Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ – Συνεχίζεται η επίσχεση εργασίας

Αμετακίνητοι στη θέση τους για συνέχιση της επίσχεσης εργασίας που ξεκίνησαν στις 17/9 παραμένουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, οι οποίοι νωρίτερα σήμερα πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του οργανισμού, ενώ για αύριο στις 10:30 το πρωί έδωσαν ραντεβού στο Εργατικό Κέντρο της πόλης (ΕΚΘ), όπου θα δώσουν κοινή συνέντευξη Τύπου με τη διοίκηση του ΕΚΘ.

Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης επισήμανε «πλέον δεν υπάρχει επιστροφή. Θα μείνουμε στον δρόμο για όσο καιρό χρειαστεί, μέχρι να μας καταβάλουν τα δεδουλευμένα τριών μηνών».

Για σχεδόν μία ώρα, περίπου 700 εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ απέκλεισαν την οδό Παπαναστασίου, φωνάζοντας συνθήματα κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη και ζητώντας από τον πρόεδρο του οργανισμού, Χρήστο Στεφανίδη να τους καταβάλει τα δεδουλευμένα, ώστε να επιστρέψουν στην εργασία τους.

«Αυτή η απεργία είναι η αρχή, θα είμαστε στο δρόμο για όσο χρειαστεί», «αυτό είναι σωστό, εσύ να μην πληρώνεις κι εγώ να απεργώ», «πρόεδρε δώσε μας λεφτά, να πάμε στη δουλειά μας, να βγουν τα αστικά», φώναζαν, μεταξύ άλλων, οι συγκεντρωμένοι έξω από το κτίριο του ΟΑΣΘ.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας για δέκατη ημέρα.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ έχει ήδη προχωρήσει στον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου και ρεαλιστικού σχεδίου οριστικής τακτοποίησης των εκατέρωθεν υποχρεώσεων και δικαιωμάτων, μεταξύ Δημοσίου και επιχείρησης, με στόχο τη θεσμοθέτηση από 1ης Ιανουαρίου του 2017 νέας τιμολογιακής πολιτικής, αν και, σύμφωνα με τον Οργανισμό, πάλι μικρότερης από την ισχύουσα σε Αθήνα και στα λοιπά ΚΤΕΛ της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι στα σχέδιά του για τον εξορθολογισμό στα δρομολόγια που εκτελούνται ήδη και για τον επαναϋπολογισμό των δαπανών, αναφορικά με τη μισθοδοσία των εργαζομένων και την πληρωμή των μετόχων του ΟΑΣΘ, αναφέρθηκε το Σάββατο 24/9 στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του διοικητικό συμβουλίου του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση επισήμανε ότι η τιμολογιακή πολιτική που σχεδιάζεται να ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2017, θα είναι τριζωνική και δεν θα αφορά μεγάλες αλλαγές από αυτή που εφαρμόζεται.

Ενδεικτικά ανέφερε, για τους χρήστες της αστικής συγκοινωνίας που διανύουν ως και 6χλμ, το κόστος του εισιτηρίου από 1 ευρώ που είναι σήμερα θα κυμαίνεται στα 0,97-0,98 λεπτά, από 6χλμ ως και 15 χλμ θα ανέρχεται στο 1 ευρώ, όπως είναι και σήμερα, από 15 χλμ ως και 25 χλμ στο 1,15-1,17 ευρώ (ελαφρά αυξημένο) και από 25 χλμ και απεριόριστα θα παραμείνει στα 2 ευρώ. Αναπροσαρμογές και στη μηνιαία κάρτα που προμηθεύονται οι χρήστες της αστικής συγκοινωνίας στον νομό Θεσσαλονίκης, αναμένεται να ισχύσουν από το νέο έτος και όπως είπε ο κ. Στεφανίδης, «ύστερα από επτά χρόνια που δεν έχει γίνει καμία αλλαγή στην τιμή της, σχεδιάζουμε να αυξήσουμε το κόστος της από τα 30 σε 47ευρώ – 48 ευρώ. Καμία αλλαγή δεν προβλέπεται στην τιμή των καρτών εξαμήνου και έτους».

Σχετικά με τον εξορθολογισμό των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, τόνισε ότι οι επεκτάσεις που αποφασίστηκαν το 2003 και το 2011 καταγράφουν πληρότητες 10%-15% και άρα «πρέπει να γίνουν αναπροσαρμογές». Στο πλαίσιο αυτό, είπε, θα ενισχυθούν με περισσότερα δρομολόγια οι γραμμές του κέντρου, που παρουσιάζουν πληρότητες άνω του 35%. Ενδεικτικά ανέφερε τις γραμμές των 3,8, 10, 31,57 και 58. Όπως διευκρίνισε, οι γραμμές που παρουσιάζουν πληρότητα άνω του 35% θα ενισχυθούν με ένα ακόμα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