Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή παίζει σπουδαίο ρόλο στην λειτουργία του οργανισμού αλλά παράλληλα επηρεάζει και την εξωτερική μας εμφάνιση. Σύμφωνα με τη διαιτολόγο-διατροφολόγο Ελευθερία Κούνα, τα μαλλιά και τα νύχια είναι από τα πρώτα χαρακτηριστικά του σώματός μας όπου εκδηλώνεται η καλή ή κακή θρέψη.

Όταν ο οργανισμός δεν τρέφεται σωστά ή παίρνει λιγότερη τροφή από αυτή που χρειάζεται για να καλύψει τις ανάγκες του, έχουμε διάφορες ενδείξεις και συμπτώματα ανεπάρκειας. Μερικά από τα συμπτώματα αυτά είναι τα θαμπά και αδύναμα μαλλιά αλλά και τα εύθραυστα νύχια.

Σύμφωνα με την κ. Κούνα, για να διατηρήσετε τα μαλλιά σας υγιή και να αποφύγετε προβλήματα με τα νύχια σας συστήνεται μια διατροφή πλούσια:

σε πρωτεΐνες οι οποίες συμβάλλουν στην καλύτερη κατασκευή των δομικών μονάδων των ιστών.

Σε αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών, που συμβάλλουν στη γρηγορότερη γήρανση του οργανισμού και κατ’ επέκταση των διαφόρων ιστών.

σε βιταμίνες, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες Α,C και Κ, οι οποίες συμβάλλουν στην καλύτερη δόμηση και προστασία μαλλιών, νυχιών και δέρματος.

Πιο συγκεκριμένα :

Βιταμίνη Α. Η Βιταμίνη Α είναι σημαντική για την ανάπτυξη των κυττάρων και ιστών του σώματος τόσο του τριχωτού της κεφαλής όσο και των νυχιών. Η έλλειψη της μπορεί να προκαλέσει ξηρότητα στα μαλλιά και τα νύχια και να τα καταστήσει εύθραυστα.

Η βιταμίνη Α περιέχεται σε τροφές φυτικής προέλευσης όπως β- καροτίνη όπου ο οργανισμός την μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Κύριες πηγές είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως σπανάκι, μπρόκολο καθώς και κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί λαχανικά πχ πιπεριές, καρότα, βερίκοκα, πεπόνι. Επίσης βιταμίνη Α περιέχεται σε τροφές ζωικής προέλευσης πχ συκώτι, αβγά, ιχθυέλαια.

Βιταμίνη C. Η έλλειψη της βιταμίνης C έχει βρεθεί ότι συμβάλλει σε μαλλιά που σπάνε εύκολα. Η βιταμίνη C είναι σημαντική στην σύνθεση του κολλαγόνου (συστατικό του σώματος, που συνδέει τους ιστούς), ενισχύοντας τον θύλακα της τρίχας. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι τα πορτοκάλια, λεμόνια, γκρειπ φρούτ, φράουλες, ακτινίδιο, κόκκινες και κίτρινες πιπεριές, μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών.

Βιταμίνη Β6, Φολικό Οξύ, Βιταμίνη Β12. Και οι τρεις βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι σημαντικές για τον σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης, η οποία μεταφέρει το οξυγόνο από τους πνεύμονες στους ιστούς του σώματος, συμπεριλαμβανομένων των μαλλιών και των νυχιών. Τα υγιή και δυνατά μαλλιά στηρίζονται στη συνεχή παροχή αίματος και οξυγόνου. Η έλλειψη των βιταμινών Β μπορεί να καταλήξει σε μειωμένη παροχής αίματος στα μαλλιά και κατά συνέπεια σε θαμπά και κατεστραμμένα μαλλιά. Όπως επίσης η ανεπάρκεια αυτών των βιταμινών κάνουν τα νύχια πιο λεπτά και εύθραυστα.

Οι καλύτερες πηγές των βιταμινών Β12 βρίσκονται αποκλειστικά σε ζωικές τροφές, όπως συκώτι, αυγά, ψάρι και γάλα.


Η βιταμίνη Β6 περιέχεται σε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη, όπως το κρέας, το κοτόπουλο, τα ψάρια, τα αυγά, το χοιρινό, τα φυστίκια και η σόγια.

Ενώ η καλύτερη πηγή για φολικό οξύ είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ο χυμός πορτοκαλιού, το αβοκάντο, το μπρόκολο, η φύτρα του σιταριού και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Βιοτίνη. Η βιοτίνη είναι γνωστή ως η «βιταμίνη της ομορφιάς» εξαιτίας της ευεργετικής της δράση στα μαλλιά, τα νύχια και το δέρμα. Ενεργοποιεί τον μεταβολισμό των πρωτεϊνικών αμινοξέων στις ρίζες των μαλλιών και τα κύτταρα των νυχιών. Τροφές πλούσιες σε βιοτίνη είναι η μαγιά μπύρας, συκώτι, μαγειρεμένοι κρόκοι αυγών, βούτυρο, τυρί, γάλα, ξηροί καρποί, αβοκάντο, βατόμουρα, φασόλια, μπιζέλια, φακές, σόγια, ηλιόσπορους, καλαμπόκι, εμπλουτισμένα δημητριακά, κουνουπίδι, κρέας, πουλερικά, ψάρια αλμυρού νερού και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Βιταμίνη Ε. Η βιταμίνη Ε ενεργοποιεί την ανάπτυξη της τρίχας και βοηθά στην καταπολέμηση της φθοράς της τρίχας : τα αντιοξειδωτικά στοιχεία αυτής της βιταμίνης θα βελτιώσουν το ανοσοποιητικό σύστημα, αυξάνοντας τη ροή του αίματος σε όλα τα σημεία του σώματος συμπεριλαμβανομένου και του τριχωτού της κεφαλής. Επίσης η βιταμίνη Ε έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την ευθραυστότητα των νυχιών. Καλές πηγές βιταμίνης Ε είναι το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα, τα φυστίκια και οι ηλιόσποροι και οι νιφάδες βρώμης.

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top