Του Γιώργου Φιντικάκη

Αφού πρώτα το πολέμησε, τώρα η κυβέρνηση το τρέχει, ξεπερνώντας την "υψοφοβία" των αρχαιολόγων, του ΚΑΣ και του υπ. Πολιτισμού.

Δείγμα και αυτό της απόφασης του Πρωθυπουργού να κλείσει τα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης, χθες το αρμόδιο κυβερνητικό όργανο έβαλε τις τελευταίες πινελιές στο προεδρικό διάταγμα βάσει του οποίου θα πολεοδομηθεί το πρώην αεροδρόμιο, δίχως να αφήνει σκιές ως προς τους έξι ουρανοξύστες του επενδυτικού σχεδίου.

Το προεδρικό διάταγμα που θα περιγράφει το τι θα γίνει και που, μαζί με τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης, είναι σχεδόν έτοιμο για να πάρει υπογραφές από τους αρμόδιους υπουργούς, αφού πρώτα εγκριθεί σε μια τελευταία συνεδρίαση του λεγόμενου "Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας", που προγραμματίζεται για αύριο.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το Ελληνικό μπαίνει στην τελική ευθεία, με αρκετές αλλά όχι ουσιαστικές, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Liberal, τροποποιήσεις, σε σχέση με το αρχικό master plan, και δίχως να έχουν ψαλιδιστεί τα ύψη των έξι ουρανοξυστών, 200 μέτρων έκαστος, όπως και των άλλων κτιρίων, 50 ώς 70 μέτρων.

Η χθεσινή ήταν η πέμπτη κατά σειρά, και πιο καθοριστική ίσως, συνεδρίαση του αρμόδιου κυβερνητικού οργάνου, που έχει σαν αντικείμενο τα πολεοδομικά και χωροταξικά κάθε μεγάλης επένδυσης σε ακίνητα, και στο οποίο συμμετέχουν οι γενικοί γραμματείς όλων των εμπλεκομένων υπουργείων, μεταξύ των οπιίων και η κα Μ.Βλαζάκη από το Πολιτισμού.

Ούτε ωστόσο στη χθεσινή συνεδρίαση, ούτε στις προηγούμενες, εκφράστηκαν από κάποια μέλη του ενστάσεις, παρόμοιες με εκείνες προ μηνών του ΚΑΣ για χαμήλωμα των υψών, και αλλαγής του master plan, όπως και των όρων δόμησης.

Τα ύψη "διασώθηκαν" όπως και τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδίου, και σύμφωνα με γνώστες των διεργασιών, η αυριανή συνεδρίαση θα έχει περισσότερο διαδικαστικό χαρακτήρα, προκειμένου δηλαδή να εγκριθεί και τυπικά το προεδρικό διάταγμα. Στην ουσία, όπως λένε οι ίδιες πηγές, απέμεινε μόνο να ενσωματωθεί στον ογκωδέστατο φάκελο ένας τεράστιος όγκος από πρακτικά συνεδριάσεων, τοπογραφικά, και χάρτες, με στόχο το 20 και πλέον σελίδων ΠΔ να υπογραφεί άμεσα από τους συναρμόδιους υπουργούς, και την επόμενη εβδομάδα, να κατατεθεί προς έγκριση στο ΣτΕ.

Οχι δεν πρόκειται για το τέλος του δρόμου. Ούτε μπορεί κανείς να προδικάσει την απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου και πότε αυτή θα εκδοθεί, ούτε και να προεξοφλήσει την έγκαιρη ολοκλήρωση των υπόλοιπων εκρεμμοτήτων, όπως η απομάκρυνση από την έκταση φορέων σαν το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, και η προκήρυξη του διαγωνισμού για το καζίνο, όλα μνημονιακά προαπαιτούμενα με καταληκτική προθεσμία τα μέσα του 2018.

Εφόσον ωστόσο αύριο βγει "λευκός καπνός", θα πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, αφού θα καταδεικνύει τη βούληση της κυβέρνησης να κλείσει το θέμα, το οποίο ουκ ολίγες φορές τις τελευταίες φορές κινδύνεψε ξανά να σκαλώσει με αφορμή συχνά αστείες αιτιάσεις. Οπως το τι πρέπει να απεικονίζουν οι χάρτες ή το πως μετρώνται τα ύψη των κτιρίων, με την απάντηση να είναι από την επιφάνεια της θάλασσας, που σημαίνει ότι οι ουρανοξύστες θα είναι τελικά χαμηλότεροι των 200 μέτρων. Χρειάστηκε επίσης να παρουσιαστεί στα έντεκα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης υπόμνημα από ομάδα εμπειρογνωμόνων με αντικείμενο το τι ισχύει με τα υψηλά κτίρια σε άλλες μεγαλουπόλεις του εξωτερικού, πως αυτά δεν προσβάλλουν το αστικό τοπίο, πως η δόμηση καθ’ ύψος ελευθερώνει περισσότερους χώρους πρασίνου, τι σημαίνει για την προσέλκυση τουριστών, κ.ο.κ.

Πως "σπάει" το έργο

Σύμφωνα με το ΠΔ, το έργο χωρίζεται αρχικά σε δύο γενικές περιοχές, το "τεως αεροδρόμιο" (5.249.873,49 τμ), και το "παράκτιο μέτωπο" (758.203 τ.μ.), κάθε μια εκ των οποίων "σπάει" σε πολλές μικρότερες "γειτονιές" που συνολικά φτάνουν τις 11, με διαφορετικές χρήσεις γης, όρους και περιορισμούς δόμησης. Εξ αυτών των 11 περιοχών, οι 6 είναι κατά κύριο λόγο κατοικία.

Η μεγαλύτερη από τις δύο γενικές περιοχές, είναι το "τεως αεροδρόμιο", που περιλαμβάνει έξι περιοχές προς πολεοδόμηση, μια ζώνη ανάπτυξης, και το μητροπολιτικό πάρκο. Κάθε μια από τις επιμέρους περιοχές, έχει και διαφορετική ονομασία. Πρόκειται για τη "γειτονιά τέως ολυμπιακής αεροπορίας" (321.474,73 τμ), τη "δυτική γειτονικά του πάρκου" (555.914 τ.μ.), την "ανατολική γειτονιά του πάρκου" (318.007 τ.μ.), τη "γειτονιά επιχειρηματικού κέντρου λεωφόρου Βουλιαγμένης" (775.284 τ.μ.), τη "γειτονιά του λόφου" (379.744 τ.μ.), τη "γειτονιά των Τραχώνων" (264.735 τ.μ.), τη "γειτονιά τουρισμού-αναψυχής και επιχειρηματικού πάρκου" (634.145 τ.μ.), και το μητροπολιτικό πάρκο (2.000.569 τ.μ.)

Η δεύτερη γενική περιοχή είναι αυτή του "παράκτιου μετώπου", που περιλαμβάνει την έκταση του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοίας Αγ.Κοσμά, και την έκταση του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας. "Σπάει" σε μια περιοχή προς πολεοδόμηση και δύο ζώνες ανάπτυξης., και συγκεκριμένα στη "γειτονιά παραλίας Αγ.Κοσμά" (300.383 τ.μ.), στη "γειτονιά μαρίνας Αγ.Κοσμά" (334.855 τ.μ.), και στη "γειτονιά ενυδρείου Αγ.Κοσμά" (122.965 τ.μ.)

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top