Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Σε αναβρασμό η Γαλλία – Ξεμένει από καύσιμα

Λίγο πριν την διεξαγωγή του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, η χώρα άρχισε να χρησιμοποιεί τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου που διαθέτει – Διυλιστήρια και δεξαμενές καυσίμων, λιμάνια, δημόσια μέσα μεταφοράς, ακόμη και πυρηνικά εργοστάσια «επιστρατεύονται» στη μάχη για την εργασιακή μεταρρύθμιση

“Καυτή” προμηνύεται η εβδομάδα στη Γαλλία με την χώρα του Φρανσουά Ολάντ να ξεμένει από καύσιμα χρησιμοποιώντας τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου και τους πολίτες να συνεχίζουν απτόητοι τις κινητοποιήσεις τους. Η Γαλλία βρίσκεται σε αναβρασμό σχεδόν τρεις εβδομάδες πριν την διεξαγωγή του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου.

Διυλιστήρια και δεξαμενές καυσίμων, λιμάνια , δημόσια μέσα μεταφοράς, ακόμη και πυρηνικά εργοστάσια “επιστρατεύονται” στη μάχη για την εργασιακή μεταρρύθμιση: Η αντιπαράθεση γύρω από τη μεταρρύθμιση της εργασιακής νομοθεσίας επεκτείνεται και λαμβάνει πλέον διαστάσεις σύγκρουσης ανάμεσα στη σοσιαλιστική κυβέρνηση του Φρανσουά Ολάντ κι ένα από τα μεγαλύτερα συνδικάτα στη Γαλλία, το “CGT” που πρόσκειται παραδοσιακά στο Κομμουνιστικό Κόμμα.

Η Γαλλία άρχισε να χρησιμοποιεί τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου που διαθέτει, έπειτα από άδεια της κυβέρνησης των Παρισίων.

Το σενάριο που διαμορφώνεται είναι εφιαλτικό για τη γαλλική κυβέρνηση που περιμένει περισσότερα από 7 εκατομμύρια επισκεπτών στη χώρα από τις 10 Ιουνίου για το Euro 2016.
Τα ξημερώματα, οι δυνάμεις ασφαλείας ήραν τον αποκλεισμό των διυλιστηρίων του Ντουσί λε Μιν στη βόρεια Γαλλία.

Η άρση χθες του αποκλεισμού των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων στην περιοχή της Μασσαλίας με τη δυναμική επέμβαση των δυνάμεων ασφαλείας προκάλεσε την κλιμάκωση της κινητοποίησης των συνδικάτων.

Έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας έχουν αποκλειστεί από τους απεργούς. Στο μεταξύ απεργία κηρύχθηκε σε πυρηνικό εργοστάσιο της Γαλλίας στο πλαίσιο της μάχης του νόμου για τα εργασιακά.

Οι εργαζόμενοι εξετάζουν επέκταση των κινητοποιήσεων και σε άλλες πυρηνικές μονάδες, ενώ σε απεργίες προχωρούν και εργαζόμενοι στις μεταφορές.

Δύο από τα μεγαλύτερα γαλλικά λιμάνια, της Μασσαλίας και της Χάβρης ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις. Εάν απεργήσουν οι εργαζόμενοι στον τερματικό πετρελαϊκό σταθμό της Χάβρης, από όπου περνά το 40% των γαλλικών εισαγωγών, «μέσα σε πέντε ή έξι ημέρες, δεν θα υπάρχουν καύσιμα για τα γαλλικά αεροδρόμια», προειδοποίησε ο δήμαρχος της πόλης, Εντουάρ Φιλίπ.

Στον τομέα των μεταφορών, το 15% των πτήσεων θα ακυρωθεί αύριο από το αεροδρόμιο του Ορλί και τα συνδικάτα της πολιτικής αεροπορίας απειλούν να διακόψουν την εργασία από τις 3 έως τις 5 Ιουνίου. Οι μηχανοδηγοί του μετρό και των σιδηροδρόμων μπορεί να ακολουθήσουν επίσης.

Δυόμισι μήνες μετά την παρουσίαση της μεταρρύθμισης των εργασιακού νόμου που προλειαίνει το έδαφος για έναν εργασιακό Μεσαίωνα, ο πρόεδρος της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ κατήγγειλε τον αποκλεισμό των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων «ως στρατηγική μίας μειοψηφίας».

«Αποκλείεται οι Γάλλοι να βρεθούν αντιμέτωποι με αυτήν την κατάσταση ένδειας, αποκλεισμού, αποκλείεται να αφήσουμε την οικονομία μας μπλοκαρισμένη», προειδοποίησε από την πλευρά του ο πρωθυπουργός της Γαλλίας, Μανουέλ Βαλς.

Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας θεωρεί ότι «το συνδικάτο CGT βρίσκεται σε αδιέξοδο» και «παίρνει όμηρο τη χώρα», αλλά θα λάβει μία σθεναρή απάντηση. Αντιθέτως, για τον γενικό γραμματέα του CGT, Φιλίπ Μαρτινές, ο πρωθυπουργός «παίζει ένα επικίνδυνο παιγνίδι», που προσπαθεί «να φέρει σε αντιπαράθεση το CGT με τους πολίτες».

«Η κοινή γνώμη παραμένει προσηλωμένη στην αμφισβήτηση του νομοσχεδίου», είπε ο Φιλίπ Μαρτινές, που τάσσεται ανοικτά υπέρ της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων.

«Ο Φιλίπ Μαρτινές αναγορεύει εαυτόν σε αρχηγό της αντιπολίτευσης», σχολίασε η Le Monde . «Αλλά, μπορεί το συνδικάτο CGT να ακινητοποιήσει τη χώρα;», αναρωτιέται η Liberation, υπογραμμίζοντας ότι το συνδικάτο, που βγαίνει από μία διετή σοβαρή κρίση διαδοχής, «δεν διαθέτει αναγκαστικά τα μέσα που να ανταποκρίνονται στις φιλοδοξίες του».

Ωστόσο, ο αποκλεισμός των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων έχει προκαλέσει ελλείψεις καυσίμων στα πρατήρια, το 20% των οποίων έχει κλείσει ή συναντά μεγάλες δυσκολίες τροφοδοσίας.
Η ανησυχία αυξάνεται στις επιχειρήσεις και τα εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια έσπευσαν να καλέσουν την κυβέρνηση «να άρει τους αποκλεισμούς που πλήττουν την οικονομία και τις γαλλικές επιχειρήσεις».

Ο πετρελαϊκός όμιλος Total, που διαθέτει πέντε διυλιστήρια που έχουν αποκλεισθεί, προειδοποίησε ότι θα αναθεωρήσει τα πλάνα επενδύσεων στη Γαλλία.

Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από την απάντηση της κυβέρνησης, σημειώνει ο γαλλικός Τύπος, διότι «η σύγκλιση των κινητοποιήσεων» μοιάζει να αμβλύνεται: η κινητοποίηση των πανεπιστημίων έχει αρχίσει να εξασθενεί και το κίνημα των “Άγρυπνων” Γάλλων (Nuit Debout) στην Place de la Republique φαίνεται προς το παρόν να σβήνει. Όλα όμως δείχνουν ότι θα ξαναφουντώσει…

Πρώτο Θέμα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