπολέμηση των συμπτωμάτων του.



Ένα άρθρο που επιμελήθηκε η Έφη Κυριάκου, Φαρμακοποιός.



Ο μόνος τρόπος πρόληψης του κοινού κρυολογήματος είναι προλαμβάνοντας τη μετάδοση των ιών. Αυτό περιλαμβάνει κυρίως το πλύσιμο των χεριών. Η χρήση αντιβακτηριδιακών κατά το πλύσιμο βοηθά ακόμα περισσότερο. Kαλό είναι να αποφεύγετε και ο συνωστισμός σε κλειστούς χώρους, γιατί είναι ο ιδανικός τρόπος μετάδοσης των ιών του κρυολογήματος ενω συνίσταται η χρήση ιατρικών μασκών.


Τι πρέπει να κάνω όταν κρυολογήσω;

Άσ’ το να κάνει τον κύκλο του! ‘Ολα τα ανωτέρω συμπτώματα είναι μέρος της άμυνας του οργανισμού. Ο πυρετός, είναι το αποτέλεσμα της αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος προκειμένου να αντιμετωπίσει τους ιούς.
Είναι καλύτερα να αφήσουμε τον οργανισμό να αμυνθεί φυσικά απένατι στους ιούς για 2-3 μέρες παρά να πάρουμε κατευθείαν αντιπυρετικά και να «κοιμήσουμε» το αμυντικό μας σύστημα.
Θα νοιώσουμε και πιο γρήγορα καλύτερα.


Το κρυολόγημα θέλει ξεκούραση και σπιτική ζεστασιά και μάλιστα απο την αρχή. Έτσι όταν θα διαπιστώσεις τα πρώτα πρώτα συμπτώματα μείνε σπίτι και ξεκουράσου.
Επέτρεψε στο ανοσοποιητικό σου σύστημα να λειτουργήσει άμεσα και αποτελεσματικά.


Ενυδατώσου! Τα υγρά βοηθούν στη ρευστοποίηση των φλεμάτων και των εκκρίσεων από τη μύτη.
Επίσης προστατεύουν απο αφυδάτωση σε περίπτωση που έχουμε αυξημένες απώλειες υγρών, λόγο πυρετού.


Εκτός από νερό, μπορείτε να πίνετε χυμούς φρούτων πλούσιους σε βιταμίνη C , ροφήματα ( τσάι, χαμομήλι) που ενυδατώνουν τον ξηρό λαιμό και βοηθούν στη βλεννόλυση καθώς και ελαφριές σούπες (κοτόσουπες – κρεατόσουπες) που περιέχουν πρωτεΐνες που αποτελούν το βασικό δομικό υλικό των αντισωμάτων που παράγει ο οργανισμός για να καταπολεμήσει τους ιούς.


Αν υπάρχει ρινική συμφόρηση ο πιο φυσικός τρόπος να απομακρύνεις τις βλέννες είναι να κάνεις πλύσεις με θαλασσινό νερό. Αν η συμφόρηση επιμένει μπορείς να χρησιμοποιήσεις ενα αποσυμφορητικό σπρευ πρωί-βράδυ για 5 ημέρες.
Αν πονάει ο λαιμός σου μπορείς να κάνεις γαργάρες με αλατόνερο ή με αντισηπτικά διαλύμματα που υπάρχουν στο φαρμακείο.
Οι καραμέλες για το λαιμό επίσης ανακουφίζουν.
Μπορεις να καταναλώνεις μεχρι 5-6 την ημέρα.

Ο βήχας πρέπει να κάνει και αυτός τον κύκλο του!
Ένα σιρόπι όμως για ξηρό βήχα, θα σε ανακουφίσει να κοιμηθείς καλύτερα, ένω ενα βλεννολυτικό θα σπάσει τα φλέγματα προκαλώντας βήχα για να ηρεμήσεις αργότερα που θα έχουν απελευθερωθεί οι αεραγωγοί.
Τέλος, η τακτική λήψη βιταμίνης C μπορεί να λειτουργήσει ως ενισχυτικό του ανοσοποιητικού συστήματος και να βοηθήσει στην αποτελεσματική πρόληψη του κρυολογήματος και στη μείωση της διάρκειας του.

‘Οπως και να χει μην πανικοβάλλεσαι ένα κρυολόγημα είναι και θα περάσει…

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top