Το αβγό θεωρείται μία πλήρης και υγιεινή τροφή και παρά τους δισταγμούς που μας έχουν προκαλέσει οι κατά καιρούς "πολέμιοί" του, το ταπεινό αβγό φαίνεται πως είναι μια υπερτροφή. Για την ακρίβεια, πολλοί ειδικοί υγείας αποκαλούν πλέον το αβγό ως την "τέλεια τροφή". Το ασπράδι και ο κρόκος συνεργάζονται μεταξύ τους για να προσφέρουν στον οργανισμό μια επαρκή δόση σημαντικών βιταμινών, υγιεινών λιπαρών, ιχνοστοιχείων και άλλων θρεπτικών συστατικών – και όλα αυτά με πολύ μικρή θερμιδική επιβάρυνση - ένα μέτριο αβγό έχει περίπου 70 θερμίδες.

Τι συμβαίνει όμως στο σώμα μας όταν φάμε ένα αβγό;

Δυναμώνει το ανοσοποιητικό. Ένα αβγό μας δίνει το 22% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης σεληνίου, ενός ιχνοστοιχείου που ενισχύει το ανοσοποιητικό. Το σελήνιο έχει επίσης αντιοξειδωτική δράση και συμβάλει στην προστασία του οργανισμού από διάφορες μορφές καρκίνου ενώ βελτιώνει την κινητικότητα του σπέρματος.

Διατηρούνται υγιή τα μαλλιά και το δέρμα. Τα αβγά είναι πλούσια σε βιταμίνες Β2, Β5 και Β12 που συμβάλουν για την κυτταρική ανάπλαση και την ομαλή λειτουργία του δέρματος, ενώ συμβάλλουν στη σύνθεση των αμινοξέων, από τα οποία αποτελούνται το στέλεχος και ο θύλακας της τρίχας.


Προστατεύονται τα μάτια μας. Ο κρόκος περιέχει τα καροτενοειδή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη που βρίσκονται φυσικά στην ωχρά κηλίδα του ματιού και κυρίως στον αμφιβληστροειδή και είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των ματιών.

Χάνετε λίπος. Τα αβγά -και κυρίως το ασπράδι- περιέχουν μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, η οποία έχει υψηλό βαθμό κορεσμού. Αυτό σημαίνει ότι ένα αβγό θα μας κρατήσει για πολλή ώρα χορτάτους ενώ έρευνες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που τρώνε αβγό στο πρωινό τους έχουν χαμηλότερο ποσοστό λίπους στο σώμα τους.

Διατηρείται υγιής ο εγκέφαλός μας. Τα αβγά περιέχουν χολίνη, ουσία που είναι απαραίτητη για τη σύνθεση της ακετυλοχολίνης, ενός νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου.

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top