Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Οι ελληνικές εταιρείες εστίασης που δεν φοβούνται το Brexit

Οι ικανοποιητικές επιδόσεις πριμοδοτούν τα σχέδια επέκτασης των ελληνικών σημάτων εστίασης στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια αγορά που συνεχίζει να προσελκύει νέους παίκτες παρά τις προκλήσεις στην τοπική οικονομία που προκαλούνται κυρίως από το Brexit, καθώς παρατηρείται αυξητική τάση στην κατανάλωση προϊόντων παγωμένου τσαγιού και καφέ, ενώ η ζήτηση για το εκτός οικίας φαγητό/καφέ/ποτό παρουσιάζει ισχυρή ανοδική τάση με το 43% των καταναλωτών να τρώει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα εκτός σπιτιού, τάση που φθάνει στο 60% των ηλικιών 25-34.

Το ποσοστό των καταναλωτών που τρώνε εκτός σπιτιού βαίνει αυξανόμενο ενώ η έξοδος για φαγητό λαμβάνει πλέον χώρα με συχνότητα 2,04 φορές σε διάστημα δύο εβδομάδων και η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη ανέρχεται σε 14,07 λίρες, σύμφωνα με στοιχεία έκθεσης του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας μας στο Λονδίνο. Στην τοπική αγορά δραστηριοποιείται μια πληθώρα εστιατορίων και καφέ ελληνικών συμφερόντων, ενώ πέρα από τα μεμονωμένα καταστήματα αισθητή είναι και η παρουσία αλυσίδων. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι η Vivartia, του ομίλου MIG, έχει τοποθετηθεί από το περασμένο καλοκαίρι με το σήμα Flocafe Espresso Room στην καρδιά του Λονδίνου, στην οδό South Molton κοντά στην Oxford Street. Πρόκειται για στρατηγικής σημασίας επένδυση, η οποία αποδίδει πάνω από τα αναμενόμενα, σύμφωνα με την εταιρεία, που διερευνά την τοπική αγορά ακινήτων για περαιτέρω επέκταση. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ως το καλοκαίρι αναμένεται να έχει ανοίξει το δεύτερο κατάστημα, ενώ θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι η διοίκηση του ομίλου σχεδιάζει τοποθέτηση και άλλων σημάτων του χαρτοφυλακίου της αναζητώντας παράλληλα την καλύτερη δυνατή στρατηγική συνεργασία για την περαιτέρω επέκταση της δραστηριότητας. 

Την ικανοποίησή της εκφράζει και η διοίκηση της Coffee Island για τις επιδόσεις του πρώτου καταστήματος της αλυσίδας στο Λονδίνο, που λειτουργεί από τον περασμένο Νοέμβριο. Όπως αναφέρει ο CEO Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, το επιχειρηματικό περιβάλλον παρά τις προκλήσεις που συνεπάγεται το Brexit -μεταβλητότητα στην αγορά συναλλάγματος, στις μισθώσεις ακινήτων κ.α.είναι πιο ελκυστικό συγκρινόμενο με τις συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα. Αν και είναι νωρίς για να προχωρήσει άμεσα σε νέο κατάστημα, διατηρεί σχέδια για 23 καταστήματα στο κέντρο του Λονδίνου. Σημειώνεται ότι στη βρετανική αγορά εστίασης ο ΦΠΑ είναι στο 20% και φημολογείται ότι θα αποκλιμακωθεί στο 19%. Επίσης δεν υπάρχουν ειδικοί φόροι, υπάρχει ασφάλεια επενδύσεων και -το σημαντικότεροσταθερό θεσμικό πλαίσιο. Επίσης η σταθερή ζήτηση κρατά ψηλά τις τιμές σε όλα τα προϊόντα (ενώ καφέ μπορεί να βρει κανείς από 1 έως 7 λίρες). Υπό αυτές τις συνθήκες είναι σαφές ότι η τοπική αγορά θα συνεχίσει να προσελκύει επιχειρηματικό ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα, όπου και άλλα brands διερευνούν δυνατότητες επέκτασης (π.χ. το Mikel φέρεται να είναι ένα εξ αυτών), όσο και από άλλες χώρες. 
Ευνοϊκή περίοδος 
Σημειώνεται ότι την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των σημείων παροχής υπηρεσιών εστίασης έχει αυξηθεί κατά 8.600 στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ ένας αυξανόμενος και γηράσκων πληθυσμός τροφοδοτεί τη ζήτηση στον κλάδο παροχής χαμηλού κόστους σίτισης συμπεριλαμβανομένων γηροκομείων, νοσοκομείων αλλά και σχολείων. Σύμφωνα με στοιχεία της πρεσβείας μας, δεν έχει υπάρξει ποτέ ευνοϊκότερη περίοδος για τους προμηθευτές ώστε να επενδύσουν σε συνεργασίες με χονδρεμπόρους και να εκμεταλλευτούν νέες ευκαιρίες ώστε να προσεγγίσουν τον καταναλωτή μέσω των διανομέων υπηρεσιών σίτισης. Τα μέλη της Ομοσπονδίας Χονδρεμπόρων Τροφίμων συνεργάζονται με 330.000 επιχειρήσεις μαζικής εστίασης άνω του 40% του κύκλου εργασιών των μελών της Ομοσπονδίας.

Πηγή: Ναυτεμπορική

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΗΛΕΚΤΡΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 124 (VIDEO)

Δείτε το νέο επεισόδιο της σειράς ΗΛΕΚΤΡΑ που βλέπουμε στην ΕΡΤ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 124 Ο Σωτήρης κλειδώνει τη Νεφέλη στο δωμάτιό της. Η Ηλέκτρα δεν αντιδρά. Κι ο Σεραφετίνογλου...