«Όταν μια γυναίκα λέει Όχι, εννοεί Όχι», λέει το κλασικό φεμινιστικό σύνθημα. Όμως αυτό δεν ισχύει στην πολιτική ζωή. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι οι πρόωρες εκλογές. Την ώρα που οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι με κάθε ευκαιρία δηλώνουν ότι δεν θα γίνουν εκλογές πριν τον Οκτώβριο του 2019, η ίδια η κυβέρνηση με τις κινήσεις που κάνει, δείχνει ότι ο σχεδιασμός της είναι να στηθούν οι κάλπες νωρίτερα. Το χτεσινό βίντεο του πρωθυπουργού που δημοσιοποίησε το Μαξίμου, ήταν μήνυμα προεκλογικής καμπάνιας και όχι παρουσίασης των κυβερνητικών πεπραγμένων. Στην πραγματικότητα, με το βίντεο του Αλέξη Τσίπρα σηκώνεται η αυλαία της προεκλογικής περιόδου
Η επιστροφή στην κανονικότητα

Στο προπαγανδιστικό βίντεο που Μαξίμου εμπεριέχονται οι άξονες της επικοινωνιακής στρατηγικής του ΣΥΡΙΖΑ στην πορεία προς τις εκλογές:

*Η Ελλάδα επιστρέφει στην κανονικότητα. «Από τον φόβο περνάμε στην κανονικότητα», λέει ο πρωθυπουργός.

*Η κυβέρνηση αποκατέστησε το τη διεθνή θέση της χώρας. «Από την άδεια θέση, στη δυνατή παρουσία», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο βίντεο.

*Οι θυσίες έπιασαν τόπο και τώρα έρχεται η ώρα της ενίσχυσης των πιο αδύναμων. «Από τις θυσίες των πολλών, περνάμε στις ανάγκες των πολλών, το δίκιο των πολλών και τα δικαιώματα για όλους», τονίζει ο κ. Τσίπρας απευθυνόμενος στους πολίτες.

Πάνω στο τρίπτυχο «κανονικότητα- εθνικό κύρος-παροχές» θα οικοδομηθεί η προεκλογική εκστρατεία του ΣΥΡΙΖΑ
Ένα «κανονικό» κόμμα

Δεδομένης της αυξημένης επιτήρησης και των μεγάλων πλεονασμάτων για τα οποία έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση μέχρι το 2021, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για το πόσο «κανονική» χώρα θα είναι η Ελλάδα μετά τον Αύγουστο οπότε λήγει τυπικά το 3ο Μνημόνιο. Ωστόσο, από το βίντεο του κ. Τσίπρα φαίνεται ότι τουλάχιστον ο ΣΥΡΙΖΑ γίνεται ολοένα και περισσότερο ένα «κανονικό» κόμμα, από αυτά που παραδοσιακά κυριαρχούν στην πολιτική ζωή του τόπου. Υπενθυμίζεται ότι ο Ζαν Κλοντ Γιουνκέρείχε δηλώσει ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κανονικό κόμμα».

Για την ακρίβεια, η μετεξέλιξη του ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύεται από την παντελή απουσία του. Στα 2 λεπτά του βίντεο εμφανίζεται μόνο ο πρωθυπουργός και για λίγα δευτερόλεπτα κάποιοι συνεργάτες του, μη πολιτικά πρόσωπα. Οι συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους παγκόσμιους ηγέτες (Ομπάμα, Πούτιν, Μακρόν κ.α.) καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του μέρος του, ενώ απουσιάζουν οι απλοί πολίτες.. Επίσης δίνεται έμφαση σε σύμβολα εξουσίας όπως το κόκκινο χαλί. Αξιοσημείωτο είναι ότι από τις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους ξένους ηγέτες, απουσιάζουν αυτές με τον Ντόναλντ Τραμπ και τον Μπέντζαμιν Νετανιάχου, προφανώς λόγω της πρόσφατης σφαγής στη Γάζα.

Πέρα από το ότι ο κ. Τσίπρας έχει σταθερά μεγαλύτερη απήχηση από το κόμμα του, φαίνεται ότι το Μαξίμου υιοθετεί την κλασική (και πολύ πετυχημένη, είναι η αλήθεια) προσέγγιση ότι «ψηφίζουμε πρωθυπουργό και όχι κόμμα».
Η επικοινωνία και η πολιτική ουσία

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Αλέξης Τσίπρας έχει μεγάλο επικοινωνιακό ταλέντο, καθώς και ότι ο προπαγανδιστικός μηχανισμός του Μαξίμου είναι υψηλής επαγγελματικής στάθμης. Το ζήτημα όμως είναι ότι οι εκλογές κρίνονται πολύ περισσότερο στην πολιτική ουσία, παρά στην επικοινωνία. «Οι ανάγκες των πολλών» δεν ικανοποιούνται ούτε με τις περικοπές των συντάξεων ούτε με την υπερφορολόγηση. Την «αλλαγή σελίδας» πρέπει να τη δούμε στα πορτοφόλια μας.

newpost.gr
+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top