Την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους η νέα ταινία του Νίκου Περάκη

Δεν είναι το Success Story που έχεις συνηθίσει. Είναι ένα χρονικό προδοσίας, συνωμοσίας και ίντριγκας, μία «γκρίζα» κωμωδία στα πρώτα χρόνια της κρίσης, ένα σκοτεινό παιχνίδι με πανίσχυρους παίκτες. Και η επιστροφή του ασυμβίβαστου Νίκου Περάκη

Η υπόθεση

Παναγής Πάνδωρας (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης): εύπορος ψυχίατρος, γιος μεγαλοεκδότη, γοητευτικός κι αδίστακτος. Τζορτζίνα Τσελέπη (Φιόνα Γεωργιάδη): άνεργη ηθοποιός, κόρη μικροαστών καλλιτεχνών, όμορφη και αποφασισμένη να πετύχει. Οι δυο τους, παρά τις διαφορές τους, ερωτεύονται ξαφνικά, απερίσκεπτα και παράφορα και παντρεύονται. Η Τζορτζίνα, στην προσπάθειά της να ταιριάξει στο περιβάλλον του Παναγή, απαρνιέται τον εαυτό της. Το δημιουργικό της αδιέξοδο, σε συνδυασμό με μια δύσκολη εγκυμοσύνη, την μεταμορφώνουν, καθώς συνειδητοποιεί πως τίποτα δεν είναι όπως το φαντάστηκε στο γάμο της.



Ένα σενάριο που γράφτηκε από μόνο του

Η Κατερίνα Μπέη, σεναριογράφος της ταινίας, παραδέχεται ότι το σενάριο του Success Story γράφτηκε σε χρόνο dt. «Γενικά γράφω γρήγορα. Όταν έχω αποφασίσει το θέμα μου, ασχολούμαι στην αρχή αρκετά με τους χαρακτήρες κι όταν τους «ξεκαθαρίσω» πέφτω με τα μούτρα, μέρα νύχτα και το τελειώνω. Το συγκεκριμένο, ήταν ιδιαίτερη περίπτωση αφού το έγραφα για τον Νίκο Περάκη, που έχει πολύ συγκεκριμένη θεματολόγια και στίγμα κι έπρεπε λοιπόν να τηρεί κάποιες «προδιαγραφές». Όπως είναι φυσικό το σενάριο πέρασε και μια δεύτερη φάση- κριτικής κι αυτοκριτικής - όταν το διάβασε ο Νίκος Περάκης -, που έπρεπε να «απολογηθώ» για όλα όσα έγραψα, να αλλάξω κάποια πράγματα, να προσθέσω και να αφαιρέσω. Και βέβαια να γίνουν πιο αναλυτικές οι περιγραφές, δηλαδή να «σκηνοθετηθεί» κατά κάποιο τρόπο. Αυτή η φάση πήρε κάνα δίμηνο. Περίπου δηλαδή όσο και η πρώτη φάση». Φαινομενικά μια ιστορία τρελού πάθους και πόθου ανάμεσα στον Παναγή Πάνδωρα και την Τζορτζίνα Τσελέπη, το Success Story ξεδιπλώνει πολλές παράλληλες ιστορίες ίντριγκας και μισαλλοδοξίας. «Ήθελα να δείξω μέσα από μια ερωτική ιστορία, πώς αντιδρούν οι άνθρωποι όταν τους προδίδουν οι φιλοδοξίες τους, τους πιέζει το περιβάλλον κι απειλούνται τα κεκτημένα τους. Πώς βγάζουν τον χειρότερό τους εαυτό και γίνονται αδίστακτοι και ακραίοι. Πώς ο έρωτας αλλοιώνει τη κρίση και πώς η εξουσία τον χαρακτήρα», σχολιάζει η Κατερίνα Μπέη.

