Στο κόκκινο αναμένεται η κόντρα στη Βουλή κατά την σημερινή συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία. «Είναι εθνική υπόθεση, αλλά και υπόθεση Δημοκρατίας η συζήτηση για την Παιδεία» σημείωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ανεβαίνοντας στο βήμα της Βουλής.

Ο πρωθυπουργό σημείωσε ότι η κυβέρνηση επιχείρησε και κατάφερε να αυξήσει τις δαπάνες για την Παιδεία, και όπως σημείωσε «τώρα που τα πράγματα πάνε καλύτερα θα αυξηθούν ακόμη περισσότερα οι δαπάνες για την Παιδεία». Εστιάζοντας στα θέματα ετοιμότητας των σχολείων ο κ. Τσίπρας σημείωσε «καταφέραμε να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους, με τους εκπαιδευτικούς στην θέση τους και τα βιβλία στα χέρια των μαθητών», σημειώνοντας ότι το «να μιλάμε για τα αυτονόητα σε τέτοιες εποχές δεν είναι κάτι δεδομένο». Αναφερόμενος στην αντιπολίτευση και στις καταγγελίες που δέχεται η κυβέρνηση περί «ανικανότητας» τόνισε «μακάρι να ήσασταν κι εσείς τόσο… ανίκανοι και ανοίγατε τα σχολεία στην ώρα τους, χωρίς ελλείψεις, όπως εμείς».



Πανεπιστήμια: Καταργούμε τα Συμβούλια

«Όταν αναλάβαμε βρήκαμε τα Πανεπιστήμια με διαλυμένες δομές» τόνισε ο πρωθυπουργός. Κατήγγειλε τα Συμβουλευτικά Συμβούλια των Πανεπιστημίων σημειώνοντας ότι «είχαν αναλάβει την «βρώμικη δουλειά» που τους είχαν αναθέσει οι κυβερνήσεις για να απορρίπτουν υποψηφιότητες των υποψηφίων που ήταν αντίθετοι με την πολιτική της κάθε κυβέρνησης. Μας κατηγορείται για παρεμβατισμό στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, την ώρα που εσείς στηρίξατε αυτές τις πρακτικές. Καταργούμε τα Συμβούλια, για να αποκαταστήσουμε το αυτοδιοίκητο και να δείξουμε τον σεβασμό μας στα Πανεπιστήμια».



«Πανεπιστημιακός δαρβινισμός-Αξιολόγηση»

Για το θέμα της αξιολόγησης των πανεπιστήμων ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι είναι υπέρ, όχι όμως αναφορικά με την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη που οδηγεί στην αλληλοεξόντωση των Πανεπιστημίων. Ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας:

«Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε για τον κοινωνικό δαρβινισμό. Τώρα μαθαίνουμε ότι υπάρχει και ο Πανεπιστημιακός δαρβινισμός. Τον μάθαμε από τον Μητσοτάκη. Υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης στα ΑΕΙ συνδεδεμένης με τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτός είναι ένα ακραίος φιλελεύθερος τρόπος σκέψης για τα πανεπιστήμια της χώρας. Οραματίζονται Πανεπιστήμια που ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού θα αλληλοσκοτώνονται για το ποίο θα επιβεβαιώσει. Συνθήκες ακαδημαϊκού survivor. Εμείς λέμε ναι στην αξιολόγηση, αλλά προκειμένου τα πανεπιστήμια να γίνουν καλύτερα, όχι κάποια από αυτά να αφανιστούν. Ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι, αξιολόγηση ναι».

Πανεπιστημιακά δίδακτρα-ΤΕΙ-ΕΠΑΛ

Αναφορικά με τα δίδακτρα στα Πανεπιστήμια και στα προγράμματα των διδακτορικών ο κ. Τσίπρας τόνισε: «Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται από κάποιο πρόγραμμα φοίτησης αν διαπιστωθεί ότι έχει όλα τα ακαδημαϊκά προσόντα».

Αναφορικά με τα ΤΕΙ της χώρας ο κ. Τσίπρας: «Υπάρχει μια πραγματικότητα που αναγνωρίζουμε. Το αξιόλογο δυναμικό στα ΤΕΙ της χώρας μας. Καθηγητές με προσόντα, εργαστήρια άρτια εξοπλισμένα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές».

Αναφερόμενος στην επαγγελματική αποκατάσταση, ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι η κυβέρνηση αναβαθμίζει τα ΕΠΑΛ και την τεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας.



Αναβάθμιση-Αλλαγές

Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα θέματα Παιδείας, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στην αναμόρφωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αλλά και ειδικών προγραμμάτων, αλλά και στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας στις φυλακές. «Σχεδιάζουμε παρέμβαση για το επόμενο σχολικό έτος για τα μονοθέσια σχολεία να δημιουργήσουν ολοήμερο τμήματα. Σχεδιάζουμε 1000 νέες βιβλιοθήκες στα σχολεία της χώρας» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ χαρακτήρισε ως «αιχμή» των παρεμβάσεων της κυβέρνησης τις αλλαγές που έρχονται στα Λύκεια. «Αιχμή όμως των παρεμβάσεών μας είναι αυτές που αφορούν στο Λύκειο. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν θα είμαστε μια κοινωνία με ακυρωμένο το Λύκειο ως βασική εκπαιδευτική βαθμίδα ή εάν θα μπορέσουμε να βρούμε τους τρόπους για να προχωρήσουμε σε μια ριζική αναμόρφωση. Η ανάγκη αυτή έχει ωριμάσει στην ελληνική κοινωνία».

Απέναντι σε όλα αυτά που εμείς που προτείνουμε, περιμένουμε να ακούσουμε την αντιπρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μέχρι στιγμής η πρότασή της είναι συμπυκνωμένη σε μια λέξη. «Ιδιωτικό». «Ιδιωτικό σχολείο», «ιδιωτική παιδεία» κλπ. Εμεί δεν θα συμφωνήσουμε. Εμείς επιχειρούμε να δημιουργήσουμε την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας. Δεν αντιμετωπίζουμε εμείς την κοινωνία και τους πολίτης ως μια αμόρφωτη μάζα». Μάλιστα ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση, τόνισε ότι «νομίζεται ότι αν βάλετε τους αγρότες να κάτσουν πάνω σε δεμάτια από σανό, θα τους πείσετε ότι έχετε και αγροτική πολιτική».


parapolitika.gr

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
+1 επιπλέον
 
Top