Γράφει ο Στέλιος Φενέκος*

Διάβασα άρθρα κάποιων πολιτικάντηδων που επικρίνουν την μείωση των εισαγωγικών βάσεων για τις σπουδές των νέων, αν και η δική τους πορεία δεν επιβεβαιώνει τα λεγόμενά τους, αφού υπήρξαν παράγωγα του κομματικού σωλήνα και οι οποιεσδήποτε επιτυχίες τους προήλθαν λόγω της παρασιτικής τους σχέσης με τα κόμματα και ελάχιστα έως καθόλου λόγω των προσωπικών τους ικανοτήτων.

Επίσης είχα την ευκαιρία να μιλήσω και να γνωρίσω πολλούς νέους που ήδη σπουδάζουν σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού και άλλους να ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τις σπουδές τους.
Κοινή διαπίστωση είναι η φιλοδοξία τους να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους επιτυχώς, και η αγωνία τους για το μέλλον τους στην χώρα μας είτε σε άλλες χώρες, κυρίως Ευρωπαϊκές και στις ΗΠΑ.

Ας αναλογισθούμε εν τάχει για το ζήτημα της ποιότητας των σπουδών στην Ελλάδα.

Όσοι έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό διαπιστώνουν αναμφισβήτητα την κολοσσιαία διαφορά στο επίπεδο λειτουργίας των Πανεπιστημίων από πλευράς καλής ακαδημαϊκής λειτουργίας, ευταξίας, πόρων, ποιότητας διδασκαλίας, διδακτικού υλικού και ερευνητικού έργου.

Όμως αυτό που διαπιστώνει κάποιος επίσης είναι ότι οι γνώσεις που απέκτησε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι επαρκέστατες στην πλειονότητά τους για να παρακολουθήσει, να ανταποκριθεί και να διακριθεί στα περισσότερα από τα Κολλέγια/Πανεπιστήμια του εξωτερικού που διάλεξε να φοιτήσει. Επίσης συχνά διαβάζουμε για πολλές επιτυχίες ομάδων Ελληνικών Πανεπιστημίων σε διεθνείς ακαδημαϊκούς διαγωνισμούς, όπου πολλάκις κυριάρχησαν ακόμη και έναντι των αντίστοιχων ομάδες κορυφαίων Πανεπιστημίων της Ivy League.

Πως εξηγούνται όμως όλα αυτά τα αντιφατικά;
Μήπως οι βεβιασμένες κρίσεις και οι γενικευμένες μηδενιστικές επικρίσεις δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια για ΟΛΟ μας το εκπαιδευτικό σύστημα;
Μήπως παρά τις αδυναμίες στην λειτουργία του συνολικά υπάρχουν και πολλές καλές πρακτικές που αξίζει να τις επισημάνουμε;

Και αλήθεια ποια είναι τα κίνητρα των σπουδαστών μας που πρωτεύουν στα ξένα Πανεπιστήμια και στους διεθνείς διαγωνισμούς και πως επιτεύχθηκε αυτή τους η ατομική αλλά και ομαδική υποκίνηση;

Δεν αμφισβητούμε ότι υπάρχουν πολλές αδυναμίες στο εκπαιδευτικό μας σύστημα στον τρόπο λειτουργίας του, κυρίως λόγω της αδυναμίας ΟΛΟΥ του πολιτικού συστήματος να διαχειριστεί επί μακρόν το πρόβλημα και της έντονης κομματικοποίησης στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ελπίζουμε ότι με την ψήφο στα 17 δεν θα υπεισέλθουν τα κόμματα και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (με καθηγητές/κομματικούς ινστρούχτορες και κομματικοποιημένους μαθητές).

Όμως είναι χυδαίοι οι πολιτικάντικοι φαρισαϊσμοί των “κομματόσκυλων” που εκμεταλλεύτηκαν αισχρά και συνεχίζουν να ασελγούν στον χώρο της ανώτατης παιδείας, να αλληλοκατηγορούνται για κάτι που κάνουν χυδαία ΟΛΑ τα κόμματα εξουσίας, να παίζουν δηλαδή με τις αγωνίες και τα όνειρα των νέων μας για λόγους ψηφοθηρίας.

Οι νέοι χρειάζονται ενίσχυση ηθική, και ακαδημαϊκές δομές που να λειτουργούν σταθερά και αποτελεσματικά και έχουν τις δυνατότητες να επιτύχουν θαύματα, αρκεί τα παράσιτα της κομματοκρατίας να σταματήσουν να επιδιώκουν την χειραγώγησή τους.

Οι νέοι θα αλλάξουν τον τόπο μας,
γιατί “ΕΛΙΤ είναι οι ΝΕΟΙ μας” και όχι οι σεσηπότες και σκωληκόβρωτοι κομματικοί ταγοί..

*Ο Στέλιος Φενέκος είναι πρόεδρος της Κοινωνίας Αξιών

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

loading...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top