Ο Νίκος Περάκης προσθέτει: «Ήταν ιδέα της Κατερίνας Μπέη να γράψει το σενάριο για ένα διαταξικό ερωτικό θρίλερ, με όλα τα κοινωνικά στερεότυπα, που στην Ελλάδα μας, ίσως λόγω στασιμότητας, επαναλαμβάνονται κι έχουν γίνει σχεδόν κώδικες συμπεριφοράς κι επικοινωνίας. Κατά τα άλλα, της υποσχέθηκα να γυρίσω την ταινία, αν το σενάριο είναι κι αστείο. Μετά την απόφαση του ΕΚΚ και της ΕΡΤ να συμπράξουν, δεν μ΄έπαιρνε να κάνω τον δύσκολο».
Ο σκηνοθέτης της τελειότητας και ένα dream team cast

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Φιόνα Γεωργιάδη, Πάνος Μουζουράκης, Τόνια Σωτηροπούλου, Τζένη Θεωνά, Αννίτα Κούλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Βάσω Καβαλιεράτου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία Αλιφέρη. Πως μπορεί να φέρει κανείς κοντά τόσο ετερόκλητα, φαινομενικά, ταλέντα; «Η Κατερίνα Μπέη γράφοντας, έκανε και τη διανομή των ρόλων, το casting που λέμε. Τον Κωνσταντίνο τον σκέφτηκε πριν αρχίσει το γράψιμο, γι’ αυτό ίσως έβαλε και τα δυνατά της, μήπως και δεν του αρέσει ο ρόλος. Τον δε Πάνο, όταν άρχισε να σκέπτεται ποιος ηθοποιός θα μπορούσε να ενσαρκώσει έναν hipster – μούσι, τατουάζ, σκουλαρίκι- γόνο αστικής οικογένειας. Εγώ απλά ενθουσιάστηκα, όταν μου είπε ότι «τους έχουμε», λέει ο Νίκος Περάκης.

«Υπήρχε ένα στοίχημα στον συγκεκριμένο ρόλο, γιατί είναι ένας άνθρωπος που έχει μία σειρά από αρετές και μία σειρά από μεγάλα ελαττώματα. Δεν έχει καθόλου ηθικό βάθος. Το δύσκολο στον συγκεκριμένο ρόλο είναι να τον κάνεις ανθρώπινο και να μπορεί ο θεατής, βλέποντας την ταινία, να αναγνωρίζει τα λάθη του και τα πάθη του και τα όσα καθρεπτίζονται στον ήρωα από τη ζωή σε αυτή τη χώρα», σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης για τον χαρακτήρα που υποδύεται. 





Ο ρόλος της Τζορτζίνας Τσελέπη σηματοδοτεί το κινηματογραφικό ντεμπούτο της Φιόνας Γεωργιάδη, η οποία σπεύδει να σχολιάσει τη συνεργασία της με τον Νίκο Περάκη: «Συνηθίζω να λέω ότι αν δεν ήξερα ότι ο Νίκος είναι σκηνοθέτης, θα θεωρούσα ότι είναι Γερμανός μαθηματικός. Έχει τέτοια μεθοδικότητα, διαύγεια και οργάνωση που φυσικά και είναι απαιτητικός, αλλά έχει ξεχωριστή τρυφερότητα και ευγενικό τρόπο προς τους ηθοποιούς του για να τους μεταδώσει ό,τι επιθυμεί. Ένας ιδιαίτερα ευφυής άνθρωπος με ήθος και διακριτικότητα. Ο Νίκος είναι για μένα πρότυπο εργατικότητας και αντοχών, είναι από τους πρώτους που φτάνει στο σετ και ακούραστος εγκαταλείπει τελευταίος, είναι πραγματικός καπετάνιος, γι’ αυτό αποτελεί έμπνευση».

 Με τη σειρά της, η Τόνια Σωτηροπούλου, έρχεται να επιβεβαιώσει τα λόγια της συναδέλφου της: «Αυτά που ξεχωρίζω ειναι η αγάπη με την οποία ο Νίκος Περάκης δουλεύει με τους ηθοποιούς και το ocd του, όλα είναι σε τάξη. Ασχολείται με κάθε λεπτομέρεια και είναι τόσο αστείο αυτό!».



