Θλιβερή η εικόνα των κυπελλούχων προβλήματισε πολύ τους οπαδούς και πιθανόν τεχνική ηγεσία και διοίκηση.
Απέναντι σε μια πολύ μέτρια Ουκρανική ομάδα ο δικέφαλος δεν ήξερε που πατούσε και που

βρισκόταν, εμφανώς αδούλευτος χωρίς αυτοματισμούς, χωρίς δουλειά στα στημένα και χωρίς ιδιαίτερη ενέργεια και πάθος (το τελευταίο ίσως είναι λογικό λόγω της εποχής)
H γκολάρα του Ενρίκε, γλίτωσε τον κακό ΠΑΟΚ από το κάζο στο Κίεβο!

Ο «πολυεθνικός» ΠΑΟΚ, με ένδεκα ξένους από δέκα διαφορετικές εθνικότητες στην ενδεκάδα του, έμοιαζε «σκιά του εαυτού του». Είναι προφανές ότι ο «Δικέφαλος» δεν είναι καλά. Το αποτέλεσμα και μόνο αυτό είναι το θετικό της όλης υπόθεσης.

Μπορεί και να του δώσει την πρόκριση στα πλέι οφ του Γιουρόπα Λιγκ, ωστόσο δεν μπορεί αν κρύψει τις αδυναμίες και τις παθογένειες του.

Στο πρώτο επίσημο ματς της νέας σεζόν στο Κίεβο εμφανίστηκε μια ομάδα δίχως δημιουργία, δίχως φαντασία, η οποία όχι μόνο δεν ενθουσίασε με την εμφάνιση του στο άδειο «Βαλερί Λομπανόφσκι», αλλά προβλημάτισε σε μεγάλο βαθμό και έδειξε ότι ο Στανόγεβιτς έχει πολύ δουλειά μπροστά του.

Πάλι καλά που το ιστορικό γήπεδο της Ντινάμο Κιέβου ήταν σχεδόν άδειο, κάποιες σκόρπιες φωνές των λιγοστών φίλων της Ολιμπίκ ακουγόταν αραιά και που, με την ατμόσφαιρα να μοιάζει περισσότερο με φιλικό καλοκαιρινής προετοιμασίας. Κι όμως ούτε σ’ αυτό το σκηνικό εμφανίστηκαν οι ασπρόμαυροι.

Ειδικά στο πρώτο ημίχρονο, δίχως δημιουργικά χαφ, τον Πέλκα, τον Πέδρο Ενρίκε και τον Μπίσεσβαρ στον πάγκο, όχι απλά δεν τρόμαξε τους «νεόκοπους» στην Ευρώπη Ουκρανούς, αλλά έστελνε δυσοίωνα μηνύματα. Τα οποία μεγεθύνθηκαν όταν η Ολιμπίκ έκανε το 1-0 και έπρεπε να έρθει από τον πάγκο ο απρόβλεπτος Πέδρο Ενρίκε για να σώσει στην κυριολεξία τον ΠΑΟΚ.


ΜΕ ΕΝΔΕΚΑ ΞΕΝΟΥΣ Ο «ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ»

Δεν έκρυβε εκπλήξεις το αρχικό σχήμα του ΠΑΟΚ. Ο Αλεξάνταρ Στανόγεβιτς είχε δείξει, εδώ και μέρες, τις προθέσεις του. Το «4-3-3» ήταν αυτό που δοκίμασε και αυτό που επέλεξε, αν και την τελευταία στιγμή προέκυψε ένα πρόβλημα με τη μη συμμετοχή του Ντόριαν Λεβέκ. Ο Γάλλος προτιμήθηκε, λόγω ενοχλήσεων, να προφυλαχθεί και στη θέση του ξεκίνησε ο Μαρίν Λέοβατς.

Ο Κροάτης ήταν ο ένας από τους ένδεκα ξένους του «Δικεφάλου» στο αρχικό σχήμα, με τους πέντε Έλληνες να μένουν όλοι στον πάγκο. Κάτω από τα δοκάρια κάθισε ο Ροντρίγκο Ρέι, στο επίσημο ντεμπούτο του με την ασπρόμαυρη φανέλα, με τον Αργεντινό τερματοφύλακα να έχει μπροστά του τη γνωστή τετράδα της άμυνας, αποτελούμενη από τους Μάτος, Βαρέλα, Κρέσπο και Λέοβατς.

