Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ναυσιπλοΐας του International Maritime Organization-IMO, το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και η ΔΕΘ - H.E.L.E.X.P.O συνδιοργανωσαν το συνέδριο «Συνδέοντας Πλοία, Λιμάνια, Άνθρωποι -η Πύλη της Θεσσαλονίκης» την Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου στην Θεσσαλονίκη

Με ευρύτατη ατζέντα και σημαντικούς ομιλητές από διαφορετικούς κλάδους σχετικούς με την ανάπτυξη λιμένων και παράκτιας επιχειρηματικότητας, το συνέδριο παρά την πολύωρη διάρκειά του το παρακολούθησαν περισσότεροι από 200 εγγεγραμμένους πολίτες επαγγελματίες και επιστήμονες της πόλης.

Το συνέδριο εξελίχθηκε σε μια ανοιχτή συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών και πληροφοριών, και ο στόχος που αναδείχθηκε ήταν η αναβίωση της Θεσσαλονίκης ως πόλη-Πύλη και η επίσημη καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας του ΙΜΟ στην Θεσσαλονίκη ως ημέρα ετήσιας «συνάντησης» των φορέων της πόλης, ως ημέρα πρόσκλησης-προσέλκυσης ευρωπαϊκών και διεθνών ενδιαφερομένων για θέματα συναφή της θαλάσσιας οικονομίας.

Μετά την προβολή του επίσημου βιντεου του ΙΜΟ για την Ημέρα, κατά τις εναρκτήριες ομιλίες των διοργανωτών, ο κ.Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, Επικεφαλής Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρ. Κοινοβουλίου στην Ελλάδα αναφέρθηκε στην σημασία της ανάπτυξης του λιμένα Θεσσαλονίκης σε σχέση με το ευρύτερο ναυτιλιακό περιβάλλον της ΕΕ ενώ στάθηκε και στη σημασία που θα αποκτήσει στα πλαίσια του ενωσιακού εμπορίου και της ενεργειακής ασφάλειας των κρατών-μελών.

Ο κος Κυριάκος Ποζρικίδης, CEO της ΗΕLEXPO-ΔΕΘ αφού αναφέρθηκε στη μεγάλη επιτυχία της φετινής ΔΕΘ, η οποία σημείωσε ρεκόρ επισκέψεων, επεσήμανε τις ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις που μπορεί να προσφέρει το λιμάνι στην ετήσια έκθεση της πόλης και αντιστρόφως.

Ο Δήμαρχος κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος συναίνεσε εξ αρχής στην υποστήριξη της εκδήλωσης με την αιγίδα του Δήμου, εξέφρασε τους προβληματισμούς του για την αργή πρόοδο της πόλης σε θέματα πρωτεύουσας οικονομικής σημασίας και αδυναμίας απορρόφησης των ωφελειών της καινοτομίας που παράγει η πόλη. Ο κ.Philippe Ray, Γενικός Πρόξενος Γαλλίας και Διευθυντής Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στους ιστορικούς δεσμούς της πόλης με την Γαλλία, επιβεβαίωσε ότι το ενδιαφέρον της χώρας του για την πόλη της Θεσσαλονίκης παραμένει αμείωτο από τότε που πρωτοκατασκευάστηκε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από γάλλους κατασκευαστές στα πρότυπα του λιμανιού της Μασσαλίας, έως σήμερα αναλαμβάνει η εταιρία CMA-CGM πάλι από την Μασσαλία, με στόχο να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ναυτιλιακό “hub”.

Η κα. Εύα Καϊλή, Ευρωβουλευτής του S&D και Πρόεδρος της Επιτροπής για την Επιστήμη και την Tεχνολογία του Μέλλοντος ανέφερε σε σημεία τις προκλήσεις που χρήζουν άμεσης νομοθετικής ρύθμισης απο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφερόμενη ειδικά στην εφαρμογή της τεχνολογίας του Blockchain στην ναυτιλία καθώς επίσης και στις χρηματοδοτικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας και των λιμένων.

Ο κ. Σωτήριος Θεοφάνης, Συντονιστής της Κοινοπραξίας DIEP GmbH - Terminal Link SAS - BELTERRA Ltd μέσα από αναλυτική παρουσίαση ανέπτυξε τις Στρατηγικές & Προοπτικές Ανάπτυξης για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε στην ευθύνη που φέρει η κοινοπραξία λόγω της καθολικής πια αποδοχής που απολαμβάνει ενώ παράλληλα σημείωσε ότι «Πειραιάς και Θεσσαλονίκη δεν είναι ούτε θα γίνουν ανταγωνιστικά λιμάνια» δηλώνοντας την πρόθεσή του και της Κοινοπραξίας να υλοποιήσουν άμεσα έργα υποδομών, ανανέωσης εξοπλισμών, και άλλων κρίσιμων για την λειτουργικότητα και ανταγωνιστικότητα του λιμένα επεμβάσεων.

