Η ιδιωτική εταιρία που διαχειρίζεται τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός πως έλαβε επιδοτήσεις από το κράτος υπερτριπλάσιες από τις αντίστοιχες του ΟΣΥ, του δημόσιου οργανισμού της Αθήνας, έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμών. Τι αναφέρει σε επιστολή του ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης


Απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης από τον Ιούνιο, με το δίκτυο λεωφορείων και άρα το σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς της συμπρωτεύουσας να βρίσκεται στον αέρα. Η ιδιωτική εταιρία που ελέγχει τον οργανισμό ισχυρίζεται πως δεν έχει λάβει τις κρατικές επιδοτήσεις, το ύψος των οποίων έφτασε στο ζενίθ τα τελευταία χρόνια αγγίζοντας το 1 δις για την πενταετία 2007-2013, ποσό πολλαπλάσιο των αντίστοιχων χρημάτων που δαπανήθηκαν για την Αθήνα και το δημόσιο φορέα μαζικών μεταφορών.

Ο υπουργός υποδομών Χρήστος Σπίρτζης με μια σκληρή επιστολή στον πρόεδρο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ξεκαθαρίζει πως έχουν εισπραχθεί από τον οργανισμό στο ακέραιο όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016, βάσει της συμφωνίας Δημοσίου και ΟΑΣΘ που κυρώθηκε με το ν. 4313/2014. Ο υπουργός ξεκαθαρίζει πως συμπαραστέκεται στους εργαζόμενους που διεκδικούν τα δεδουλευμένα - ξεκίνησαν επίσχεση εργασίας - παράλληλα όμως δηλώνει αποφασισμένος να βάλει τέλος στο "πάρτι" των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων.



Όπως διαβάζουμε στο δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, ο ιδιωτικός, αλλά... κρατικοδίαιτος ΟΑΣΘ, προχώρησε σε στάση πληρωμών προς τους εργαζομένους από τον Ιούνιο, με το «επιχείρημα» ότι καθυστερούν τον οβολόν τους τα δημόσια ταμεία. Την ίδια ώρα, η πλειοψηφία του επιβατικού κοινού χαρακτηρίζει την εξυπηρέτηση κακή έως πολύ κακή.
Σταϊκούρας και Παπαδόπουλος υπέγραψαν συμπληρωματικές συμφωνίες εκτοξεύοντας την επιδότηση στα 910 εκατ. ευρώ

Με τη συμπληρωματική συμφωνία των συναρμόδιων υπουργών Χρ. Σταϊκούρα και Μιχ. Παπαδόπουλου με τη διοίκηση του Οργανισμού, το συνολικό ύψος των κρατικών επιδοτήσεων προς τον ΟΑΣΘ για την περίοδο 2007-2013 εκτοξεύτηκε στα 910 εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας πήρε 980 εκατ. ευρώ.

Η μέση ετήσια επιδότηση των «ιδιωτικών» συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης διαμορφώθηκε στα 130 εκατ. ευρώ, για να καλυφθεί η εξυπηρέτηση γραμμών συνολικού μήκους 42 εκατ. χλμ., ενώ στην ΟΣΥ για 143 εκατ. χλμ. ήταν 140 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ έλαβε σχεδόν την ίδια ενίσχυση για λιγότερο από το ένα τρίτο του συγκοινωνιακού έργου, που αναλογεί σε 50.000 ευρώ ανά εργαζόμενο στην εταιρεία, όταν στην Αττική διαμορφώνονται στα 16.000 ευρώ!
Τριπλάσια επιδότηση ανά εργαζόμενο λάμβανε όλα αυτά τα χρόνια ο ΟΑΣΘ σε σύγκριση με τον ΟΣΥ

Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, με την ίδια νομοθετική ρύθμιση τακτοποιήθηκαν καθυστερούμενες οφειλές του Οργανισμού προς τα ασφαλιστικά ταμεία που ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι για την περίοδο 1/1/2012-30/6/2014 διένειμε μέρισμα προς τους μετόχους ύψους 42 εκατ. ευρώ.

