Μπαίνει ο Σεπτέμβριος και οι κάτοχοι ΙΧ δεν γνωρίζουν ακόμη πόσα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν για το 2018. Το υπουργείο Οικονομικών έχει ανακοινώσει εδώ και ένα χρόνο ότι φέτος θα γίνουν αλλαγές, μόνο που η εξίσωση αποδεικνύεται πολύ δύσκολη.

«Θα ήταν παράγοντες οι ρύποι, η αγοραία αξία, η παλαιότητα και ο κυβισμός βεβαίως. Αν όλοι αυτοί οι υπολογισμοί δεν μπορούν να γίνουν άμεσα γιατί πρέπει να καθοριστεί τελικά η λογική του πως θα βγουν, θεωρώ ότι αυτό το σχέδιο θα μείνει στα χαρτιά» εξηγεί ο φοροτεχνικός, Γιώργος Χριστόπουλος.

Το σενάριο να μην αλλάξει τίποτε ούτε φέτος στα τέλη κυκλοφορίας είναι το πρώτο που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών. Το δεύτερο είναι να γίνουν απλώς μερικά μερεμέτια στις κλίμακες και τους συντελεστές των τελών, προκαλώντας μόνο μικρές αυξομειώσεις σε όσα πληρώνουν σήμερα οι ιδιοκτήτες ΙΧ.

Σήμερα, η κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνει 11 κλιμάκια κυβισμού και το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι πρέπει να αυξηθούν.


Για παράδειγμα, στο κλιμάκιο κυβισμού από 1.549 έως 1.738, ο ιδιοκτήτης του ΙΧ πληρώνει σήμερα τέλη κυκλοφορίας 280 ευρώ. Ο σχεδιασμός είναι το κλιμάκιο να σπάσει στα δύο.

Για παράδειγμα, ένα κλιμάκιο για ΙΧ κυβισμού από 1.549 έως 1.650 με τέλη κυκλοφορίας 270 ευρώ και ένα άλλο κλιμάκιο για ΙΧ κυβισμού από 1.651 έως 1.738 με τέλη 290 ευρώ.

Η άλλη παρέμβαση που εξετάζεται είναι να υπολογίζονται με βάση τους ρύπους όχι μόνο τα ΙΧ που έχουν πάρει πινακίδες από τον Νοέμβριο του 2010 αλλά και από το 2007 και μετά.

Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι το ποσό που εισπράττει το δημόσιο από τα τέλη, δηλαδή 1,3 δις ευρώ ετησίως.

star.gr
+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top