του Ραφαήλ Μεν. Μαϊόπουλου

1. Είναι απίστευτο! Εκατό σαράντα τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και πάμπολλα ηγετικά στελέχη του να ακούν τον Αρχηγό τους να αραδιάζει κάθε τόσο ισχυρισμούς για το Χρέος και τα Αντίμετρα που απέχουν πολύ από τις αποφάσεις του Eurogroup και ούτε ένας τους να μην τολμάει να του υποβάλει το λογικό ερώτημα:

“Σύντροφε πρωθυπουργέ, εξήγησέ μας: Πώς ταιριάζουν όσα μας λες για το Χρέος και τα Αντίμετρα με όσα καταγράφονται στα επίσημα κείμενα του Eurogroup για τις αποφάσεις του της 25ης Μαϊου 2016 και 7ης Απριλίου 2017;

(α) Για το Χρέος, η Κυβέρνησή μας συναποφάσισε με τους Εταίρους στο Eurogroup της 25ης Μαϊου 2016:

‘Για τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, το Eurogroup αναμένει να εφαρμόσει ένα πιθανό δεύτερο σύνολο ρυθμίσεων, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Προγράμματος. Αυτές οι ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν εάν μια επικαιροποιημένη ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους την οποία θα συντάξουν οι θεσμοί στο τέλος του Προγράμματος δείξει ότι είναι απαραίτητα ώστε να επιτευχθεί το όριο του GFN’ *

(Γραφείο Τύπου: Γενική Γραμματεία του Συμβουλίου, Eurogroup, 277/16, 25/05/2016).

Έτσι, μόλις εμείς πάμε να πούμε κάτι σαν κι αυτά που λες εσύ, μας πετούν κατάμουτρα ‘οι άλλοι’: ‘Αυτά είναι που ισχύουν, γιατί αυτά είναι που εσείς οι ίδιοι, μαζί με τους άλλους δεκαοκτώ του Eurogroup, αποφασίσατε’!

Δεν είδες τι συνέβη τελευταία με σένα τον ίδιο; Δεν πρόλαβες κάτι να πεις στον Χατζηνικολάου και έσπευσαν την άλλη μέρα να σε διορθώσουν (να σε “ανακαλέσουν στην τάξη” θά έλεγαν άλλοι) οι εκπρόσωποι του Σόιμπλε και της Καγκελαρίας:

- Ο εκπρόσωπος του Σόιμπλε (Κόλμπεργκ) σου θύμισε: ‘Υπάρχει ένα σημείο στη Συμφωνία του 2016 που αναφέρει ότι όταν εφαρμοστούν όλα αυτά τα μέτρα, αλλά εφαρμοστεί με επιτυχία και ολόκληρο το τρέχον Πρόγραμμα, δηλαδή το 2018, τότε το Eurogroup θα συζητήσει μέτρα για το Χρέος, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο για τη βιωσιμότητα του Χρέους’.

- Και ο εκπρόσωπος της Καγκελαρίας (Ζάιμπερτ) επανέλαβε την υπενθύμιση: ‘Συμφωνώ απολύτως με όσα είπε ο εκπρόσωπος του κ. Σόιμπλε’.

(β) Για τα Αντίμετρα, η Κυβέρνησή μας συναποφάσισε με τους Εταίρους στο Eurogroup της 7ης Απριλίου 2017:

‘Η Ελληνική κυβέρνηση μπορεί επίσης, παράλληλα, να νομοθετήσει μέτρα για την επέκταση της ζήτησης, με την προϋπόθεση ότι η οικονομία πηγαίνει καλύτερα και τα δημοσιονομικά πηγαίνουν καλύτερα από ό,τι αναμένεται, χρησιμοποιώντας τον δημοσιονομικό χώρο που τότε θα έχει δημιουργηθεί από αυτές τις πρόσθετες μεταρρυθμίσεις’.