Για την Τζένη Θεωνά η συνεργασία με τον Νίκο Περάκη είναι πλέον… θεσμός: «Ο Νίκος είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός σκηνοθέτης, που συμβαίνει να είναι και σπουδαίος άνθρωπος. Έχουμε συνεργαστεί πολλές φορές και κάθε μία από αυτές τον αγαπώ και τον θαυμάζω περισσότερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι, ενίοτε, δεν είναι καυστικός και αυστηρός, ίσως λόγω της οικειότητας που έχουμε ή επειδή απλά χρειάζεται. Εν κατακλείδι, κάναμε αρκετές συζητήσεις για τον ρόλο και μου έδωσε μεγάλη ελευθερία, σχεδόν όση διεκδίκησα. Κι αυτό είναι υπέροχο».



 Ο Πάνος Μουζουράκης σχολιάζει: «Ήταν τρομερή εμπειρία, ο Νίκος Περάκης είναι εκπληκτικός και σαν άνθρωπος και σαν σκηνοθέτης, με το χαμόγελο στο στόμα, ακόμα κι αν ήθελε να μας σπάσει το κεφάλι. Διατηρεί την ψυχραιμία του πάντα, ποντάρει στο φιλότιμο, την αγάπη και τον σεβασμό μας, που φυσικά τα έχει, γιατί έχει ένα μεγάλο έργο κινηματογραφικά και είναι καταπληκτικός άνθρωπος». Η Κατερίνα Μπέη δεν φαίνεται να διαφωνεί: «Ο Νίκος, επειδή ο ίδιος δεν αφήνει τίποτα στην τύχη, έχει ανάγκη να κατανοήσει ακριβώς το τι, το πώς και το γιατί […]. Ο Περάκης είναι ο ορισμός του τελειομανούς. Θέλει να ελέγχει τα πάντα, από το αν είναι σιδερωμένο το πουκάμισο του τελευταίου κομπάρσου, μέχρι αν είναι «σωστό» ένα τασάκι που παίζει στο πλάνο και λόγω ιδιότητας, αφού έχει υπάρξει σκηνογράφος ενδυματολόγος. Πόσω δε μάλλον όταν αποφασίζει να σκηνοθετήσει κάτι που δεν ήταν δικό του. Αυτό είναι η «ευκολία» κι η «δυσκολία» του ταυτόχρονα».



Ένα soundtrack έτοιμο να βγει «Στον Αέρα» Ένα soundtrack έτοιμο να βγει «Στον Αέρα»


 Οι στίχοι και η μουσική φέρουν την υπογραφή του Δημήτρη Κοντόπουλου, που χαρίζει το «άγγιγμα του Μίδα» (συμμετοχή σε 16 δίσκους που έχουν γίνει χρυσοί ή πλατινένιοι) σε άλλη μία ταινία του Νίκου Περάκη, μετά το soundtrack-ορόσημο «Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο», την «Ψυχραιμία» και το «Η Λίζα και Όλοι οι Άλλοι». Το τραγούδι των τίτλων, «Στον Αέρα», ερμηνεύει το pop icon Demy. Η νεαρή τραγουδίστρια έχει ήδη έναν πλατινένιο κι έναv χρυσό δίσκο στο ενεργητικό της, ενώ έχει κατακτήσει και 11 MAD VMA Awards. Η ίδια σχολιάζει: «Τη συνεργασία μου με τον Δημήτρη Κοντόπουλο διακρίνουν η χημεία, η ειλικρίνεια, ο επαγγελματισμός και η φιλία. Θυμάμαι χαρακτηριστικά το πρώτο μας στούντιο. Πάντα μου έλεγε την αλήθεια, ήξερε τί ήθελε, αλλά ταυτόχρονα σεβόταν τη γνώμη μου».