Ο κ. Κυριάκος Λουφάκης, Πρόεδρος Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος μίλησε για την αλληλεπίδραση των τομέων οικονομίας και επιχειρηματικότητας της πόλης και για το πώς το λιμάνι θα ενθάρρυνε τον εξαγωγικό τομέα, ενώ αναφέρθηκε και στους παράγοντες εκείνους που συνετέλεσαν με καθυστερήσεις και εμπόδια στο θέμα της ιδιωτικοποίησης .

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος, ο οποίος μετά την ομιλία του αναχώρησε προκειμένου να παραστεί στους πληγέντες της Σαμοθράκης από τα καιρικά φαινόμενα, μίλησε για την δραστηριότητα της Περιφέρειάς του και τον αντίκτυπο στην τοπική οικονομία τόσο της παράκτιας δραστηριότητας όσο και των ενεργειακών εγκαταστάσεων στα ανοιχτά της Καβάλας.

Ο κ. Γεώργιος Γιαννόπουλος, ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ και Αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών έθεσε με ευστοχία και συντομία μια σειρά ερωτημάτων και προκλήσεων που διαβλέπει σχετικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά την ιδιωτικοποίηση και των νέων ισορροπιών που αυτή θα επιφέρει.

Η κα Αίνη Μιχαηλίδου, Πρόεδρος Propeller Club Thessaloniki, μέσα από ιστορικά και οικονομικά στοιχεία κατέδειξε την ανάγκη να καταστεί το Λιμάνι, Κόμβος Ανάπτυξης.
Σε άλλο τόνο, ο κ. Πάρης Τσογκαρλίδης, Δημοτικός σύμβουλος & πρώην Αντιδήμαρχος Τεχν.Υπηρεσιών & Πολ/μίας του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη παρουσίασε τον πρωτοποριακό σχεδιασμό για το παραλιακό μέτωπο των γειτονικών δήμων , αποδίδοντας γραφικά την «μεγάλη εικόνα» για τη Ριβιέρα της Θεσσαλονίκης.

Με την παρουσία τους τίμησαν την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας και το Συνέδριο προσκεκλημένοι ομιλητές από την Αθήνα , τον Πειραιά, την Χίο και την Ρώμη! Συγκεκριμένα, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά, κ. Π. Κόκκαλης ξεκίνησε αναφερόμενος στην ιστορική ταύτιση του Πειραιά με τη λέξη «Λιμάνι», ενώ στη συνέχεια σταχυολόγησε τις αναπτυξιακές ενέργειες της δημοτικής αρχής στο λιμάνι του Πειραιά απο την βασική παράκτια επιχειρηματική δραστηριότητα έως την δημιουργία ενός σημείου αναφοράς για τους νέους και την θαλάσσια καινοτομία, με την καθιέρωση του διαγωνισμού «BlueGrowth» .

Η κα Δανάη Μπεζαντάκου, Managing Director NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS LTD, με τη σειρά της, τόνισε τη σημαντική συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο αναδεικνύοντας τόσο την ελληνική πρωτιά στο θαλάσσιο εμπόριο σήμερα όσο κυρίως τις προοπτικές που μπορεί να αποκτήσει στο μέλλον. Μίλησε για το Νέο Ελληνικό Ναυτιλιακό Cluster του Πειραιά και τις προσπάθειες οργάνωσης και συντονισμού πρωτοβουλιών που αφορούν την ενθάρρυνση των νέων να ασχοληθούν με την ναυτιλία.

Ο κ. Παύλος Γερουλάνος, πρώην Υπουργός και οικονομικός διευθυντής της Kefalonia Fisheries, τόνισε την ανάγκη για συμμαχίες ως μοναδική συνθήκη που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη. Προχώρησε μετά ανφερόμενος σε λεπτομέρειες σχετικά με το αλιευτικό εμπόριο στην Ελλάδα, το ελληνικό «λαβράκι» και τις προοπτικές ανάπτυξης των ελληνικών ιχθυοτροφίων εν γένει

Η κα Μαρία Λεκάκου, Καθηγήτρια Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Παν/μιο Αιγαίου παρουσίασε την ερευνητική συμβολή του ιδρύματος της σε θέματα ναυτιλίας, θαλάσσιου εμπορίου και επιχειρηματικότητας και για τις πρωτοβουλίες ενθάρρυνσης και διασύνδεσης των φοιτητών με δραστηριότητες σχετικές με την θαλάσσια καινοτομία.

