Όλα τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί στα πλαίσια της προανάκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες στον εισαγγελέα δείχνουν ότι το φορτίο είναι νόμιμο και συνοδεύεται από όλα τα αναγκαία παραστατικά.
Σε πολιτικό θέμα έχει αναδειχθεί η παραμονή από τον περασμένο Νοέμβριο στην Παλιόχωρα του Ουκρανικής σημαίας πλοίου “RS-300097”, το οποίο είχε ρυμουλκηθεί όταν εξέπεμψε σήμα κινδύνου στα διεθνή ύδατα ανοικτά της Κρήτης.

Υπενθυμίζεται ότι για την παρουσία του πλοίου στα νότια της Κρήτης έγινε ερώτηση στη Βουλή από τον Ανδρέα Λοβέρδο, ο οποίος άφησε αιχμές ότι το φορτίο του πλοίου (10 εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα) είναι ιδιοκτησίας της ΣΕΚΑΠ την οποία εξαγόρασε το 2013 ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαβίδης και ότι ενδέχεται να είναι προϊόν λαθρεμπορίας.

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες όλα τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί στα πλαίσια της προανάκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες στον εισαγγελέα Χανίων δείχνουν ότι το φορτίο είναι νόμιμο και συνοδεύεται από όλα τα αναγκαία παραστατικά.

Το πλοίο είχε αναχωρήσει στα τέλη Νοεμβρίου του 2016 από το Μαυροβούνιο με προορισμό το Λίβανο. Το σκάφος “RS-300097” ήταν παλιότερα αλιευτικό, είχε μετασκευαστεί σε μικρό φορτηγό και είχε 7 άτομα πλήρωμα. Νότια της Κρήτης εξέπεμψε σήμα κινδύνου (SOS) λόγω μηχανικής βλάβης.

Με τη συνοδεία Ρωσικού πολεμικού σκάφους το πλοίο ρυμουλκήθηκε στην Παλιόχωρα και στο λιμάνι της περιοχής όπου οι λιμενικές αρχές πραγματοποίησαν εξονυχιστικό έλεγχο, ενώ ακολούθησε και έλεγχος και από το Τελωνείο Χανίων παρότι, σύμφωνα με πληροφορίες, νομικά δεν έχει αρμοδιότητα αφού το φορτίο δεν είχε προορισμό την Ελλάδα. Από το Υπουργείο Οικονομικών ζητήθηκαν στοιχεία και τα σχετικά έγγραφα από τις αρχές του Μαυροβουνίου, ενώ ενημερώθηκε και το Τελωνείο Ξάνθης αφού ο καπνός είχε εξαχθεί στο Μαυροβούνιο από την καπνοβιομηχανία ΣΕΚΑΠ.

Με βάση την ανακριτική διαδικασία δεν προκύπτει από πουθενά ότι το φορτίο ήταν λαθραίο αφού υπήρχαν όλα τα απαραίτητα έγγραφα τα οποία συγκεντρώθηκαν στο ανακριτικό και υλικό και παραδόθηκαν στον εισαγγελέα Χανίων. Πάραυτα ο Εισαγγελέας Χανίων θεώρησε σκόπιμο να διερευνήσει περισσότερο την υπόθεση και τον περασμένο Μάρτιο ζήτησε επανακαταμέτρηση του φορτίου και επιπλέον έγγραφα.

Τα στοιχεία αυτά -σύμφωνα με πληροφορίες- έχουν αποσταλεί στην εισαγγελία για να τα διερευνήσει εκ νέου. Σημειώνεται ότι το πλήρωμα παραμένει πάνω στο σκάφος, το οποίο έχει πολύ σοβαρή μηχανική βλάβη και μπορεί να αναχωρήσει μόνο ρυμουλκούμενο ή αν αλλάξει μηχανή. Σημειώνεται ότι πριν από 6 χρόνια, στο Καστέλι Κισάμου αυτή τη φορά, είχε ρυμουλκηθεί και πάλι πλοίο που είχε αναχωρήσει από τα κατεχόμενα της Κύπρου με κατεύθυνση την Αλβανία με 1,5 εκατομμύριο πακέτα. Ωστόσο μετά από διεξοδικό έλεγχο που είχε γίνει στο φορτίου του διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν προϊόν λαθρεμπορίας.

Πηγή haniotika-nea.gr

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
+1 επιπλέον
 
Top