Το μυστικό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ, για την ματαίωση της επένδυσης στο Ελληνικό, έχει ενεργοποιηθεί καθώς η μέχρι τώρα πολιτική πορεία, αν όχι όλου του κόμματος, τουλάχιστον ενός κομματιού του, δείχνει ότι μέσα στο κυβερνών κόμμα υπάρχουν τάσεις που κατευθύνουν πολιτικές σε διάφορα Υπουργεία, εν αγνοία πολλές φορές του Μεγάρου Μαξίμου.

Εδώ και τρία χρόνια τουλάχιστον, συγκεκριμένοι κύκλοι πολεμούν και λοιδωρούν την επένδυση του Ελληνικού χρησιμοποιώντας όλα τους τα όπλα για αυτό τον σκοπό.

Η μετατροπή του πρ. αεροδρομίου σε κέντρο φιλοξενίας μεταναστών, πέρα από το ανθρωπιστικό κομμάτι, εξυπηρετεί και αυτό τον σκοπό. Μάλιστα αρχικός τους σκοπός ήταν η εγκατάσταση τουλάχιστον 10.000 μεταναστών στο πρ. αεροδρόμιο του Ελληνικού κάτι που απέτρεψε ο δήμαρχος της περιοχής Γιάννης Κωνσταντάτος και οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών.

Εξάλλου εάν πραγματικά νοιαζόντουσαν για αυτούς θα φρόντιζαν να έχουν ανθρώπινες συνθήκες διαμονής και όχι να κοιμούνται δίπλα σε βοθρολύματα και σμήνη απο κουνούπια.

Τα σχέδια φαίνεται να χάλασαν από τη στιγμή που η επένδυση του Ελληνικού συμπεριλήφθηκε στα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης των 7,8 δισ. ευρώ. Ανάμεσα στο να μην έχει χρήματα η κυβέρνηση να πληρώσει μισθούς και συντάξεις, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ίδια και στην ακύρωση της επένδυσης διάλεξε να συμβιβαστεί και να προχωρήσει(;) το επενδυτικό σχέδιο.

Ένας συμβιβασμός που απ' ότι φαίνεται για τη μερίδα του κόμματος που αναφέραμε αρχικά ήταν προσωρινός. Ο σκοπός είναι ένας και σ' αυτόν είναι προσηλωμένοι. Η ακύρωση της επένδυσης.

Με βάση προηγούμενες εμπειρίες από παρόμοιες ενέργειες ακυρώσεων μεγάλων επενδύσεων, όλοι αυτοί που "δουλεύουν" για την ακύρωση της επένδυσης, σε σύσκεψη στο στρατηγείο" της επιτροπής στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο, σκέφτηκαν:
"Αφού δεν μπορούμε να την ακυρώσουμε εμείς την επένδυση ας εξωθήσουμε τον επενδυτή στην έξοδο... Και μετά να πούμε στους ξένους και στον λαό ότι δεν φταίμε εμείς... αλλά ο επενδυτής έφυγε... εμείς προστατεύουμε το δημόσιο συμφέρον κτλ.... "

Το επόμενο βήμα ήταν το Υπουργείο Πολιτισμού όπου ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς πριν λίγο καιρό χαρακτηρίζοντας αρχαιολογικό χώρο την υπό επένδυση έκταση στην Αφάντου της Ρόδου, τίναξε (κατά πάσα πιθανότητα) τα σχέδια στον αέρα.

Το γεγονός ότι στο Ελληνικό δεν υπάρχουν σημαντικά εμφανή αρχαιολογικά ευρήματα, όπως ο Ναός του Απόλλωνα στον Αστέρα της Βουλιαγμένης, δεν τους πτόησε. Μέσα στο Ελληνικό υπάρχουν οι παλιές εγκαταστάσεις του πρ. αεροδρομίου. Αυτές λοιπόν μπορούν να χαρακτηριστούν ως "διατηρητέρα μνημεία" της νεώτερης ιστορίας της χώρας. Ειδικότερα κάποιες εγκαταστάσεις σε καίρια σημεία του αεροδρομίου που αν χαρακτηριστούν "διατηρητέες" και "νεώτερα μνημεία" το επενδυτικό σχέδιο να καταστεί ανεφάρμοστο και ασύμφορο και να ωθήσει τον επενδυτή στην έξοδο.