Ο κ. Μάριος Μπουγιούκας, υπεύθυνος προγραμμάτων των Ναυτιλιακών Σπουδών του BCA College, πολύ χαρακτηριστικά μίλησε για την δυναμική και τις ευκαιρίες της σωστής εκπαίδευσης στον τομέα της ναυτιλίας, ανέδειξε την αξία των στελεχών της τελευταίας και στάθηκε στην ανάγκη εντατικοποίησης των προσπαθειών της ναυτεκπαίδευσης.

Τέλος, η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Ρώμης La Sapienza, κα Chiara Petrioli παρουσίασε στους Θεσσαλονικείς παρευρισκομένους την καινοτόμο εφεύρεση της επιστημονικής της ομάδας για το «Υποβρύχιο Ίντερνετ», αποσπώντας σχόλια θαυμασμού και ειδικών τεχνικών ερωτήσεων από νέους και φοιτητές της πόλης. Η εν λόγω ανακάλυψη εγκαινιάζει ένα νέο πεδίο ποικίλων εφαρμογών σε τομείς πχ. της ναυτιλίας, των «έξυπνων» λιμανιών και πλοίων, των ιχθυοκαλλιεργειών, της υποβρύχειας αρχαιολογίας, κλπ. και ενθαρρύνει περαιτέρω καινοτομία και συνεργασίες.

Ειδικές παρεμβάσεις με πληροφορίες για τις εταιρίες και τους φορείς που εκπροσωπούν και το στοιχείο της καινοτομίας της δράσης τους, πραγματοποίησαν οι κκ. Αντώνιoς Μπουτάτης, Λιμενολόγος Μηχανικός της Rogan Associates S.A , Κωνσταντίνος Μοίρας, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc. ΜΟΔ Α.Ε. - Ομάδα Υποστήριξης Δικαιούχων σε Νησιωτικές και Απομακρυσμένες Περιοχές, Ιωάννης Φωτιάδης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης και οι κκες Γενοβέφα Αθανασιάδου, της εταιρίας Νorth Aegean Slopes S.A, Στέλλα Βαρελτζίδου, Βιολόγος – Συντονίστρια του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού Λουδία Αλιάκμονα, Ζωή Γιαννοπούλου, του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επίλυσης Συγκρούσεων.

Τον λόγο πήραν και εκπρόσωποι επίσημων επαγγελματικών και επιστημονικών φορέων της πόλης με χαρακτηριστικές τις παρεμβάσεις του κου Ανδρονίκου Σινιώρη, προξένου Μάλτας, ο οποίος ως Πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης Θεσσαλονίκης και στο ίδιο πνεύμα με τον Δήμαρχο υπογράμμισε την ανάγκη προώθησης του σχεδιασμού διασύνδεσης του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ποταμό Δούναβη , και του κου Γεωργίου Γκοτζαμάνη, καθηγητή της Σχολής Μηχανικών, στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας.

Επίσης, παρέστησαν και τίμησαν την εκδήλωση επίσης οι αξιότιμοι Πρόξενοι των Η.Π.Α. κα Rebecca A. Fong και της Βουλγαρίας κος Ivan Dinev, και εκπροσωπήθηκαν ειδικά ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, το Λιμεναρχείο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο , ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, το Ελληνο-γερμανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο Εμπορικός Σύλλογος, το Τεχνικό Επιμελητήριο, ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, ο Όμιλος Νομικού Προβληματισμού ΈΔΡΑ, κα.

Τον συντονισμό των ομιλιών και των παρεμβάσεων ανέλαβαν οι Μανταλένα Καϊλή και Βασίλης Τσουλής της διοργανώτριας επιτροπής, και ο Στέφανος Διαμαντόπουλος, δημοσιογράφος του Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5fm.

Το βιντεο για την Θεσσαλονίκη ήταν δημιουργία του σκηνοθέτη Θεόδωρου Τζάρτου και η start-up Ελεκτρονιο παρουσίασε το καινοτόμο ποδήλατο στον χώρο της εκδήλωσης.

Χορηγός της εκδήλωσης, ήταν το “Diamantis Catering” και βασικοί υποστηρικτές το περιοδικό European Business Review, το Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων-ΚΕΑΝ και το City College, University of Sheffield. Την επιμέλεια της διοργάνωσης ανέλαβαν η ομάδα The Blueprints, ο μη κερδοσκοπικός Οργανισμός Young Entrepreneurs of Thessaloniki –YET και η καινοτόμος πλατφόρμα στρατηγικής επικοινωνίας MADE.
+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top