Ο Στανόγεβιτς θέλοντας να ελέγχει αμυντικά και ανασταλτικά το παιχνίδι, ξεκίνησε με τον Τσίμιροτ αντί του Πέλκα στην τριάδα των εσωτερικών μέσων, που συμπλήρωναν οι Κάνιας και Σάχοφ. Μπροστά τους η γραμμή κρούσης με τον Κάμπος στο δεξιό άκρο, τον Μακ στο αριστερό και τον Πρίγιοβιτς στην κορυφή της επίθεσης.

Εκπλήξεις δεν έκρυβε και η ενδεκάδα της Ολιμπίκ Ντόνετσκ, με τον Ρομάν Σανζάρ να επιλέγει ένα σχηματισμό «4-2-3-1» με τον Νιεμτσανίνοφ να είναι ο μοναδικός προωθημένος της ουκρανικής ομάδας και λίγο πιο πίσω τον Μαροκινό Μόχα, τον πιο ποιοτικό παίκτη της Ολιμπίκ Ντόνετσκ.

ΕΝΑΣ ΑΚΥΡΩΜΕΝΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΠΑΟΚ

Ο ΠΑΟΚ δεν εκμεταλλεύτηκε το φόβο που προκαλούσε (στα χαρτιά) στους πρωτάρηδες στην Ευρώπη, παίκτες της Ολιμπίκ Ντόνετσκ. Η διαφορά στα ρόστερ των δύο ομάδων είναι χαώδης, αλλά μέσα στο γήπεδο δεν την είδαμε ποτέ στα πρώτα 45 λεπτά της αναμέτρησης.

Μια καλή στιγμή, αυτή με τον Κρέσπο στο 16’, είχε να επιδείξει ο «Δικέφαλος» στα πρώτα 35 λεπτά. Αντίθετα, όσο περνούσαν τα λεπτά, οι Ουκρανοί ξεθάρρευαν, άρχισαν να πατάνε ακόμη καλύτερα στο γήπεδο και να φτάνουν με αξιώσεις στην εστία του Ρέι, που ήταν στη σωστή θέση και απομάκρυνε τον κίνδυνο στο επικίνδυνο γύρισμα του Μόχα (21’), που πέρασε σαν σταματημένους και το Μάτος και το Βαρέλα.

Στο δεύτερο μισό του γηπέδου οι ασπρόμαυροι είχαν σοβαρό θέμα. Δημιουργικά είχε σχεδόν ακυρωθεί, η μπάλα δεν μπορούσε να φτάσει στον Πρίγιοβιτς, που είχε πάνω του έναν και δύο αμυντικούς της Ολιμπίκ κάθε φορά που έβγαινε από την περιοχή για να πάρει μια πάσα ή να δημιουργήσει χώρους.

ΒΡΗΚΕ «ΣΩΣΙΒΙΟ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΡΙΚΕ

Μ΄ αυτά και μ’ αυτά το πρώτο 45λεπτο ολοκληρώθηκε χωρίς γκολ, σ’ ένα μοιρασμένο παιχνίδι, όπου το 0-0 μάλλον χαροποιούσε τους Ουκρανούς. Αυτό που τους έκανε ακόμη πιο χαρούμενους ήταν οι δύο σερί χαμένες ευκαιρίες του Πρίγιοβιτς (46’ και 47’) στο ξεκίνημα του β’ μέρους και το γκολ του Μπιλιένκι με κεφαλιά (49’), που πετάχτηκε στο πρώτο δοκάρι, έπιασε στον ύπνο την άμυνα του ΠΑΟΚ και έκανε το 1-0.

Στο 52’ ο Ρέι απέκρουσε εντυπωσιακά τη βολίδα του Μπογκντάνοφ από τα 25 μέτρα, με τον Στανόγεβιτς να σηκώνει άρον άρον από τον πάγκο τον Πέδρο Ενρίκε και Μπίσεσβαρ ρίχνοντάς τους στο παιχνίδι. Όμως, η Ολιμπίκ ήταν αυτή που άγγιξε το (δεύτερο) γκολ, με την κεφαλιά του αμαρκάριστου Μόχα (56’) από το ύψος του πέναλτι και τα σουτ του Λίκιαντσουκ και του Μπογκντάνοφ (57’).

