Το περιστατικό που στάθηκε η αφορμή ώστε ο 24χρονος Γιώργος Ιασωνίδης (γιος του γνωστού παροικιακού παράγοντα της Μελβούρνης Παναγιώτη Ιασωνίδη) που πάσχει από αυτισμό, τις τελευταίες 10 μέρες να αρνείται κατηγορηματικά να βγει από το σπίτι του, δεν επρόκειτο να απασχολήσει την κοινή γνώμη όπως συμβαίνει συνήθως με πολλά άλλα παρόμοια περιστατικά, αν η αδελφή του Ανατολία δεν τολμούσε να το δημοσιοποιήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Έχουμε ήδη κάνει καταγγελία στην Επιτροπή Ίσων Ευκαιριών και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Βικτώριας» μας είπε ο κ. Ιασωνίδης, που τις τελευταίες μέρες βλέπει τον μονάκριβο γιο του να προσπαθεί να ξεπεράσει την τραυματική εμπειρία που προκάλεσε η ρατσιστική συμπεριφορά μίας υπαλλήλου του καταστήματος Spotlight, βυθισμένος στον σιωπηλό του κόσμο.

«Κοιμάται πολύ περισσότερο από ό,τι συνήθως. Ξέρουμε ότι όταν ο Γιώργος κοιμάται πολλές ώρες, δεν είναι καλά. Δεν μπορεί να εκφράσει αυτό που νοιώθει, δεν έχει τους απαραίτητους γνωστικούς μηχανισμούς για να το κάνει και ο ύπνος τον βοηθά» προσθέτει ο κ. Ιασωνίδης.

Πριν από μερικές μέρες, ο 24χρονος Γιώργος, συνοδευόμενος από την φροντιστή του, επισκέφθηκε, όπως κάνει τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, το αγαπημένο του κατάστημα. Πρόκειται για το Spotlight στην περιοχή του Box Hill στη Μελβούρνη.

«Είναι ένα κατάστημα που αγαπά ιδιαίτερα γιατί τον εντυπωσιάζουν τα πολλά χρώματα, τα σχέδια πάνω στις αυτοκόλλητες ταινίες που πουλά και του αρέσει να παίζει με τις κόπιτσες» λέει ο πατέρας του, εξηγώντας τις μικρές χαρές του γιου του.

Ενώ ο Γιώργος περπατούσε μαζί με τη συνοδό του προς τα ράφια όπου βρίσκονταν τα αγαπημένα του αντικείμενα, των οποίων, ως "πιστός πελάτης", γνώριζε πολύ καλά τη θέση, συνέβη κάτι το ασυνήθιστο και παράδοξο όχι μόνο στον κόσμο του Γιώργου αλλά και στον κόσμο όλων μας που πιστεύουμε ότι τέτοιες συμπεριφορές απέναντι σε άτομα με ειδικές ανάγκες, ανήκουν πλέον σε ένα μακρινό και σκοτεινό παρελθόν για την κοινωνία μας.

Σύμφωνα με την καταγγελία της συνοδού του Γιώργου, Claudia, λίγο μετά την είσοδό τους στο κατάστημα, μία υπάλληλος ή οποία συστήθηκε ως η διευθύντρια, άρχισε να ακολουθεί τον Γιώργο και την συνοδό του. Όταν η Claudia ρώτησε την διευθύντρια που τους ακολουθούσε, με επιθετικό, όπως είπε, τρόπο, αυτή, υψώνοντας τη φωνή της, άρχισε να φωνάζει λέγοντας ότι ο Γιώργος «φοβίζει» τους πελάτες και ότι ο λόγος που τους ακολουθεί είναι για να μην κάνει κάποια ζημιά . Μάλιστα, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι μιλούσε κατά αυτόν τον τρόπο μπροστά στον Γιώργο άρχισε να υψώνει ακόμα περισσότερο τη φωνή της, λέγοντας στην συνοδό του -σύμφωνα με τη μαρτυρία της Claudia- ότι αν θέλει να παραμείνει μαζί του στο κατάστημα καλά θα κάνει να του «φορέσει λουρί».

Η συνοδός, προσπάθησε να υπερασπιστεί τον ανυπεράσπιστο Γιώργο, λέγοντας της στη διευθύντρια ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτονται το κατάστημα και ότι ουδέποτε υπήρξαν προβλήματα με τη συμπεριφορά του, κάτι που η διευθύντρια όχι μόνο αρνήθηκε να σχολιάσει αλλά και να ακούσει, καθώς βιάστηκε να κλείσει κατάμουτρα στην Claudia την πόρτα του γραφείου της.

«Το παιδί, που ήταν παρών σε αυτήν την σκηνή, είχε παγώσει. Και δεν είχε παγώσει μονό αυτό αλλά και η Claudia. Βλέποντας την ταραχή στο πρόσωπο αλλά και γενικότερα στη συμπεριφορά του, η κοπέλα αποφάσισε να μην δώσει συνέχεια και μαζί με το Γιώργο έφυγαν από το κατάστημα» μας είπε ο κ. Ιασωνίδης, προσθέτοντας ότι όταν πλέον μπήκαν στο αυτοκίνητο το παιδί έτρεμε.

Μάλιστα, ο κ. Ιασωνίδης προσθέτει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο Γιώργος γίνεται στόχος ρατσιστικής επίθεσης.

«Μας έχει συμβεί ακόμα και σε χώρους στάθμευσης κάμποσες φορές από κάποιους ασυνείδητους που με το που μας προσπερνούσαν άρχισαν να εκτοξεύουν βρισιές και προσβολές» προσθέτει, κάνοντας τη διαπίστωση ότι, δυστυχώς, η προκατάληψη απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες δεν είναι ένα φαινόμενο του παρελθόντος αλλά συνεχίζει να υπάρχει στην κοινωνία μας.

«Λυπάμαι που κάνω αυτήν τη διαπίστωση αλλά υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θεωρούν τον Γιώργο μου και κάθε παιδί σαν το Γιώργο μου, απειλή και ενόχληση. Είναι ένα παιδί κοινωνικό αλλά δεν ενοχλεί κανέναν. Λυπάμαι που ως κοινωνία βρισκόμαστε ακόμα εδώ» κατέληξε ο κ. Ιασωνίδης.

Μετά την καταγγελία της οικογένειας Ιασωνίδη και το γεγονός ότι το περιστατικό πήρε δημοσιότητα, η διεύθυνση των καταστημάτων Spotlight σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγνώμη για το περιστατικό το οποίο όπως είπαν ερευνάται από το αρμόδιο τμήμα της εταιρίας. Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρουν ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις του προσωπικού του καταστήματος, η διευθύντρια δεν είπε ότι "πρέπει να φορέσουν λουρί" στον Γιώργο".

ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top