Γράφει ο Στέλιος Φενέκος*

Δεν είναι η πρώτη φορά και δυστυχώς δεν ελπίζω ότι θα είναι η τελευταία, που βλέπω υπουργούς, βουλευτές και κυβερνητικά στελέχη να καταχρώνται των προνομίων που τους έχουν εκχωρηθεί από το υστέρημα του απλού πολίτη.

Συγκεκριμένα χθες είδα την κυβερνητική εκπρόσωπο κα Γεροβασίλη, με επιδεικτικό ύφος να εξέρχεται της στοάς Σπύρου Μήλιου (City Link), που απέχει μερικά μόλις βήματα από την Βουλή και να επιβιβάζεται στην αστραφτερή κρατική λιμουζίνα που της έχει παραχωρηθεί για τις υπηρεσιακές μετακινήσεις της, η οποία ήταν παρκαρισμένη στον πεζόδρομο (sic), με τον οδηγό να κρατάει ανοικτή την πίσω πόρτα για να επιβιβασθεί η “αρχόντισσα”.

Θα επιχειρήσω μερικά σχόλια για το γεγονός.

1. Πολλοί δημόσιοι λειτουργοί εξακολουθούν να χαίρουν του προνομίου του υπηρεσιακού αυτοκινήτου, παρά την οικονομική ανέχεια της χώρας και των πολιτών.
2. Αναμέναμε ότι συναισθανόμενοι την κατάσταση της χώρας θα άλλαζε η νοοτροπία των πολιτικών και θα διατηρούσαμε μόνο τα οικονομικά, κοινά αυτοκίνητα για τις καθημερινές υπηρεσιακές μετακινήσεις των δημόσιων λειτουργών και όχι τα πολυτελή τύπου λιμουζίνας.
3. Εάν χρειαζόμαστε κάποιον αριθμό για ειδικές περιπτώσεις, θα μπορούσε να υπάρχει διαδικασία χρόνιας είτε κατά περίπτωση μίσθωσης συγκεκριμένων αυτοκινήτων, γιατί για τις καθημερινές μετακινήσεις των γηγενών επισήμων δεν χρειάζεται να διατίθενται πολυτελή αυτοκίνητα. Είναι παράδειγμα πολιτισμού και δείγμα σεβασμού προς τους πολίτες της χώρας.
4. Εάν υπάρχουν κάποια παλιά και καλοσυντηρημένα πολυτελή αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν ήδη στο δημόσιο και δεν συμφέρει να πουληθούν, θα μπορούσαν να αποτελούν την εναλλακτική λύση ώστε να μην χρειαστεί καμία άλλη μίσθωση ή για να περιορισθούν οι μισθώσεις.
5. Η συγκεκριμένη λιμουζίνα δεν είχε κανένα λόγο να βρίσκεται παρκαρισμένη αναμένοντας επί ώρα πάνω στον πεζόδρομο, αφού θα μπορούσε να επιβιβάσει την κυρία Γεροβασίλη επί της οδού Αμερικής, αφού η στοά έχει έξοδο και από εκεί.

6. Όσον αφορά την κατάχρηση των προνομίων επί των υπηρεσιακών αυτοκινήτων θα προτείναμε τα εξής:

- Να υπάρχει πάντα μητρώο ακριβούς καταγραφής των χιλιομέτρων που διήνυσε κάθε υπηρεσιακό αυτοκίνητο, των καυσίμων καθώς και του οδηγού και του επιβάτη που μεταφέρθηκε.
- Να υπάρχει μητρώο καταγραφής για κάθε αυτοκίνητο, που να αναγράφονται με ακρίβεια οι επισκευές και η συντήρηση τους .
- Να υποβάλλεται συγκεκριμένη συνολική αναφορά σε κάθε βουλευτική περίοδο επί των εξόδων που έγιναν όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αλλά και για όλα τα κυβερνητικά/υπουργικά και βουλευτικά προνόμια.

7. Να δίδονται οι δέουσες κλήσεις από τα αστυνομικά και δημοτικά όργανα για τις παρανομίες των κρατικών αυτοκινήτων, τις οποίες να υποχρεούται να τις πληρώσει ο χρήστης του αυτοκινήτου.

ΣΗΜ: Η λέξη “Σούργελο” ετυμολογικά μπορεί να προέρχεται από κρητικό γλωσσικό ιδίωμα (σέρνω-σούρνω και γελώ-περιγελώ), είτε από το λατινικό “surcoulous” που παραφρασμένο υπονοούσε τον στύλο που έβαζαν επάνω όσους ήθελαν να διαπομπεύσουν και να γελοιοποιήσουν.

Συμβουλεύουμε συνεπώς τους απανταχού δημόσιους λειτουργούς να σεβασθούν τους πολίτες και να σταματήσουν να επιδεικνύουν την ισχύ του λειτουργήματος τους καταχρώμενοι των παραχωρηθέντων προνομίων, γιατί καθιστούν τον εαυτό τους Περίγελο ή επί το λαϊκότερο “Σούργελο”.

*Ο Στέλιος Φενέκος είναι πρόεδρος της Κοινωνίας Αξιών

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

loading...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top