«Είμαι σίγουρος πως ο πρώτος άνθρωπος που θα πατήσει στον Κόκκινο Πλανήτη έχει ήδη γεννηθεί και τώρα πάει σχολείο! Τον αναζητώ, είναι το όνειρο της ζωής μου να τον βρω. Θέλω να του δώσω αυτή την πέτρα και να του πω: Πήγαινε την σπίτι της!» είπε ο Αυστριακός σχεδιαστής αποστολών στον Αρη Gernot Groemer προς τους μαθητές του ακροατηρίου, ενθουσιάζοντάς τους, καθώς ουκ ολίγοι έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν να γίνουν αστροναύτες.

Η μικρή πέτρα που κρατούσε ο Gernot Groemer εκτοξεύτηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια από την επιφάνεια του Αρη κατά τη διάρκεια της πτώσης ενός μεγάλου μετεωρίτη στην επιφάνειά του. Αφού διαπέρασε τη γήινη ατμόσφαιρα έπεσε στον πλανήτη μας και οι ερευνητές του Αυστριακού Οργανισμού Διαστήματος την ανακάλυψαν στην Ανταρκτική.


Ο Gernot Groemer βρέθηκε στην Ελλάδα για το θερινό σχολείο με τίτλο «Ιστορίες του Αύριο», με τη συμμετοχή 200 εκπαιδευτικών από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ που εκπαιδεύονται σε μεθόδους που θα βοηθήσουν τους μαθητές να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες για την κατάκτηση του Διαστήματος και συγκεκριμένα του Αρη. Μία ψηφιακή πλατφόρμα ψηφιακής διήγησης θα αποτελέσει το εργαλείο σύνθεσης των μαθητικών ιστοριών. Οι ιστορίες εμπλουτίζονται με πλήθος προσομοιώσεων, εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας, τρισδιάστατων απεικονίσεων και εκτυπώσεων και φυσικά ήχων. Οι ολοκληρωμένες ιστορίες θα παρουσιαστούν σαν ηλεκτρονικά διαδραστικά βιβλία και θα εμπλουτίσουν τις σχολικές βιβλιοθήκες. «Οι μαθητές μας πρέπει να μάθουν και να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις του μέλλοντος. Παρουσιάζουμε στους εκπαιδευτικούς δράσεις και προτάσεις που μπορούν να εντάξουν στη σχολική τάξη. Είναι στο χέρι τους το πώς θα χτίσουν επάνω σε όσα βλέπουν εδώ. Είμαστε, όμως, σίγουροι πως, χάρη στη δημιουργικότητα και τον επαγγελματισμό που τους διακρίνει, θα “απογειώσουν” τις προτεινόμενες δράσεις και θα “μεταφέρουν” τους μαθητές σε μοναδικά μονοπάτια εξερεύνησης και ανακάλυψης», λέει εκ μέρους τον διοργανωτών η Ελευθερία Τσουρλιδάκη, ερευνήτρια στο Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής, που διοργανώνει το θερινό σχολείο.

Μια ευκαιρία
«Οι δράσεις αυτές δίνουν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές μας να εμπλακούν ενεργά στην επιστημονική διερεύνηση, και στους “καλούς” αλλά και στους “κακούς” μαθητές. Ειδικά στους δεύτερους, καθώς απαιτούν δεξιότητες που συνήθως δεν έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν στο παραδοσιακό μάθημα, όπως η αντιμετώπιση πραγματικών προβλημάτων, η συνεργασία και η επικοινωνία των απόψεών τους με καινοτόμους τρόπους», συμφωνούν οι Nathalie Arnoux, Laurianne Palin και Veronique Rousseau, εκπαιδευτικοί σε σχολεία στην Τουλούζη της Γαλλίας. Και συμπληρώνουν ότι «στις περιπτώσεις αυτές και οι “κακοί” μαθητές έχουν τη δυνατότητα να διακριθούν», ζητώντας οι χαρακτηρισμοί για τους μαθητές να είναι εντός εισαγωγικών. Και αυτό διότι ουδείς πρέπει να χαρακτηρίζεται από μία βαθμολογική επίδοση, αλλά ο στόχος πρέπει να είναι λόγοι
για μια κακή επίδοση ενός μαθητή.

kathimerini.gr
+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top