Στις 26 Σεπτεμβρίου κρίνεται η τύχη της συμφωνίας εξυγίανσης της Mamidoil - Jetoil, καθώς θα συνεδριάσει το αρμόδιο δικαστήριο. Μέχρι τότε θα πρέπει να λυθούν κάποια μικρά θέματα που έχουν ανακύψει και να εξασφαλισθεί η συναίνεση της πλειοψηφίας των πιστωτών επί της συμφωνίας εξυγίανσης.

Στο σχέδιο προβλέπεται ότι το σύνολο σχεδόν των περιουσιακών στοιχείων της Mamidoil θα μεταβιβαστεί σε νέα εταιρεία, με νέο ΑΦΜ, η οποία θα ελέγχεται κατά 100% από τη Cetracore Energy.

Η τελευταία θα καταβάλει τίμημα 111,5 εκατ. ευρώ, από το οποίο θα εξοφληθούν, εν μέρει, τράπεζες (65%), Δημόσιο (25%) και προμηθευτές (10%).

Υπενθυμίζεται ότι η καθοδική πορεία της ιστορικής εταιρείας, που «σφραγίστηκε» από την αυτοκτονία του Kυριάκου Mαμιδάκη πριν από ένα χρόνο, ήταν προδιαγεγραμμένη, μέχρι την ώρα που μπήκε στο σκηνικό, η Cetracore Energy.

H αυστριακή εταιρεία, ρωσικών συμφερόντων, που ελέγχεται κατά 20% από τον ρωσικό κολοσσό Rosneft και κατά 80% από την UFG Europe Holdings, αποτελεί, το «όχημα» για την ενίσχυση της παρουσίας των Ρώσων κυρίως στην αγορά των Bαλκανίων, η οποία μπορεί να τροφοδοτηθεί μέσω των εγκαταστάσεων της Jet Oil στο Kαλοχώρι, αλλά ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο της επέκτασης και στην Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι η Mamidoil-JetOil ξεκίνησε ως μία αμιγώς ελληνική, οικογενειακή επιχείρηση. Ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη, με σκοπό την αποθήκευση, διακίνηση και εμπορία πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Η εταιρεία πορεύτηκε ως οικογενειακή επιχείρηση και αναπτύχθηκε έντονα, ωστόσο υπό το βάρος των προβλημάτων ένα τραγικό γεγονός τη σημάδεψε.

Στις 3 Ιουλίου του 2016 ο Κυριάκος Μαμιδάκης, γύρω τις δυο μετά το μεσημέρι, στο σπίτι του στο Διόνυσο, έβαλε το πιστόλι στον κρόταφο και αυτοκτόνησε.

Η εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών Mamidoil Jetoil είχε καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα. Στην αίτησή της επικαλέστηκε πρόβλημα ρευστότητας.
Η εταιρεία καυσίμων, έφτασε να αποτελεί την τρίτη δύναμη της αγοράς, με μερίδιο 8,5%, με δίκτυο 600 πρατηρίων, με πέντε θυγατρικές στα Βαλκάνια. Βέβαια τα τελευταία χρόνια έχασε το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της.

Τα μεγάλα προβλήματα για τη Jetoil άρχισαν από το 2015, όταν η εταιρεία αναγκάστηκε να διακόψει την τροφοδοσία στη Νότια Ελλάδα και τα πρατήρια άλλαξαν σήμα.

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top