«Το “πάρτι” των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων και των άνευ στήριξης, από πλευράς Δημοσίου, διαιτησιών έλαβε τέλος», τονίζει ο Χρήστος Σπίρτζης σε επιστολή του προς το σωματείο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Προσθέτει ότι είναι στο πλευρό των απεργιακών αγώνων τους για την καταβολή των δεδουλευμένων, αλλά ταυτόχρονα τους κατηγορεί ότι βρίσκονται «σε αγαστή συνεργασία» με τη διοίκηση του Οργανισμού.
Το “πάρτι” των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων και των άνευ στήριξης, από πλευράς Δημοσίου, διαιτησιών έλαβε τέλος
Σε επίσχεση εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι προχωρούν από τις 16 Αυγούστου σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα του Ιουνίου και του Ιουλίου καθώς όπως αναφέρει ο πρόεδρος του σωματείου Χρ. Τσερμενίδης δεν ικανοποιήθηκαν με την απάντηση που πήραν από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για συνάντηση στα τέλη Αυγούστου.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ, με εξώδικο κατά των εργαζομένων, τους ζητά να μην απέχουν από τα καθήκοντα τους για να μην ταλαιπωρηθεί το επιβατικό κοινό ενώ παράλληλα στο εξώδικο τονίζεται ότι για την κατάσταση δεν φέρει η ίδια καμία ευθύνη. Αντίθετα επισημαίνει πως η καθυστέρηση της καταβολής των δεδουλευμένων οφείλεται στην ιδιαίτερα δυσχερή οικονομική κατάσταση και στις συσσωρευμένες οφειλές του Δημοσίου.
Το πρόβλημα μεγεθύνθηκε από τη συσσώρευση των οφειλών απέναντι στον Ο.Α.Σ.Θ. των Υπουργείων Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Με ανακοίνωσή της στον ιστότοπο των συγκοινωνιών η επιχείριση ισχυρίζεται πως ο Ο.Α.Σ.Θ. ταλανίζεται από οικονομικά προβλήματα, που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της υπαιτιότητας του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο δεν τήρησε και δεν εφάρμοσε την από 30.04.2001 Οικονομική Συμφωνία, με αποτέλεσμα να συσσωρευθούν οι οφειλές του προς τον Ο.Α.Σ.Θ..

"Το πρόβλημα, όμως, μεγεθύνθηκε από τη συσσώρευση των οφειλών απέναντι στον Ο.Α.Σ.Θ. των Υπουργείων Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που ασκούν κοινωνική πολιτική, τα οποία, παρά το γεγονός ότι είναι υποχρεωμένα με βάση τη διάταξη του άρθρου 30 παρ. 2 του Ν. 4313/2014 να καταβάλουν στον Ο.Α.Σ.Θ. είτε το αντίτιμο, είτε τη διαφορά από το ισχύον κόμιστρο, για τις ομάδες πολιτών που δικαιούνται να διακινούνται δωρεάν ή με μειωμένο κόμιστρο στην περιοχή ευθύνης του, εντούτοις μέχρι και σήμερα δεν προέβησαν σε καμία καταβολή, παρά τις συνεχείς και επανειλημμένες οχλήσεις μας" εξηγούν και προσθέτουν στη δύσκολη κατάσταση και τον αυξημένο ΦΠΑ.
Επιστολή Σπίρτζη στον Πρόεδρο Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ

Ο ιστότοπος του ραδιοφωνικού σταθμού stokokkino.gr δημοσιεύει την επιστολή του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη προς τον Πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Ο κ. Σπίρτζης σε μια αρκετά αιχμηρή επιστολή μεταξύ άλλων κάνει λόγο για αγαστή συνεργασία διοίκησης και του Προέδρου εργαζομένων, καθώς και για εθισμό του Οργανισμού στη χωρίς έλεγχο ικανοποίηση των πρόσθετων διεκδικήσεων του. Ο Υπουργός ξεκαθαρίζει ότι έχουν εισπραχθεί από τον ΟΑΣΘ στο ακέραιο όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016.
Ο Υπουργός ξεκαθαρίζει ότι έχουν εισπραχθεί από τον ΟΑΣΘ στο ακέραιο όλες οι επιχορηγήσεις μέχρι και τον Αύγουστο 2016