«Η εμπειρία μου από τα γυρίσματα του Success Story ήταν μοναδική. Πολύ διαφορετική από κάθε άλλο βιντεοκλίπ που έχω γυρίσει μέχρι σήμερα. Ουσιαστικά, γυρίσαμε πλάνα πολλές μέρες, σε πολλά διαφορετικά σετ της ταινίας, ώστε το κλιπ να είναι μέσα στην ταινία, κομμάτι της ταινίας. Ήταν πολύ ενδιαφέρον όμως να παρακολουθώ και πώς γυρίζεται η ταινία πέραν του βιντεοκλίπ, τη δυσκολία ενός τέτοιου εγχειρήματος, αλλά και τη μαγεία» - Demy



Μία ακόμη κινηματογραφική προφητεία

Κάθε μορφή τέχνης γεννάει και τον αντίστοιχο προφήτη της. Ο Νίκος Περάκης, με κάθε κινηματογραφική δουλειά του, αποδεικνύει πόσο εύστοχα ξέρει να αφουγκράζεται την ελληνική πραγματικότητα και πώς η Ελλάδα, με τις παθογένειές της, είναι μία ανεξάντλητη πηγή υλικού γι’ αυτόν. Η Βάσω Καβαλιεράτου, που συνεργάζεται για δεύτερη φορά μαζί του (η πρώτη ήταν στην ταινία του 2007, «Ψυχραιμία»), σχολιάζει: «Η “Ψυχραιμία” και το “Success Story” έχουν πολλές ομοιότητες. Πολυπληθείς, γκρίζες κωμωδίες που μέσα από την πλοκή τους καυτηριάζουν με τον πιο έξυπνο τρόπο το «εδώ και τώρα» της χώρας. Κλασσικός Περάκης». Και ο κλασσικός Περάκης προσθέτει: «Το ερώτημα είναι αν αντέχει ο θεατής να βλέπει αυτές τις παθογένειες στην καθημερινότητά του –ωραία λέξη- και να τις ξαναβλέπει το βράδυ στο σινεμά ή στην τηλεόραση. Στον ύπνο του τις βλέπει έτσι κι αλλιώς σαν εφιάλτη. Για αυτό προσπαθήσαμε να γυρίσουμε ένα ερωτικό θρίλερ που εντελώς τυχαία εξελίσσεται την πρώτη επταετία... Μην πάει ο νους σας σε καμιά χούντα. Δημοκρατικές κυβερνήσεις μας έκαναν την δουλειά. Και είναι φανερό ότι το SUCCESS STORY δεν τελειώνει πριν το 2015. Συνεχίζεται, όπως θα δείτε στο τέλος, και επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, αλλά τους κρατάω για το σίκουελ».

Παραγωγή: Viewmaster Films Σε συμπαραγωγή: FΕMEWAY LTD, ΕΡΤ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, NOVA Παραγωγοί: Κώστας Λαμπρόπουλος, Γιώργος Κυριάκος, Μάνος Κρεζίας, Νίκος Περάκης Executive Producer: Γιώργος Παπαδάτος Σκηνοθεσία: Νίκος Περάκης Σενάριο: Κατερίνα Μπέη Διεύθυνση Παραγωγής: Βαγγέλης Μπαλάφας Ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Φιόνα Γεωργιάδη, Πάνος Μουζουράκης, Τόνια Σωτηροπούλου Τζένη Θεωνά, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Βάσω Καβαλιεράτου, Αννίτα Κούλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου Νάσος Παπαργυρόπουλος, Ηλίας Βαλάσης, Πάνος Κρανιδιώτης, Γιάννης Κοκιασμένος Συμμετέχει ο Δημήτρης Πετρόπουλος Φιλική συμμετοχή: Μαρία Αλιφέρη, Ευαγγελία Μουμούρη, Μαρία Μπακοδήμου, Ορφέας Αυγουστίδης Διεύθυνση Φωτογραφίας: Claudio Bolivar GSC Μοντάζ: Κωνσταντίνος Αδρακτάς Μουσική: Δημήτρης Κοντόπουλος Σκηνογράφος: Λίνα Πάτσιου Ενδυματολόγος: Βάσω Τρανίδου Διανομή: ODEON Είδος: Γκρίζα Κωμωδία 

Το τραγούδι «ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ» ερμηνεύει η DEMY & κυκλοφορεί από την Panik RecordsTo βιβλίο “Success Story” της Κατερίνας Μπέη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σαββάλας



+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top