Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Σε αυτή την αρχή φαίνεται ότι πιστεύει το υπουργείο Οικονομικών και φαίνεται να ενεργοποιεί σειρά προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση των παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του fpress.gr, τα οχήματα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών θα εφοδιαστούν με κάμερες ώστε να ελέγχονται… παρεμβάσεις ή παραλείψεις των εξεταστών. Κάμερες θα μπουν και στις σχολές εκπαίδευσης οδηγών για να διαπιστωθεί αν οι υποψήφιοι κάνουν όντως τα απαιτούμενα από τον νόμο μαθήματα ή απλώς πληρώνουν για να εξασφαλίσουν μια υπογραφή. Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η πρόταση για μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.

Αυτό που ουσιαστικά –αυτή τη στιγμή- είναι υπό διαμόρφωση στο όλο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών , είναι το εξής: το βασικό συμπέρασμα που βγήκε από τις συνεδριάσεις της Επιτροπής οδικής ασφάλειας, είναι ότι υπάρχουν κάποιες βασικές παραβάσεις, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, όπως το αλκοόλ, όπως η παραβίαση τουstop, όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας , όπου θεωρούνται επικίνδυνες παραβάσεις για τη σωματική ακεραιότητα των συνανθρώπων μας και την απώλεια ζωής. Σε αυτές τις σοβαρές παραβάσεις δεν θα γίνει καμία μείωση στα πρόστιμα, θα οποία και θα παραμείνουν ως έχουν.

Όπως αναφέρει και ο υφυπουργός μεταφορών και δικτύων Νίκος Μαυραγάνης, «θα πάρουμε κάποια μέτρα τα οποία είναι προς την κατεύθυνση της οδικής ασφάλειας και την προστασίας της ανθρώπινης ζωής … τι λέμε λοιπόν;; μεγαλύτερη και πιο εντατική αφαίρεση διπλωμάτων και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και των πινακίδων και αν αυτά δεν φέρουν αποτέλεσμα , σε δεύτερο χρόνο με υπουργική απόφαση να μπορεί ο Υπουργός να συνδέσει τα εισοδηματικά κριτήρια με τη διαμόρφωση του τελικού προστίμου. Όμως αυτό εάν δεν φέρουν αποτέλεσμα τα υπόλοιπα και βέβαια υπό την αίρεση ότι στις βασικές παραβάσεις δεν μειώνονται τα πρόστιμα.

Σε ήσσονος σημασίας παραβάσεις , παράδειγμα: παράνομη στάθμευση εκεί ενδεχόμενα – και μέσα στην επιτροπή όλοι συμφώνησαν- ότι πρέπει να γίνει μια προσαρμογή με τα κατώτερα εισοδήματα που σήμερα υπάρχουν στην κοινωνία μας. Δηλαδή κατά μέσο όρο δεν μιλάμε για ανθρώπους που έχουν καταστραφεί εντελώς, κατά μέσο όρο.

Από το 2010 μέχρι το 2016 έχουν μειωθεί κατά 35% οι σοβαρές παραβάσεις. Ακόμα όμως συμβαίνουν πολύ σοβαρά δυστυχήματα και γι αυτό θέλουμε να κάνουμε μια εντατική προσπάθεια απομείωσης – αν μπορούμε – και εξαφάνισης αυτών των φαινομένων.

Φέτος το καλοκαίρι περάσαμε από το Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και το αποδέχτηκε, το νέο μάθημα το οποίο θα διδάσκεται ανά 15νθήμερο της οδικής αγωγής.

Το σύστημα του πως παίρνει κάποιος δίπλωμα, αλλάζει δραστικά. Θα σας το περιγράψω: Πρώτον θα πάμε σε όσο το δυνατόν λιγότερη επαφή μεταξύ του εξεταστή και του εξεταζόμενου. Πως θα γίνει αυτό;

Με τη χρήση τεχνολογίας. Δηλαδή θα έχουμε διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία θα διασυνδέει τον εξεταστή με κάμερα και ηχητική λήψη με τον εξεταζόμενο, το αυτοκίνητο, θα δίνει τις εντολές και τα παραγγέλματα, θα παρακολουθεί ανά πάσα στιγμή τι γίνεται και πως γίνεται. θα έχει και εικόνα και ήχο μέσα στο αυτοκίνητο για να βλέπει αν ο εξεταστής κάνει ή δεν κάνει παρεμβάσεις.

Στους χώρους όπου θα γίνεται η εκπαίδευση. Δηλαδή στις σχολές οδηγών παραδείγματος χάριν με ανάλογη ρύθμιση και προαναγγελία για τα προσωπικά δεδομένα θα υπάρχει και εκεί κάμερα σε χρονικό σημείο προαναγγελμένο, γιατί θέλουμε να ξέρουμε ότι οι μαθητές που δηλώνουν οι σχολές οδηγών ότι έρχονται και διδάσκονται πράγματι, έρχονται και διδάσκονται τα μαθήματα αυτά και όχι να έχουν πάει μόνο μια φορά. Και εν τέλει περνάει από τις εξετάσεις επειδή βρίσκει έναν τρόπο επικοινωνίας, που δεν θέλω να τον χαρακτηρίσω, με τους εξεταστές. Αυτό είναι στην κατεύθυνση ολοκλήρωσης, σας λέω όμως ότι υπάρχει μια μεγάλη δυσκολία ακόμη σε τι; Στο να ορίσουμε τις τεχνικές λεπτομέρειες μεταξύ του κέντρου που θα παρακολουθεί αν πάσα στιγμή το σύστημα εξετάσεων και των εξεταζομένων και των αυτοκινήτων τους, όπου εκεί η Ελλάδα χρειάζεται να φτιάξει ένα νέο σύστημα διαδικτυακής εφαρμογής. Είμαστε στην πορεία εφαρμογής του, τον νόμο τον έχουμε ουσιαστικά πλέον περιγράψει, όμως για να τον ψηφίσουμε πρέπει αν είμαστε έτοιμοι σχεδόν τεχνολογικά. Έχουμε πάρει μια παράταση μέχρι το Δεκέμβρη του 2017, δεν θα μας φτάσει είναι προφανές, ότι δεν θα μας φτάσει, θα πάρουμε άλλη μια παράταση.

Αυτό το σύστημα δεν εφαρμόζεται αλλού στην Ευρώπη ας είμαστε μια φορά πρωτοπόροι.Θα κάνουμε και μια διάταξη για να περάσουμε και στη διαγραφή παλαιών μοτοσυκλετών που φαίνονται ακόμα στο Υπουργείο Οικονομικών και δεν υπάρχουν πια.

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top