Ξηλώνει το σχέδιο για το νέο εισαγωγικό σύστημα πριν ακόμα το θέσει σε δημόσια διαβούλευση.

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, σε μια προσπάθεια να αποτινάξει από πάνω του τη «ρετσινιά» των διπλών Πανελλαδικών, κάνει λόγο για προαιρετική εξέταση στο -πανελλαδικώς εξεταζόμενο- διαγώνισμα Ιανουαρίου και προαναγγέλλει αλλαγές και στα πανεπιστήμια εξαιτίας του νέου εισαγωγικού συστήματος με προτάσεις όπως βαθμολογικό όριο στις σχολές ή τα τμήματα.

Τέλος, περνάει από το «παράθυρο» την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθώς το διαγώνισμα Ιανουαρίου θα κρίνει τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών στο διδακτικό τους έργο.

1)Μπάχαλο με τη Γ’ Λυκείου

Χθες το μεσημέρι ο υπουργός Παιδείας αποφάσισε να ανακατέψει λίγο ακόμα την τράπουλα στο ήδη δαιδαλώδες νέο εισαγωγικό σύστημα καταργώντας τη μία εκ των δύο αντικειμενικών εξετάσεων στα σχολεία. Με διαδοχικές του δηλώσεις κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το διαγώνισμα Ιανουαρίου (σ.σ.: που μαζί με την εργασία θα βαθμολογούνται από εξωτερικό αξιολογητή) θα είναι προαιρετικό κι όποιος το δώσει θα έχει μπόνους 1%! «Τη στιγμή που κάτι είναι μπόνους, εξ ορισμού δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό. Ακόμη και τώρα, μπορώ να πάω στις εξετάσεις Ιουνίου και να δώσω λευκή κόλλα. Υπάρχουν και παιδαγωγικά όμως επιχειρήματα. Αυτά υπαγορεύουν ότι εάν ένας μαθητής συμμετέχει σε ενδιάμεσες εξετάσεις, τσεκάρει τον εαυτό του, τσεκάρει πώς διαβάζει, ο εκπαιδευτικός βλέπει εάν ο τρόπος μελέτης του μαθητή είναι αποτελεσματικός, οι γονείς αντιλαμβάνονται εάν το παιδί τους αποδίδει ή όχι κ.τ.λ. Αρα, οι εξετάσεις προόδου είναι παιδαγωγικά σωστό. Κάθε εξέταση δημιουργεί, ωστόσο, άγχος» (news247).

Συνεχίζοντας τον επιτηδευμένο υποβιβασμό του διαγωνίσματος Ιανουαρίου σε μια προσπάθεια να υποβιβάσει το χαρακτηρισμό διπλές εξετάσεις, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Πρέπει να βρούμε σε τι βαθμό θα παίζει ρόλο η μη συμμετοχή. Επειδή όμως υπάρχουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, ο προφορικός βαθμός, η συνολική συμμετοχή του μαθητή και η δημιουργική – ερευνητική εργασία, με χαρτί και μολύβι βλέπουμε ότι τελικά οι κλειστού τύπου πανελλαδικές εξετάσεις θα αποτελούν ένα απειροελάχιστο ποσοστό. Μπορεί και να υπολογίζεται στο 1%».

Α)Από τη στιγμή που η εξέταση Ιανουαρίου θα είναι προαιρετική και το ποσοστό της στην τελική συμμετοχή σχεδόν μηδαμινό βάσει των δηλώσεων του υπουργού Παιδείας, ποιος μαθητής θα αποφασίσει να περάσει στον πιο κρίσιμο χρόνο της μέχρι τότε ζωής του μια αγχωτική εξέταση απλά και μόνο για να τσεκάρει το επίπεδό του; Πόσω μάλλον σε εξετάσεις κλειστού τύπου που δεν θα έχουν καμία σχέση με τις τελικές εξετάσεις Ιουνίου;
Β) Εφόσον ο υπουργός Παιδείας υποβαθμίζει σε τόσο μεγάλο βαθμό τις εθνικού τύπου εξετάσεις Ιανουαρίου, ποιος ο λόγος να στήσει έναν ολόκληρο μηχανισμό πανελλαδικών εξετάσεων; Σύμφωνα με το προσχέδιο, θα συγκροτηθεί ειδική ομάδα εκπαιδευτικών που θα καταθέσουν θέματα τα οποία θα μοιραστούν πανελλαδικά σε όλα τα σχολεία, με τους μαθητές να εξετάζονται την ίδια μέρα στο ίδιο μάθημα. Στη συνέχεια, η βαθμολόγηση θα γίνεται ηλεκτρονικά από υπολογιστή. Θα γίνει μια τόσο μεγάλη οικονομική και ψηφιακή επένδυση στο σχολείο για μία εξέταση που είναι προαιρετική και για όσους την δώσουν θα έχει ποσοστό κοντά στο 1%;
2)Βαθμολογικό όριο

