ο ρύζι έχει διάφορα χρώματα, σχήματα και μεγέθη, αλλά οι πιο δημοφιλείς ποικιλίες του είναι το λευκό και το καστανό.

Διαβάστε επίσης:Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη εκτός από το κρέας;

Η δομική διαφορά ανάμεσα στο λευκό και το καστανό ρύζι.

Κάθε είδος ρυζιού αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από υδατάνθρακες, με μικρές ποσότητες πρωτεΐνης και σχεδόν καθόλου λιπαρά.

Το καστανό ρύζι είναι ολικής αλέσεως. Αυτό σημαίνει ότι περιέχει όλα τα μέρη του κόκκου -συμπεριλαμβανομένου του ινώδους πίτουρου και της θρεπτικής φύτρας. Το λευκό, από την άλλη πλευρά, δεν έχει το πίτουρο και την φύτρα, παρά μόνο το ενδοσπέρμιο του κόκκου.

Αυτό σημαίνει ότι το λευκό ρύζι έχει πολύ λιγότερα θρεπτικά συστατικά και αυτός είναι ο λόγος που το καστανό θεωρείται πολύ πιο υγιεινό.

Το καστανό είναι πλουσιότερο σε ίνες, βιταμίνες και μέταλλα

Το καστανό ρύζι έχει περισσότερες φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, καθώς και πολύ πιο σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα. Το λευκό είναι ως επί το πλείστον μια “κενή” από θερμίδες τροφή με πολύ λίγα θρεπτικά συστατικά.

Τα 100 γραμμάρια μαγειρεμένου καστανού ρυζιού έχουν 1,8 γραμμάρια ινών, ενώ τα 100 γραμμάρια λευκού ρυζιού έχουν μόνο 0,4 γραμμάρια ινών.

Διαβάστε επίσης: Οι πιο υγιεινές τροφές σύμφωνα με τους διατροφολόγους: Μεγάλη έρευνα [λίστες, γραφήματα]

Το καστανό ρύζι είναι πλούσιο σε μαγνήσιο και φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Έρευνες δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης, όπως το καστανό ρύζι, βοηθάει στην μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου-2. Σε μια μελέτη, οι γυναίκες που έτρωγαν συχνά δημητριακά ολικής αλέσεως είχαν 31% χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου-2 σε σχέση με εκείνες που έτρωγαν λιγότερα δημητριακά ολικής άλεσης.

Επίσης, η μεγάλη κατανάλωση λευκού ρυζιού έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη. Αυτό μπορεί να οφείλεται στον υψηλό του γλυκαιμικό δείκτη (ΓΔ), ο οποίος δείχνει το πόσο γρήγορα μια τροφή αυξάνει το σάκχαρο στο αίμα.

Το καστανό ρύζι έχει ΓΔ 50 και το λευκό έχει 89, πράγμα που σημαίνει ότι η λευκή ποικιλία ρυζιού ανεβάζει το σάκχαρο στο αίμα πολύ πιο γρήγορα από ό,τι η καστανή. Δημητριακά ολικής άλεσης, όπως το καστανό ρύζι, μπορεί επίσης να μειώσουν και την LDL ( «κακή») χοληστερόλη και να αύξησουν την HDL ( «καλή») χοληστερόλη.



Διαβάστε επίσης: Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε παντζάρια

Διαβάστε επίσης: Ποιες τροφές είναι σύμμαχοι στο αδυνάτισμα;

ladytimes.gr

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top