Βρήκαν μία παλιά αίτηση (2004) προς το υπουργείο Πολιτισμού, του ιδιωτικού συλλόγου των πρώην εργαζομένων στην Ολυμπιακή (ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α.), που στεγάζεται σε κτίριο του πρ. αεροδρομίου. Στην αίτηση αυτή ο ιδιωτικός αυτός σύλλογος είχε ζητήσει τότε την ανακήρυξη σχεδόν όλου του αεροδρομίου σε νεώτερο μνημείο. Η αίτηση αυτή το 2004 δεν είχε καμία τύχη αφού το τότε υπουργείο Πολιτισμού την απέρριψε ως απαράδεκτη.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα ο ίδιος αυτός Σύλλογος με την καθοδήγηση του ΕΜΠ, απέστειλε στο υπουργείο νέα αίτηση τον Μάϊο του 2016. Αυτή τη φορά όμως έχει ως υποστήριξη, για να μην έχει την τύχη που είχε αυτή του 2004 της εισήγησης του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ και του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) της Σχολής Αρχιτεκτόνων που κατατέθηκε στο υπουργείο Πολιτισμού τον Ιούλιο του 2017.

Η αίτηση του συλλόγου ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α και το εισηγητικό του ΕΜΠ προς το Υπουργείο Πολιτισμού εισηγούνται τα ίδια πράγματα με εξαίρεση τους αεροδιαδρόμους και τη δημιουργία ζωνών προστασίας πέριξ των διατηρητέων "μνημείων" που υπάρχουν στην αίτηση του Συλλόγου.

Τι εισηγούνται το ΕΜΠ και ο σύλλογος ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α.

Ας δούμε όμως τη εισηγούνται το ΕΜΠ και ο σύλλογος λίγο πριν εισαχθεί ο κυρωτικός νόμος για την επένδυση στη Βουλή.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε πως ο χρόνος που επέλεξαν να βγάλουν στη μέση τόσο τα αρχαιολογικά όσο και τα νεώτερα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που πρέπει να κηρυχθούν διατηρητέα (τρομάρα τους), είναι ενδεικτικό των προθέσεών τους.

Το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ, ας μας επιτραπεί η φράση, στην τούρλα του Σαββάτου θυμήθηκε τώρα, να εγείρει ζητήματα διατηρητέων νεώτερων "μνημείων" στο πρ. αεροδρόμιο του Ελληνικού. Συγκεκριμένα κατέθεσε την εισήγησή του στις 13/7/2016.

Προτείνει να χαρακτηριστούν ως μνημεία Πολιτιστική Κληρονομιάς:

1. Το κτίριο του Δυτικού Αεροδρομίου.
Η σημερινή αίθουσα αφίξεων - αναχωρήσεων όπου σήμερα στεγάζονται πρόσφυγες και μετανάστες και το υπόγειό του, 5.500 τ.μ. είχε γεμίσει βοθρολύματα από τις... προτεινόμενες διατηρητέες αποχετευτικές εγκαταστάσεις του και να σημειωθεί ότι το 2005 κάηκε και όπως αναφέρουν στην έκθεση καταστράφηκαν τα μεταλλικά του στοιχεία. Δηλαδή είναι και επικίνδυνο;

Ενδιαφέρον λέει η έκθεση του ΕΜΠ παρουσιάζει ο εσωτερικός σχεδιασμός του κτιρίου, (έπιπλα, διαχωριστικά πετάσματα κλπ.) τα οποία δεν διασώζονται σήμερα με εξαίρεση αυτά που έχει σώσει ο Σύλλογος ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α.