Απευθυνόμενος στον Πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ κ. Τσερμενίδη εκφράζει τη στήριξη προς τους εργαζόμενους και τις διεκδικήσεις τους προς την διοίκηση του ΟΑΣΘ. Ωστόσο, μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Σπίρτζης αναφέρει ότι «ο ΟΑΣΘ δεν ενημερώνει, σε πλήρη ασυμφωνία με τις υποχρεώσεις του, τους αρμόδιους Φορείς ούτε επιδεικνύει αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν είτε ότι τηρεί το μεταφορικό έργο που είναι υποχρεωμένος, είτε τις πρόσθετες αποζημιώσεις που διεκδικεί. Δυστυχώς έχει εθιστεί για δεκαετίες στη χωρίς έλεγχο ικανοποίηση των πρόσθετων διεκδικήσεων».
Οι ενέργειες της διοίκησης του ΟΑΣΘ δείχνουν ότι είστε σε αγαστή συνεργασία μαζί της, αφού η εκάστοτε εργοδοσία δεν προχώρησε στις συνήθεις νομικές ενέργειες

«Οι ενέργειες της διοίκησης του ΟΑΣΘ δείχνουν ότι είστε σε αγαστή συνεργασία μαζί της, αφού η εκάστοτε εργοδοσία δεν προχώρησε στις συνήθεις νομικές ενέργειες. Φαντάζομαι ότι είναι απόρροια της φιλοεργατικής τακτικής της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που όμως δεν συνάδει με τη μη καταβολή των δεδουλευμένων προς εσάς, πράξη που κρίνεται εξόχως αντεργατική» τονίζει ο κ. Σπίρτζης.
Μας κατηγορείτε απαράδεκτα για πολιτικές «μεθοδευμένης πτώχευσης» του ΟΑΣΘ. Οφείλετε να ανακαλέσετε, μιας και οι διεκδικήσεις σας είναι απέναντι στον εργοδότη σας και χρέος μας είναι η διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των χρημάτων του ελληνικού λαού

«Μας κατηγορείτε απαράδεκτα για πολιτικές «μεθοδευμένης πτώχευσης» του ΟΑΣΘ. Οφείλετε να ανακαλέσετε, μιας και οι διεκδικήσεις σας είναι απέναντι στον εργοδότη σας και χρέος μας είναι η διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των χρημάτων του ελληνικού λαού. Καταλαβαίνω τη σύγχυση που έχετε μεταξύ των εννοιών του εργοδότη σας και του ελληνικού δημοσίου, αλλά πρέπει να επιλέξετε αν είστε Πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ή οιονεί Εκπρόσωπος μετόχων που μετέχει στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ» αναφέρει ο κ. Σπίρτζης, απευθυνόμενος στον πρόεδρο των εργαζομένων του Οργανισμού.

Ο κ. Σπίρτζης ζητά μάλιστα τη βοήθεια του Συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ για την ανεύρεση των συγκεκριμένων αξιόπιστων στοιχείων παροχής κοινωνικής πολιτικής, από όπου προκύπτουν οι πρόσθετες οικονομικές αξιώσεις του ΟΑΣΘ.
Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και η μισθοδοσία των εργαζομένων του Οργανισμού δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εντυπώσεων και για μικροκομματικές επιδιώξεις

«Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και η μισθοδοσία των εργαζομένων του Οργανισμού δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εντυπώσεων και για μικροκομματικές επιδιώξεις, εκτός και αν αναζητάτε πολιτικό άλλοθι για κομματικά ή άλλα παιχνίδια ενόψει της 81ης ΔΕΘ» τονίζει χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων επαναλαμβάνει την στήριξη του στα αιτήματα των εργαζομένων προς την διοίκηση του ΟΑΣΘ, ενώ αναμένει και την επικοινωνία του Συνδικάτου με το γραφείο του, για τον ορισμό της ημερομηνίας συνάντησης τους.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

loading...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top