Ήταν 13 Απριλίου του 2003 όταν το Πανελλήνιο συγκλονίστηκε από το τραγικό τροχαίο δυστύχημα των Τεμπών, στο οποίο έχασαν την ζωή τους 21 μαθητές, οι οποίοι επέστρεφαν στο Μακροχώρι Ημαθίας μετά από εκδρομή στην Αθήνα.



Ανάμεσα στα παιδιά που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο, ήταν και ο Μακάριος Λιακόπουλος, ο οποίος επέζησε και αποφάσισε μετά από εκείνη την μέρα να γίνει μοναχός και διάκονος, αφιερώνοντας την ζωή του στο Θεό.

Σύμφωνα με το inveria, 14 χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο Μακάριος Λιακόπουλος έγινε Αρχιμανδρίτης.



Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, την Κυριακή των Βαΐων στον ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Βεροίας, ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμωντέλεσε την εις πρεσβύτερον χειροτονία του π. Μακαρίου Λιακόπουλου τον οποίο στο τέλος προχείρισε σε Αρχιμανδρίτη.


ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΠΟΥ ΡΑΓΙΣΕ ΚΑΡΔΙΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ:

Ήταν 13 Απριλίου του 2003 λίγο πριν τις 07:30 το απόγευμα. Οι 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας, επέστρεφαν κουρασμένοι αλλά ευτυχισμένοι στα σπίτια τους, έπειτα από εκδρομή που είχαν πάει στην Αθήνα.



Κανείς όμως δεν φανταζόταν αυτό που θα επακολουθούσε. Το λεωφορείο είχε μόλις φτάσει στα Τέμπη, και η κίνηση ήταν αυξημένη αλλά φυσιολογική.

Ωστόσο μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων άλλαξαν όλα. Μια νταλίκα που ερχόταν από το άλλο ρεύμα και μετέφερε νοβοπάν, έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να μπει στο αντίθετο ρεύμα.


Η συνέχεια είναι απλά ανατριχιαστική. Τα νοβοπάν και οι μελαμίνες που μετέφερε η νταλίκα γλίστρησαν, με αποτέλεσμα κάποια να σκορπιστούν στο δρόμο και μερικά εξ΄αυτών να βρουν το λεωφορείο, «θερίζοντας» το κατά μήκος.

Ο κρότος της σύγκρουσης αλλά και οι σκηνές που ακολούθησαν είναι βγαλμένες από τραγωδία. Το λεωφορείο διαλύθηκε ολοσχερώς με αποτέλεσμα 21 μαθητές να βρουν τραγικό θάνατο, και 9 να τραυματιστούν σοβαρά.
Οι φωτογραφίες από το δυστύχημα το κάνουν ακόμα πιο αποτρόπαιο, αποτυπώνοντας με σοκαριστικό τρόπο το μέγεθος του κακού που συντελέστηκε, με θύματα 21 αθώες ψυχές στο άνθος της νιότης τους.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τα σωστικά συνεργεία έκαναν 2 ολόκληρες ώρες προκειμένου να καταφέρουν να απεγκλωβίσουν τους μαθητές. Οι εικόνες των άψυχων σωμάτων των παιδιών, έμειναν βαθιά χαραγμένες στο μυαλό και στην ψυχή των διασωστών που κλήθηκαν να αναλάβουν αυτό το δύσκολο έργο.
Όσο για τις οικογένειες των παιδιών; Εκεί δεν χωρούν λόγια, καθώς ο θρήνος ήταν πρωτοφανής και σπαρακτικός.
Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν έγιναν ποτέ 100% σαφείς. Ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν.
Η δίκη έγινε τον Οκτώβριο 2008, με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών.
Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω».


star.gr

+1 επιπλέον

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top