2. Υπόστεγο Ολυμπιακής Αεροπλοϊας
Είναι λυόμενο, κατασκευάστηκε στην Κέρκυρα το 1931 και μεταφέρθηκε στο Ελληνικό μετά το β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην έκθεση αναφέρουν ότι αποτελεί πολύ σημαντική κατασκευή για την ιστορία της εξέλιξης των δομικών έργων στην Ελλάδα. (Ας το λύσουν λοιπόν και ας το μεταφέρουν, ίσως στην Κέρκυρα, όπου και κατασκευάστηκε).

3. Αγγλικό Υπόστεγο "Παγόδα"
Πρόκειται για μεταλλική αποθήκη και η κατασκευή του χρονολογείται από την περίοδο του β' παγκοσμίου πολέμου

4. Πύργοι ελέγχου
Χαρακτηρίζονται ως εμβληματικές κατασκευές.

5. Υδατόπυργος (η δεξαμενή νερού της πρώην αμερικάνικης βάση)
Χαρακτηρίζεται ως... τοπόσημο και προτείνεται να κηρυχθεί διατηρητέο μνημείο της νεώτερης ιστορίας της Ελλάδας.

6. Κτίρια πρώην Αμερικάνικου Κολλεγίου Θηλέων/νυν Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Το προτεινόμενο κτίριο συμπληρώνεται, αναφέρει η εισήγηση, με πολύ αξιόλογο μαντρότοιχο με καμπύλα τοιχία εισόδου, διαμορφωμένα με λιθοδομή που φέρει μεταλλικό κιγκλίδωμα και αυλόθυρα τοποθετημένη κατά τον άξονα του κεντρικού κτιρίου του συγκροτήματος, που σε συνδυασμό με τη χάραξη του κήπου και την αλέα τονίζει τον μνημειακό χαρακτήρα του συγκροτήματος...

Ο Σύλλογος ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α. στην αίτηση που κατέθεσε ζητά εκτός όλων των παραπάνω να χαρακτηρισθούν ως μνημεία της νεώτερης ιστορίας της Ελλάδας επιπλέον οι δύο αεροδιάδρομοι και να καθοριστούν πέριξ των... μνημείων και εκτάσεις ως ζώνες προστασίας, κάτι που υιοθέτησε πλήρως και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο!!!! ενδεικτικό της επιστημοσύνης τους.

Η υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων λέει ναι

Τις παραπάνω εισηγήσεις η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων Αττικής Ανατ. Στερεάς Ελλάδας και Κυκλάδων τις ενέκρινε όλες - και τους αεροδιαδρόμους - γιατί αποτελούν σύμφωνα με το σκεπτικό της, σημαντικές ιστορικές εγκαταστάσεις η παρουσία των οποίων συνδέεται με την νεώτερη ιστορία της χώρας και τη νεώτερη πολιτική της ιστορία.

Αποτελούν πολύ αξιόλογα δείγματα δημόσιας αρχιτεκτονικής και είναι μάρτυρες του χαρακτήρα της περιοχής η οποία συνέδεσε το όνομά της με τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και το οποίο καθορίζει το ευρύτερη θαλάσσιο μέτωπο της Αττικής στην περιοχή του Ελληνικού.

Μάλιστα σημειώνει μεταξύ των άλλων ότι στα συγκεκριμένα "τοπόσημα" ο θεός να τα κάνει, "- υπάρχουν μνήμες που συνδεόνται με τον χώρο ως τόπος που έχει δεχτεί μεγάλη φόρτιση αποχαιρετισμών και σύνδεσης(!!!!), ενώ για τους αεροδιαδρόμους σημειώνει ότι "θα πρέπει να κυρηχθούν νεώτερα μνημεία διότι υπάρχει αναγκαιότητα διασφάλισης του αναγκαίου λειτουργικού περιβάλλοντα χώρου για την αντιληπτικότητα του χώρου στα πλαίσια μιας πολιτιστικής διαδρομής, μέσω καθορισμού ζωνών προστασίας των εγκαταστάσεων."