Σαν να μην έφτανε το παραπάνω αλαλούμ, ο υπουργός ανοίγει και νέο μέτωπο. Την ερχόμενη Παρασκευή θα παρευρεθεί στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, στην οποία θα ανοίξει την κουβέντα για αλλαγές στα πανεπιστήμια, βάσει του νέου εισαγωγικού συστήματος. Χωρίς να δίνει -και πάλι- ένα συγκεκριμένο σχέδιο, ο κ. Γαβρόγλου έκανε λόγο για βαθμολογικό όριο αντί βάσεων στις σχολές. Δηλαδή για πλαφόν, το οποίο αν το περάσουν οι υποψήφιοι, θα εισάγονται ανεξαρτήτως βαθμού. Βέβαια, αυτό το σχέδιο, αν ισχύσει, θα αφορά τις χαμηλόβαθμες σχολές και όχι τις δημοφιλείς.

3)Αξιολόγηση από το παράθυρο

Κι αν για τα δύο πρώτα δεν έχει να δώσει σαφείς απαντήσεις λόγω της παροιμιώδους προχειρότητας -ίσως και των εσωκομματικών πιέσεων που δεν είδαν με καλό μάτι τις διπλές Πανελλαδικές;- με την οποία στήθηκε το προσχέδιο για το Νέο Λύκειο, για το θέμα της αξιολόγησης ανέφερε ξεκάθαρα σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνική εκπομπή (Real FM): «Το διαγώνισμα του Ιανουαρίου θα είναι ένας τρόπος να δούμε αν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι αποτελεσματικοί. Διότι κι αυτοί οι άνθρωποι καμιά φορά δεν είναι τόσο αποτελεσματικοί».

Την ώρα που το υπουργείο Παιδείας δεν έχει καταθέσει καν το νομοσχέδιο για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η οποία βάσει του μνημονιακού χρονοδιαγράμματος θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί από φέτος, ο υπουργός Παιδείας προτάσσει ως σύστημα αξιολόγησης για το εκπαιδευτικό δυναμικό ένα διαγώνισμα κλειστού τύπου με ερωτήσεις σωστό/λάθος και αντιστοίχηση, το οποίο όπως φαίνεται θα κρίνει όχι μόνο τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και το πόσο καλά κάνουν οι εκπαιδευτικοί τη δουλειά τους! Βέβαια, από τη στιγμή που ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε σε δηλώσεις του ότι το διαγώνισμα θα είναι προαιρετικό για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, θα πρέπει να μελετήσει αν οι καθηγητές θα τίθενται σε αξιολόγηση ανάλογα με τα σχέδια του μαθητή;

Υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε πολεμήσει λυσσαλέα την αξιολόγηση εκπαιδευτικών όσο βρισκόταν στη θέση της αντιπολίτευσης, ενώ όταν ανέβηκε στην εξουσία τον Ιανουάριο του 2015 πάγωσε το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση. Το θέμα βέβαια επανέρχεται αρκετά συχνά στο υπουργείο, μιας και εκτός από τις εσωτερικές αντιπολιτευτικές πιέσεις, η τρόικα ζητάει επιτακτικά την αξιολόγηση, ειδικά στις προτάσεις του κ. Γαβρόγλου να δώσουν το πράσινο φως για μόνιμες προσλήψεις.

ΕΠΙΘΕΣΗ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΣΤΟΝ Ν. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟ
«Επεσε από τα σύννεφα» ο Κώστας Γαβρόγλου όταν άκουσε για πιέσεις γονέων προς τους καθηγητές και για μια μικρή μειοψηφία που θα επιχειρήσει να κερδίσει από το άγχος των γονέων και επιτέθηκε στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Νίκο Παπαχρήστο ζητώντας του μάλιστα να ανακαλέσει! Την ώρα που το σχέδιο για το Νέο Λύκειο έχει αποδομηθεί άμα τη δημοσιοποιήσει του, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε αναίτια επίθεση προς τον νέο πρόεδρο της ομοσπονδίας των καθηγητών.

Ο κ. Παπαχρήστος μιλώντας στον «Ε.Τ.» σημειώνει: «Ως πρόεδρος εκτελώ τις αποφάσεις του κλάδου και δίνω λόγο στους συναδέλφους και όχι στους υπουργούς. Σχετικά με τις αφόρητες πιέσεις που θα δεχθούν οι καθηγητές, θυμίζω ότι στο διάστημα που είναι υπουργός δεν έκανε τίποτε για να προστατεύσει τον κλάδο από το κύμα βαθμοθηρίας μαθητών και γονιών, το οποίο αναμένεται να ενταθεί με το σύστημα που προτείνει το υπουργείο Παιδείας».

Ο λόγος της κόντρας είναι φυσικά το προσχέδιο για το νέο σύστημα εισαγωγής, στο οποίο προβλέπεται στον τελικό βαθμό εισαγωγής να υπολογίζεται κατά 20% ο βαθμός απολυτηρίου.



Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top