Ούτε σπιθαμή πίσω από τη γραμμή που έχουν χαράξει για πλεονάσματα 3,5% και μετά από το 2018, δεν κάνουν οι δανειστές, βάζοντας δύσκολα εξαρχής στην ελληνική διαπραγματευτική ομάδα, που «καίγεται» να κλείσει την αξιολόγηση.

Σύμφωνα με ευρωπαϊκές πηγές, το μήνυμα που έχει σταλεί στην Αθήνα είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν συζητείται τίποτε λιγότερο από 3,5%. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι οι εκπρόσωποι των δανειστών, που μόλις ξεκίνησαν τις επαφές με το ελληνικό οικονομικό επιτελείο δεν είναι εξουσιοδοτημένοι να αποδεχθούν Μεσοπρόθεσμο, που να προβλέπει μικρότερα πλεονάσματα για τη διετία 2019- 2020 κι αυτό συνεπάγεται ότι η Αθήνα θα πρέπει να αποδεχθεί- τουλάχιστον στην παρούσα φάση- να διατηρηθούν οι στόχοι σε αυτά τα υψηλά επίπεδα και πέρα από το Πρόγραμμα που εκπνέει στα μισά του 2018.

Κι αν ασπαστεί κανείς την άποψη ότι οι στόχοι αυτοί μπορούν να αλλάξουν- οι ίδιες ευρωπαϊκές πηγές αφήνουν ανοικτό ένα τέτοιο «παράθυρο»- στις αποφάσεις που θα ληφθούν για το Χρέος το 2018, είναι προφανές ότι επικοινωνιακά άρα και πολιτικά, ο χειρισμός του θέματος χαρακτηρίζεται ως «υψηλού κινδύνου», πόσο μάλλον όταν οι συζητήσεις για το Χρέος κινούνται στην κόψη του ξυραφιού.


Το χειρότερο είναι ότι οι συζητήσεις επί ελληνικού εδάφους για τα πλεονάσματα δεν θα περιοριστούν στο τι γίνεται μετά από το 2018 αλλά και στο εάν όντως είναι «κλειδωμένη» η τελευταία διετία του Προγράμματος.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, ακόμα και για το 2017 που υπάρχει ο «μπούσουλας» των όσων προβλέπει ο Προϋπολογισμός ως αποτέλεσμα των όσων ψηφίστηκαν τον περασμένο Μάιο, οι ξένοι τεχνοκράτες έχουν σημειώσει τρία πεδία με αστερίσκους:
η επαρκής χρηματοδότηση του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, για την οποία απαιτούνται περίπου 900 εκατ. ευρώ, χωρίς να είναι ακόμα «καθαρό» από πού θα εξασφαλιστούν αυτά τα κονδύλια
οι αλλαγές στα Ειδικά Μισθολόγια, οι οποίες έχουν ήδη προκαλέσει τις πρώτες γκρίνιες όχι μόνο από τους άμεσα ενδιαφερόμενους αλλά και από τον έτερο κυβερνητικό εταίρο, που μόλις και μετά βίας «κατάπιε» το «πάγωμα» των μισθολογικών προαγωγών στους ένστολους
η εφαρμογή των όσων προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου, κυρίως ως προς την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εισφορών για τους επιτηδευματίες. Σύμφωνα, μάλιστα, με εκτιμήσεις, αν δεν ανέβει η εισπραξιμότητα στο 85% από 52% που είναι σήμερα, ο ΟΑΕΕ θα υποστεί πανωλεθρία στα έσοδα του επόμενου έτους, λόγω της μείωσης των εισφορών στο 80% των ελευθέρων επαγγελματιών.

Σημειωτέον ότι η διαδικασία ενεργοποίησης του «κόφτη» για το στόχο του 2017 (πλεόνασμα 1,75%) δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί νωρίτερα από το Μάιο του 2018, δηλαδή στη λήξη του Προγράμματος κι όπως επισημαίνουν πηγές με άμεση γνώση των διαπραγματεύσεων, είναι προφανές ότι οι δανειστές δεν θα αφήσουν τίποτα στην τύχη αν διαπιστώσουν «σκιές» στο σχεδιασμό του 2017.

.iefimerida.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

loading...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top