Με άλλα λόγια η υπηρεσία εισηγείται να παραμείνει ο χώρος ως έχει προκειμένου να θυμόμαστε όλοι ότι εκεί κάποτε ήταν το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Ομολογουμένως πολύ βολική για τους γνωστούς κύκλους η εισήγηση της εν λόγω υπηρεσίας, φωτογραφική θα μπορούσε να πει κάποιος.

Η Εισήγηση της Διεύθυνσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων

Σε αντίθεση με την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων η οποία υιοθετεί κατά γράμμα τις προτάσεις του ΕΜΠ και του Συλλόγου ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α., εισηγείται να χαρακτηριστούν ως διατηρητέα μνημεία τοαρχικό κέλυφος της αίθουσας αφίξεων - αναχωρήσεων, ο παλιός πύργος ελέγχου του αεροσταθμού, το αγγλικό υπόστεγο "Παγόδα" και το αρχικό κτίριο του πρώην Αμερικανικού Κολλεγίου Θηλέων Αθηνών.

Καθόλου τυχαία φυσικά δεν ήταν η συγκεκριμένη επιλογή των 4 κτιρίων. Στο σημείο που βρίσκεται το κτίριο του Κολλεγίου θα ανεγερθεί ένας ουρανοξύστης-τοπόσημο της περιοχής και στο κτίριο της αίθουσας αφίξεων - αναχωρήσεων όπου φιλοξενούνται οι μετανάστες, όλως τυχαίως, έχει τα γραφεία του, ο σύλλογος ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α.. Τα άλλα δύο κτίρια τα επέλεξαν μάλλον για... ξεκάρφωμα.

Σάλος με τις προτάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού

Παρά το γεγονός ότι τα σχέδια όσων απεργάζονται την ακύρωση της επένδυσης είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα στο κατακαλόκαιρο (είναι ο καταλληλότερος χρόνος, ξέρουν αυτοί), προκάλεσαν σάλο τόσο για το περιεχόμενο όσο και για το χρόνο που εκδηλώθηκαν.

Την ώρα που ετοιμάζεται να έρθει ο κυρωτικός νόμος της επένδυσης στη Βουλή για ψήφιση, αφού είναι προαπαιτούμενο για την εκταμίευση και της δεύτερης δόσης των δανειστών, το υπουργείο Πολιτισμού δέχεται την έκθεση ιστορικής και αρχιτεκτονικής τεκμηρίωσης του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, και την αίτηση του ΠΟΛ.ΚΕ.Ο.Α., ενός ιδιώτη, πρώην εργαζόμενου στην Ολυμπιακή, ο οποίος σε κτίριο του πρ. αεροδρομίου έχει στεγάσει το Σύλλογο "Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας".

Πού είναι η αξιοπιστία της κυβέρνησης;

Μετά την επένδυση της Cosco στον Πειραιά που κόντεψε να τιναχτεί στον αέρα από τα κατορθώματα του Δρίτσα, το επενδυτικό σχέδιο για τα υδατοδρόμια που πάγωσε, Κύριος είδε μέχρι πότε, εξ αιτίας του Σπίρτζη, την Αφάντου της Ρόδου, ο αγών φαίνεται να δίνεται υπέρ πάντων, για την ακύρωση του επενδυτικού σχεδίου του Ελληνικού.

Αφού δεν είχε αποτέλεσμα το μπαράζ των αρνητικών δημοσιευμάτων λίγο προτού επικαιροποιηθεί η σύμβαση και υπογραφεί το MoU ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στον επενδυτή, φαίνεται πως το σχέδιο "ακυρώνουμε την επένδυση" πέρασε στη δεύτερη φάση. Του ροκανίσματος του χρόνου και του εξαναγκασμού του επενδυτή σε οικειοθελή αποχώρηση.