(Γραφείο Τύπου: Γενική Γραμματεία του Συμβουλίου, Eurogroup, 196/17, 07/04/2017).
Έτσι, όταν εμείς λέμε πως το ύψος των Αντίμετρων θα είναι ίσο με το ύψος των Μέτρων, μας απαντούν ‘οι άλλοι’:
‘Εσείς οι ίδιοι, μαζί με τους άλλους δεκαοκτώ του Eurogroup, αποφασίσατε πως για τα Αντίμετρα θα χρησιμοποιήσετε τον δημοσιονομικό χώρο που τότε θα έχει δημιουργηθεί από τις πρόσθετες μεταρρυθμίσεις.
Η φρασούλα αυτή δεν μπήκε τυχαία στην απόφαση του Eurogroup, είναι ουσιώδης και ορίζει πως:
- Αντίμετρα θα μπορέσουν να εφαρμοστούν μόνο αν υπάρξει δημοσιονομικός χώρος (που θα έχει δημιουργηθεί από τις πρόσθετες μεταρρυθμίσεις), δηλαδή μόνο αν το δημοσιονομικό πλεόνασμα είναι πάνω από το συμφωνημένο (3,5% του ΑΕΠ).
- Το ύψος των Αντίμετρων θα είναι ίσο με αυτό που θα επιτρέπει ο δημοσιονομικός χώρος, δηλαδή ίσο με τη διαφορά μεταξύ του πλεονάσματος που τυχόν θα υπάρξει και του συμφωνημένου (3,5% του ΑΕΠ).
Αν, για παράδειγμα, το 2019 έχουμε πλεόνασμα 4,0 %, το ύψος τω αντίμετρων θα είναι 0,5 % (= 4,0 % - 3,5 %)’ ”.

2. Το θλιβερό αυτό φαινόμενο, ένας βουλευτής ή στέλεχος του Κόμματος να μην τολμάει να υποβάλει στον Αρχηγό ένα λογικό ερώτημα, είναι ένα ακόμα επεισόδιο στην πορεία μετάλλαξης του ΣΥΡΙΖΑ.

Δύο άλλα καίρια επεισόδια στην πορεία αυτή υπήρξαν:

- Η τροποποίηση βασικών αρχών του ΣΥΡΙΖΑ, που είχαν ψηφιστεί στο Ιδρυτικό Συνέδριό του τον Ιούλιο 2013, σιωπηρώς χωρίς απόφαση νεώτερου Συνεδρίου, γιατί αυτό βόλευε τον Αρχηγό.

- Η ανατροπή του αποτελέσματος της ψηφοφορίας για το ζήτημα της συμπερίληψης των βουλευτών στο πλαφόν του 25% στην Κεντρική Επιτροπή από τον Αρχηγό, στο 2ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο οποίος, μετά την ψηφοφορία, ελαβε δύο φορές τον λόγο, εκφράζοντας “δυσφορία για την ποιότητα της διαδικασίας και προβληματισμό για το αν το σώμα του συνεδρίου είχε αντιληφθεί το περιεχόμενο της αλλαγής, αλλά και για το ότι ήταν σε ευθεία σύγκρουση με την εισήγησή του” ! (ΑΥΓΗ 17.10.16).
3. Όλα αυτά, και άλλα πολλά που έχουν συμβεί, δείχνουν πως ο ΣΥΡΙΖΑ από κόμμα με αριστερούς στόχους και με δημοκρατικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, που ως αντιπολίτευση εμφανιζόταν να είναι, έχει πλέον, μετά την κατάληψη της εξουσίας, μεταλλαχτεί σε κόμμα καθαρά αρχηγικό, με στόχους και διαδικασίες που εξυπηρετούν τον Αρχηγό.

Ίσως γιατί βουλευτές και ηγετικά στελέχη του Κόμματος έχουν πειστεί πως στον Αρχηγό οφείλουν τα καλά και ωφέλιμα της εξουσίας που απολαμβάνουν.


* Δείκτης των ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών, Gross Financing Needs, για την εξυπηρέτηση του Χρέους, που θα πρέπει να παραμένει, μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος, κάτω από το 15% του ΑΕΠ, στη μεσοπρόθεσμη περίοδο, και κάτω από το 20%, μετά.
+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top