Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Επιφανειακή η γνώση στην Ελλάδα

Στην επιφανειακή γνώση φαίνεται ότι είναι στραμμένη η ελληνική εκπαίδευση, αφού παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των νέων που διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι ικανότητές τους σε βασικούς τομείς, όπως είναι, για παράδειγμα, η κατανόηση κειμένων ή τα μαθηματικά, δεν είναι καλύτερες από αυτές των 55άρηδων με Απολυτήριο Γυμνασίου.

Αυτό αποτελεί το βασικότερο συμπέρασμα έρευνας που διεξήχθη σε χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Ανάπτυξης και Συνεργασίας (ΟΟΣΑ) για τις δεξιότητες των ενηλίκων. Στην Eλλάδα, η έρευνα διεξήχθη με τη συμμετοχή 4.925 ατόμων, ηλικίας 16-65 ετών, από την 1η Απριλίου 2014 έως τις 31 Μαρτίου 2015. Η έρευνα κατέδειξε ότι περίπου το 50% των ατόμων, ηλικίας 55-65 ετών στη χώρα μας δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει το Λύκειο σε σύγκριση με μόλις το 15% των ατόμων, ηλικίας 25-34 ετών.

Επίσης, μόλις το 19,9% των ατόμων, ηλικίας 55-65 ετών, έχει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όταν στις ηλικίες 25-34 το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 27,3%. Παρά τις διαφορές στο επίπεδο εκπαίδευσης, ωστόσο, και οι δύο ηλικιακές ομάδες έχουν την ίδια επίδοση στον τομέα της «ανάγνωσης», δηλαδή της κατανόησης γραπτών κειμένων.

«Φαίνεται πως η μεγάλη επέκταση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα δεν έχει μεταφραστεί σε βελτίωση, από γενιά σε γενιά, στον τομέα της ανάγνωσης», τονίζεται στην έρευνα του ΟΟΣΑ. Προστίθεται δε, ότι το ποσοστό των ενηλίκων στην Ελλάδα που συγκεντρώνει τα υψηλότερα επίπεδα επάρκειας στην ανάγνωση και τα μαθηματικά είναι σημαντικά μικρότερο από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ, ενώ το ποσοστό των ενηλίκων με φτωχές δεξιότητες ανάγνωσης και μαθηματικών είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο.

imerisia.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