Αν οι παρούσες συνθήκες κάτω από τις οποίες βρίσκεται η χώρα, δεν χαρακτηρίζονταν τραγικές, αν δεν ήταν επιτακτικότερη από ποτέ η ανάγκη να υπάρξουν επενδύσεις στη χώρα, τα καμώματα των συγκεκριμένων κύκλων που πολεμούν το επενδυτικό σχέδιο του Ελληνικού θα αποτελούσαν σενάριο επιθεώρησης στο Δελφινάριο.

Μετά απ' όλα τα παραπάνω αυτό που διερωτάται ο καθένας είναι, πόσο αξιόπιστο είναι ένα κράτος που συμπεριφέρεται κατ' αυτόν τον τρόπο στην πιο μεγάλη επένδυση της Ευρώπης;

Πόσο αξιόπιστη είναι μία κυβέρνηση που συμπεριφέρεται μ' αυτόν τον αναξιόπιστο τρόπο; Που όταν πριν καλά - καλά στεγνώσει το μελάνι της επικαιροποίησης της σύμβασης, ο υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς, δέχεται την εισήγηση ενός εργαστηρίου του ΕΜΠ στο οποίο μετέχει και ο κ. Μπελαβίλας (φανατικός πολέμιος της επένδυσης), κι ενός ιδιώτη που αναπτύσσει ως σύλλογος τις όποιες δραστηριότητες σε εγκατάσταση του πρ. αεροδρομίου για να κηρυχθούν διατηρητέα κτίρια φαντάσματα στο Ελληνικό.

Πόσο αξιόπιστη είναι μία κυβέρνηση που ο υπουργός της αντί να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων αυτές τις εισηγήσεις που μόνο σκοπό έχουν να οδηγήσουν τον επενδυτή του Ελληνικού, μέσω των καθυστερήσεων στην έξοδο, τις προωθεί στις ανάλογες διευθύνσεις και ζητά απαντήσεις εντός δύο μηνών;

Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο Costa Navarino και Μαρίνα Φλοίσβου

Costa Navarino και Μαρίνα Φλοίσβου στο Π. Φάληρο. Δύο επενδύσεις, τρανταχτά παραδείγματα ιδιωτικής ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον και πολλαπλά ωφέλη στις τοπικές οικονομίες και στα κρατικά ταμεία που πολεμήθηκαν κατά τον ίδιο τρόπο.

Και οι δύο όπως και πολλές άλλες πολεμήθηκαν από τους γνωστούς κύκλους που θέλουν την Ελλάδα καθυστερημένη και μίζερη, και δεν ταιριάζουν με το "Σοβιετικό" μοντέλο άλλων εποχών που έχουν στο μυαλό τους.

Η επένδυση του Ελληνικού έχει πολεμηθεί και λοιδωρηθεί τόσο πολύ γιατί όταν θα τελειώσει, θα τελειώσει με τον πιο ηχηρό τρόπο την αριστερή ιδεολογία "περί ανάπτυξης". Πώς θα χωνέψουν οι αριστεροί καθηγητάδες την δημιουργία "ταξικού" ουρανοξύστη που θα λειτουργεί ως τοπόσημο για την Αττική.

Πώς να χωνέψουν το γεγονός ότι σύγχρονα αρχιτεκτονήματα, θα φέρουν ανάπτυξη και ευημερία στον τόπο;

Για αυτούς η ακύρωση της επένδυσης του Ελληνικού έχει αναχθεί σε ένα αγώνα "ζωής και θανάτου". Η συγκεκριμένη επένδυση, εάν ξεκινήσει, θα είναι η ταφόπλακα της μίζερης ιδεολογίας τους, που φρενάρει αυτόν τον τόπο εδώ και δεκαετίες.

Και στην περίπτωση όμως που τα σχέδιά τους περάσουν και πάλι θα είναι ταφόπλακα όχι μόνο σε αυτούς αλλά σε ολόκληρη την χώρα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

loading...

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
 
Top