Ακέφαλο, με τρία μόνο μέλη αντί για πέντε, με εντάσεις για τον καθορισμό του προεδρείου προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ το έργο του, με αναβολές και καθυστερήσεις και τελικά 499 εκ. ευρώ έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις το 2016 (σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό) από 2 δις. που προβλέπονταν πριν τρεις μήνες…

Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου

Σημειώνεται πως από τα πέντε προβλεπόμενα μέλη από τον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ έχουν μείνει μόνον τρία και δεν μπορούν να τοποθετηθούν νέα πριν από τη συγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΣΠ (Υπερταμείου), το οποίο με βάση τον νόμο 4389 που ψηφίστηκε τον Μάιο είναι το μόνο όργανο που μπορεί να διορίζει διοίκηση στο ΤΑΙΠΕΔ, αφού και είναι θυγατρική του. Όμως η καθυστέρηση στην ίδρυση και τη λειτουργία της ΕΕΣΠ έχει αφήσει μετέωρο και το ΤΑΙΠΕΔ, που παρόλ’ αυτά πρέπει να προχωρήσει γρήγορα μια σειρά ιδιωτικοποιήσεων που επείγουν. Οι συνεδριάσεις γίνονται με παρόντα και τα 3 μέλη, με σχετική πλειοψηφία λαμβάνονται οι αποφάσεις και προσωρινό Πρόεδρο τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ.Λεούση.

Οι υπολογισμοί όμως έπεσαν έξω… και οι μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις (π.χ. τα περιφερειακά αεροδρόμια και το Ελληνικό) μετατίθενται να ολοκληρωθούν το 2017, και η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ κρέμεται… από μια κλωστή. Ο χρόνος μετρά αντίστροφα καθώς την Τετάρτη λήγει η εγγυητική της Socar και η τελικά κατάληξη θα εξαρτηθεί από τις διαπραγματεύσεις σε εξέλιξη.

Το ΤΑΙΠΕΔ είχε δεσμευθεί να εισπράξει 5,8 δισ. ευρώ έως και το 2018, από τα οποία τα 2,5 δισ. είχαν υπολογιστεί για το 2016, τα 2,2 δισ. το 2017 και 1,1 δισ. το 2018. Τα ποσά αυτά πλέον όμως αλλάζουν και τα έσοδα του 2016, είναι 499 εκ. τα 2,2 δις. το 2017 και…τα 3,1 το 2018.
Λεπτομέρειες και χρονοδιαγράμματα θα δούμε στο αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο του (Asset Development Plan) – το οποίο ετοιμάζεται α τώρα- αφού ανανεώνεται κάθε εξάμηνο, στο οποίο θα περιγράφονται συνολικά 17 ιδιωτικοποιήσεις έναντι 19 στο ADP του Μαίου (έχουν ολοκληρωθεί οι ΟΛΠ, και Αστέρας).

Οι εκκρεμότητες των ιδιωτικοποιήσεων σε εξέλιξη

Η …ακριβότερη εκκρεμότητα είναι τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια που βρίσκονται στο τελικό στάδιο πριν την παράδοση-παραλαβή και την καταβολή του τιμήματος των 1,2 δις ευρώ που θα ακολουθήσει. Εκκρεμούν οι συμβάσεις με τους τελικούς χρήστες (Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΕΚΑΒ κλπ), αναμένεται η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ (σύσταση, άτομα κοκ.) Η ημερομηνία παράδοσης έχει τοποθετηθεί στα τέλη Ιανουαρίου 2017.

Σοβαρή εκκρεμότητα παραμένει το Ελληνικό για το οποίο αναμένεται το τελικό master plan και η παρουσίαση της ΣΜΠΕ από τον επενδυτή. Ακόλουθα θα γίνει η εκκίνηση διαδικασίας για έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος. Σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με τον επενδυτή για τη συμφωνία παράτασης της ημερομηνίας πλήρωσης αναβλητικών αιρέσεων. Είναι σημαντικό ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει στα χέρια του εγγυητική επιστολή σε ισχύ έως τις 14/1/17.

