Πολύς λόγος έγινε για το κόστος ταξιδιού του Α. Τσίπρα με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος στην Κούβα προκειμένου να παραστεί στις εκδηλώσεις για τον θάνατο του Φιντέλ Κάστρο.

Δημοσιεύματα περιγράφουν το κόστος πτήσης του πρωθυπουργικού αεροσκάφους, το οποίο ανήλθε, όπως αναφέρουν στα 300.000 ευρώ. Σε αυτό το ποσό υπολογίστηκαν όπως αναφέρθηκε το κόστος των καυσίμων, διάφορα τέλη, κόστος πληρωμάτων κ.τ.λ.

Με non paper το Μαξίμου, άμεσα διέψευσε αυτό το ποσό υπολογίζοντας το συνολικό κόστος μαζί με την διαμονή του πληρώματος, ανήλθε στα 22.900 ευρώ. (16.700 ευρώ κόστος πτήσης + 6.200 ευρώ κόστος για την διαμονή του πληρώματος)



Το vimaonline.gr επικοινώνησε με τον έμπειρο πιλότο vip αεροσκαφών και δήμαρχο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλο προκειμένου να μας αναλύσει το κόστος ενός τέτοιου ταξιδιού.

Όπως σημείωσε ο Γρ. Κωνσταντέλλος τόσο τα "300.000" ευρώ των δημοσιευμάτων αλλά και τα "22.900" ευρώ που δίνει ως κόστος το Μαξίμου περιγράφουν την μισή αλήθεια.

Στα 300.000 ευρώ που κατέληξε ο αρθρογράφος έχουν συμπεριληφθεί και τα έξοδα απόσβεσης κτήσης του αεροπλάνου, κάτι που κάνουν όλες οι εμπορικές εταιρείες όταν υπολογίζουν τα ωριαία κόστη εμπορικών διαδρομών.



Μόνο που το πρωθυπουργικό αεροσκάφος δεν λογίζεται ως "εμπορικό" καθώς οι επιβάτες του δεν πληρώνουν εισιτήριο. Όσο αφορά το κόστος που αναφέρει το Μαξίμου δεν ανταποκρίνεται εν μέρη στην πραγματικότητα καθώς σε αυτό δεν έχουν υπολογισθεί όλα τα έξοδα πτήσης ενός τέτοιου αεροσκάφους.

Με την βοήθεια του κ. Κωνσταντέλλου αναλύσαμε όλες τις παραμέτρους ενός υπερ-Aτλαντικού ταξιδιού του πρωθυπουργικού αεροσκάφους (Gulfstream 5).

Συγκεκριμένα:

- Η διάρκεια πτήσης Αθήνα-Κούβα με ένα Gυlfstream 5 είναι περίπου 11-12 ώρες και περίπου 8-9 ώρες η επιστροφή (22ώρες σύνολο ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες). Η αυτονομία ενός Gυlfstream 5 είναι περίπου 14 ώρες. Για λόγους όμως ασφαλείας οι πιλότοι σε υπερ-Ατλαντικά ταξίδια, επιλέγουν μία στάση για ανεφοδιασμό, συνήθως στο αεροδρόμιο του νησιού Σάντα Μαρία το οποίο βρίσκεται στην μέση περίπου του Ατλαντικού.

- Ένα Gulfstream 5 καταναλώνει περίπου 900 κιλά καύσιμο την ώρα με πλήρες φόρτο (πλήρωμα, επιβάτες, αποσκευές), ενώ καθώς μειώνεται το βάρος του από την μείωση των καυσίμων, άρα και του βάρους του, κατεβαίνει στα 700 κιλά περίπου την ώρα. Με την τιμή του τόνου στα 1.150 δολάρια μας κάνει ένα συνολικό κόστος μόνο για τα καύσιμα περίπου στα 18.500 ευρώ, για 22 ώρες πτήσης.

- Το κόστος συντήρησης του αεροσκάφους κυμαίνεται στα 500 δολάρια την ώρα. (22ώρες πτήσης Χ 500= 11.000 δολ.)

- Στα 6 - 7.000 δολάρια κυμαίνονται τα κόστη υπερ-πτήσεων και τα τέλη προσγείωσης και απογείωσης για το σύνολο του ταξιδιού.

- Το κόστος του πληρώματος, 2 πιλότοι + 1 λόγω υπερ-Ατλαντικής πτήσης και 2 άτομα πλήρωμα καμπίνας είναι 2.000 δολάρια την ημέρα το οποίο συμπεριλαμβάνει τις αμοιβές και τα έξοδα διαμονής και διατροφή τους. (2.000 δολ. Χ 5 ημέρες = 10.000 δολ).

- Επίσης θα πρέπει να υπολογιστεί το κόστος γευμάτων και της τροφοδοσίας ενός vip αεροσκάφους, κατά την διάρκεια του συνόλου της πτήσης για 15 άτομα (5 άτομα πλήρωμα + 10 επιβάτες) το οποίο ανέρχεται περίπου στα 5-6.000 δολάρια.

Το συνολικό κόστος εάν αθροίσουμε τα ανωτέρω ποσά ανέρχεται στα 52.500 περίπου δολάρια, χωρίς βέβαια να υπολογιστούν τα έξοδα διαμονής στην Κούβα του Α. Τσίπρα και της συνοδείας του.



Ο Γρ. Κωνσταντέλλος είναι πρώην πιλότος της Ολυμπιακής, δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και πιλότος vip πτήσεων με το Falcon DX Easy II.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

loading...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top