Ο ΠΑΟΚ ήταν σε τρικυμία. Με τους παίκτες του εκτός τόπου και χρόνου. Σ’ άλλο γήπεδο! Μια ομάδα χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Και έπρεπε να έρθει από το πουθενά ο τρελαμένος Πέδρο Ενρίκε να κάνει από μόνος του το γκολ που τόσο πολύ χρειαζόταν η ομάδα του. Ένα γκολ 100% δικό του. Ο Βραζιλιάνος πέρασε όποιον βρήκε μπροστά του και νίκησε από δύσκολη γωνία το Μαχαράτζε ισοφαρίζοντας στο 59’ σε 1-1.

Ο Σανζάρ έβγαλε στο 63ο λεπτό, άγνωστο γιατί, τον καλύτερο παίκτη του, το Μαροκινό Μόχα, ο ΠΑΟΚ θα μπορούσε να κλέψει τη νίκη, αν ο Μαχαράτζε δε σταματούσε τον Πρίγιοβιτς στο 88ο λεπτό, για φτάσουμε στο τελικό με μια φάση στο τελευταίο λεπτό των καθυστερήσεων να σημαδεύει το φινάλε, όταν ο Σαμπάνοφ γύρισε επικίνδυνα την μπάλα στο Μαχαράζε και υποχρέωσε τον τερματοφύλακα να την απομακρύνει με υπερένταση σε κόρνερ.

Ο MVP: Ο Πέδρο Ενρίκε δεν ήταν ο καλύτερος παίκτης του γηπέδου. Όμως, ήταν αυτός που έσωσε τον ΠΑΟΚ απ’ τα χειρότερα. Με το εντυπωσιακό γκολ του, έδιωξε έναν πραγματικό εφιάλτη πάνω από τον ουρανό της Τούμπας.

Στο ύψος του: Ο Ροντρίγκο Ρέι κράτησε την ομάδα του όρθια, με τις αποκρούσεις του, ειδικά μετά το 1-0. Ο Αργεντινός είχε καλές τοποθετήσεις κάτω από τα δοκάρια, ενώ δεν φέρει ευθύνη για το γκολ που δέχθηκε από τον Μπιελίνκι.

Ο αδύναμος κρίκος: Ο Λέο Μάτος ήταν πολύ, μα πάρα πολύ, μακριά από τον καλό εαυτό του. Ο Βραζιλιάνος είχε ένα κάρο προβλήματα με αντίπαλο τον Μόχα, έχανε τους αντιπάλους του και πολλές λάθος μεταβιβάσεις.

Η γκάφα: Αν δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος αδυνατούμε να αντιληφθούμε το λόγο, που ο Σανζάρ μόλις στο 63’ έβγαλε από το γήπεδο τον καλύτερο ποδοσφαιριστή του, το Μαροκινό Μόχα.

Το «στραγάλι»: Ο Ελβετός Μπιερί δεν έκανε το μεγάλος λάθος, με εξαίρεση μια, δυο αποφάσεις του ήταν προς τη λογική της έδρας και ίσως το έμμεσο που δεν έδειξε στο γύρισμα του Σαμπάνοφ.

Το ταμείο του gazzetta.gr: Με βάση την εικόνα του αγώνα, ειδικά αυτή από το 46’ μέχρι το 60’, ο ΠΑΟΚ φεύγει από το Κίεβο μ’ ένα θετικό αποτέλεσμα. Μ’ ένα αποτέλεσμα το οποίο του δίνει ηρεμία μέχρι τη ρεβάνς της Τούμπας, αλλά ως εκεί. Άμεσα πρέπει να ανοίξει η κουβέντα σ’ ότι αφορά την ενίσχυση της ομάδας, η συζήτηση για το τι θέλει πραγματικά να πετύχει μια έτοιμη και δομημένη ομάδα. Ο ΠΑΟΚ πρέπει να ξυπνήσει αν δε θέλει να αποφύγει άλλου είδους περιπέτειες καλοκαιριάτικα…

gazzetta.gr

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
+1 επιπλέον
 
Top