Έχουμε ακούσει τόσα και τόσα, δεκαετίες τώρα, σχετικά με την απώλεια κιλών, που ήταν σχεδόν σίγουρο ότι κάποια δεν ισχύουν. Πριν βιαστείς, δεν είναι μύθος ότι τα γλυκά πρέπει να περιορίζονται σε περιόδους δίαιτας, ωστόσο ότι η μείωση του φαγητού θα σου εξασφαλίσει απώλεια κιλών μάλλον δεν ισχύει. Ρίξε μια ματιά σε 7 μεγάλους μύθος γύρω από την απώλεια κιλών και θα καταλάβεις τι εννοούμε.



Για να χάσεις βάρος πρέπει να τρως λιγότερο και να γυμνάζεσαι περισσότερο
Βασικός στόχος μιας δίαιτας, πέρα από την απώλεια κιλών, είναι και να αλλάξει κάποιος τις διατροφικές του συνήθειες προς το καλύτερο και σε συνδυασμό με φυσική άσκηση, να καταφέρει να διατηρήσει το ιδανικό του βάρος. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, το να μετράς απλά θερμίδες δεν αρκεί, ενώ και άλλοι παράγοντες -γενετική, περιβάλλον, συναισθηματική κατάσταση- θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.

Σε έρευνα του 2014 είχε αναφερθεί ότι αντί να εστιάζει κάποιος στο πόσες θερμίδες λαμβάνει και πόσες από αυτές καίει, θα πρέπει να δίνεται βάση στις διατροφικές συνήθειες γενικά, με τους ερευνητές να σημειώνουν ότι αν κάποιος απλώς τρώει λιγότερο και ασκείται περισσότερο δεν αρκούν. Μάλιστα, αυτός ο έλεγχος των θερμίδων μπορεί να αποδειχθεί μέχρι και επιβλαβής, επειδή το άτομο αγνοεί το πώς αυτές οι θερμίδες επηρεάζουν τις ορμόνες και τον μεταβολισμό και κατά συνέπεια, την ικανότητα του να επιμείνει σε αυτή τη δίαιτα.



Όλες οι θερμίδες είναι ίδιες
Μία φίλη μου είχε πει κάποτε ότι αν το μενού της έχει ένα γεύμα 500 θερμίδων, προτιμά να το αντικαταστήσει με ένα γλυκό ίσων θερμίδων που θα το απολαύσει και περισσότερο. Αυτό όμως είναι λάθος, καθώς οι θερμίδες δεν είναι ίδιες μεταξύ τους, πολύ απλά γιατί άλλη διατροφική αξία έχει μια χούφτα αμύγδαλα και άλλη ένα light αναψυκτικό, ακόμη και αν το δεύτερο έχει 1 μόλις θερμίδα. Για να εντοπίσεις τα λάθη που κάνεις στη διατροφή σου, ένα καλό κόλπο είναι να κρατήσεις ημερολόγιο με τα καθημερινά σου γεύματα αναλυτικά, έτσι θα καταλάβεις από ποιες τροφές προέρχονται οι θερμίδες που καταναλώνεις καθημερινά, θα εντοπίσεις τα λάθη σου και θα τα αλλάξεις.

Η τάδε δίαιτα είναι η καλύτερη
Κάποιοι άνθρωποι καταφέρνουν να χάσουν βάρος με την Dukan, άλλη με μία δίαιτα που περιλαμβάνει περισσότερους υδατάνθρακες και άλλοι με δίαιτες που βασίζονται αποκλειστικά στην κατανάλωση χυμών. Την ίδια στιγμή, θα βρεθούν κάποιοι άλλοι να σου πουν ότι τις δοκίμασαν αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Τι σημαίνει αυτό; Μα φυσικά ότι δεν υπάρχει μία και μοναδική δίαιτα που να ταιριάζει και να αποδίδει σε όλους το ίδιο. Το ιδανικό είναι να επισκέπτεσαι έναν διατροφολόγο και μαζί να καταρτίζετε ένα διατροφικό πρόγραμμα που θα βασίζεται πάνω στα δικά σου χαρακτηριστικά -φύλο, βάρος, ύψος, ηλικία, τρόπο ζωής- αλλά και στις τροφές που σου αρέσουν, ώστε να είναι πιο σίγουρο ότι θα το ακολουθήσεις με όρεξη και δεν θα το παρατήσεις μετά την πρώτη εβδομάδα.



Πρέπει να χάσεις πολλά κιλά για να αρχίσεις να αισθάνεσαι καλύτερα
Σύμφωνα με έρευνες με μόλις 10% απώλεια βάρους οι άνθρωποι αρχίζουν να αισθάνονται καλύτερα με το σώμα τους αλλά και πιο υγιείς.

Πρέπει να κόψεις τελείως το αλκοόλ
Είναι γεγονός ότι η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και για μεγάλα διαστήματα, επηρεάζει αρνητικά και το βάρος. Ωστόσο, δεν είναι ανάγκη να κόψεις τελείως το αλκοόλ από τη ζωή σου σε περιόδους δίαιτας, απλά να έχεις μέτρο και να κάνεις καλύτερες επιλογές ή αλλιώς 2-3 ποτήρια κρασί την εβδομάδα ούτε θα σε παχύνουν ούτε θα υπονομεύσουν τη δίαιτα σου.

Χρειάζεται τεράστια θέληση για να χάσεις βάρος
Η επιτυχία ή η αποτυχία να χάσει κάποιος βάρος δεν θα πρέπει να συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με τη θέληση του. Όπως είπαμε και παραπάνω, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την απώλεια βάρους, όπως γενετικοί και περιβαλλοντικοί. Για παράδειγμα, ο Kevin Hall, επιστήμονας του αμερικάνικου National Institutes of Health, έχει διαπιστώσει ότι όταν ένα άτομο χάσει πολύ βάρος ο μεταβολισμός του μειώνεται και η όρεξή του αυξάνεται, κάνοντας τον να τρώει περί τις 100 θερμίδες περισσότερο για κάθε δύο κιλά που χάθηκαν! Αν και αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατο να διατηρήσει το νέο βάρος μακροπρόθεσμα, σημαίνει ότι η προσπάθεια να το κάνει δεν είναι σε καμία περίπτωση αντανάκλαση της θέλησης του.



Χωρίς κάποιο gadget ή app που θα καταγράφει την πρόοδο σου, δεν κάνεις δουλειά
Το παραδεχόμαστε, αρέσουν και σε εμάς όλα αυτά τα gadgets που μπορείς να έχεις μαζί σου στο γυμναστήριο και να μετρούν από θερμίδες μέχρι παλμούς ανάλογα με την άσκηση και έχουμε κατεβάσει apps στο κινητό που μας βοηθούν στην άσκηση αλλά και στη δίαιτα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι από μόνα τους βοηθούν στην απώλεια κιλών ή ότι αν κάποιος δεν τα έχει δεν θα καταφέρει να φτάσει στον στόχο του.

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top