Αργά προχωρούν και οι διαδικασίες για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Αναρτήθηκε το δεύτερο σχέδιο κειμένων (σύμβαση παραχώρησης) προς τους επενδυτές στο Virtual Data Room. Πλέον ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και RZD μπορούν να κατέβουν αυτόνομα στο διαγωνισμό και να υποβάλουν δεσμευτική προσφορά και έτσι οι 8 ενδιαφερόμενοι επενδυτές έγιναν 9. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών εκτιμάται τον Φεβρουάριο του 2017.

Για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών είναι ανοιχτή η συζήτηση για το κλείσιμο των νομικών κειμένων της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 και η τελική συμφωνία – λένε οι πληροφορίες θα μπορούσε να προκύψει και μέσα στο έτος. Επόμενο βήμα – μέσα στο 2017- η διάθεση ποσοστού 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.

Ο ΕΕΣΣΤΥ, αν και είναι ένας διαγωνισμός που προχωράει, οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται στις 30 Ιανουαρίου 2017 και επομένως δεν ολοκληρώνεται φέτος.. Η δε πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους έναντι 45 εκατ. ευρώ καθυστερεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ούτε για το 5% του ΟΤΕ που μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται φέτος κάποια εξέλιξη. Το Ταμείο θα εξετάσει, σε συνεργασία με τους συμβούλους που θα προσλάβει για το έργο, τον χρόνο και την τιμή διάθεσης του ποσοστού. Δικαίωμα πρώτης άρνησης έχει η Deutsche Telekom.

To 2017 έρχονται οι ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις

Το κουβάρι των ιδιωτικοποιήσεων θα μπλέξει περισσότερο το 2017 όταν θα έρθουν σε πρώτο πλάνο οι ενεργειακές συμμετοχές του Δημοσίου (ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ , ΔΕΗ) και θα εξεταστεί η βέλτιστη μέθοδος διάθεσής των μετοχικών πακέτων του.

Τα ποσοστά του Δημοσίου στις τρεις ενεργειακές επιχειρήσεις, είναι το 17% της ΔΕΗ, το 65% της ΔΕΠΑ και το 35% των ΕΛΠΕ. Το ΤΑΙΠΕΔ καλείται σύμφωνα με το κείμενο της συμφωνίας να προσλάβει συμβούλους, άμεσα, υποχρέωση που αποτελεί ένα από τα "prior actions" για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, δηλαδή, ως το Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου. Την ίδια στιγμή ξανατίθεται θέμα και από τον νέο υπουργό Ενέργειας κ. Σταθάκη να περάσει στο Υπερταμείο το 17% της ΔΕΗ από το ΤΑΙΠΕΔ…, αφού όπως είπε πρόσφατα «η πώληση του 17% της ΔΕΗ θα πρέπει να συζητηθεί όταν περάσει το ποσοστό αυτό στο Υπερταμείο».

Εκτός από το μόνιμο μπρα ντε φερ για το 17% της ΔΕΗ οι άλλες ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι ευκολότερες.

Το ΚΥΣΟΙΠ θα αποφασίσει τέλος του 2017 για τις αλλαγές σε αέριο και ΔΕΠΑ αλλά και τι αποζημιώσεις συνεπάγεται το άνοιγμα της αγοράς λιανικής φυσικού αερίου με αποχώρηση της ΔΕΠΑ. Στην οποία ΔΕΠΑ μέτοχοι 35% είναι τα ΕΛΠΕ τα οποία επίσης είναι στη λίστα να πωληθούν αλλά δεν μπορούν να προηγηθούν της πώλησης της ΔΕΠΑ, αφου η αξία τους εξαρτάται από την αποτίμηση του μεριδίου τους σε αυτήν..

Όσο για τη ΔΕΗ, αναζητά επενδυτή την εποχή που …. υποχρεούται να χάσει το πελατολόγιό της και να μειώσει το μερίδιό της από περίπου 88% σήμερα στο 49%.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

loading...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top