«Εθελούσια απόλυση»: Η Coca Cola 3 E, η μοναδική «ελληνική πολυεθνική», έχει εξαπολύσει ένα κύμα απολύσεων σε όλη την ελληνική επικράτεια, εκμεταλλευόμενη τους φόβους των εργαζομένων και την αγωνία τους για το μέλλον: ο ευφημισμός της εξαγορασμένης απόλυσης ονομάζεται «εθελούσια έξοδο». Ο εργαζόμενος «συναινεί» στην καταδίκη του στην ανεργία – τούτη σήμερα ισούται με «κοινωνικό θάνατο».

Η συγκεκριμένη πολιτική της Coca Cola 3 E είναι πάγια και διαχρονική: δε συνδέεται με την κρίση και τις συνέπειές της, απλώς τώρα εντείνεται. Η πολυεθνική έχει καταγράψει αποτελέσματα: διακοπή λειτουργίας των μονάδων στην Κέρκυρα, το Μεσολόγγι, τη Ρόδο, τώρα στην Πάτρα - προφανώς στο πρόγραμμα είναι και το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου στην Θεσσαλονίκη. Και θα υλοποιηθεί εάν δεν αντιδράσουμε συνολικώς ως τοπική κοινωνία.

Πριν από ένδεκα μήνες οι εργαζόμενοι με μια απεργία 43 συνεχών ημερών, κατόρθωσαν να περισώσουν ένα μέρος της λειτουργίας του εργοστασίου – έως πότε όμως; Η πολυεθνική με την πρακτική των «εθελούσιων εξόδων» αποφεύγει την κοινωνική κατακραυγή: η απώλεια των θέσεων εργασίας και ο αρνητικός αντίκτυπος στην τοπική και εθνική οικονομία περνάει σε δεύτερη μοίρα – οι θέσεις εργασίας καταργούνται και το καταναλωτικό κοινό δε δυσανασχετεί με το πρόγραμμα των μαζικών απολύσεων από τα εργοστάσια της Coca Cola 3 E.

Αλλά είναι προφανές: η Coca Cola 3 E έχει κηρύξει προ πολλού τον πόλεμο στην ελληνική κοινωνία και στις ανάγκες της.

Ο κυνισμός: Οι ιθύνοντες της πολυεθνικής κάμνουν λογαριασμούς βασιζόμενοι στην οικονομική ισχύ της εταιρίας και στο συμβολικό κεφάλαιο της στο χώρο της αγοράς: η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού έχει συστηματικό χαρακτήρα και στοχεύει στην πλήρη παραπληροφόρηση του - για να χειραγωγείται απολύτως.

Έτσι, ακόμη και τούτη την εορτινή περίοδο και ενώ η πολυεθνική έχει εξαπολύσει κυνηγητό εναντίον των εργαζομένων για να υπογράψουν τα έγγραφα του «κοινωνικού θανάτου» τους, διατυμπανίζει την υποτιθέμενη κοινωνική της ευαισθησία: μια ακόμη προσπάθεια να αποκρύψει το αποκρουστικό της πρόσωπο και τις ανήθικες πρακτικές της.

Η Coca Cola είναι κοινωνικώς ανάλγητη, ηθικώς απαράδεκτη και της πρέπει ανάλογη μεταχείριση από το καταναλωτικό κοινό: η πρόκληση και η υποκρισία πρέπει να πάρουν ένα μάθημα – πρέπει να πάθουν για να μάθουν.

Τα εργαλεία: Η Coca Cola 3 E διεξάγει διαρκώς έναν επικοινωνιακό πόλεμο νάρκωσης της κοινωνίας: σε περιόδους οικονομικής ευμάρειας υποσχόμενη με το εργαλείο της διαφήμισης εικονικούς παραδείσους, σε περιόδους οικονομικής καχεξίας προβάλλοντας ένα πρότυπο οικογενειακής θαλπωρής και αισιοδοξίας- υποτιθέμενης μέριμνας για το κοινωνικό σύνολο.

Η πρόκληση: Ενώ γνωστό στέλεχος της πολυεθνικής ανεβοκατεβαίνει από την Αθήνα κάθε τόσο στην Θεσσαλονίκη, ακόμη και τώρα, λίγες μέρες πριν τις εορτές των Χριστουγέννων, και συναντά εργαζόμενους προσπαθώντας να τους μεταπείσει να αποδεχθούν την «εκούσια απόλυσή» τους, στον οικονομικό τύπο τα κατευθυνόμενα δημοσιεύματα διαβεβαιώνουν: «Η Coca Cola στηρίζει την Θεσσαλονίκη». [εφ. ΚΕΡΔΟΣ, Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012]

Η φιλεύσπλαχνη Coca Cola με τα συναισθήματα στοργής απέναντι στους πένητες και τους ανήμπορους: την ίδια στιγμή κατά την οποία διάφοροι επιτήδειοι αετονύχηδες ερωτούν τους εργαζόμενους στη Νέα Ραιδεστό για το χρόνο που θα εκποιηθούν οι εγκαταστάσεις της επιχείρησης ως παλιοσίδερα. Αλλά το δημοσίευμα «ύμνος» ζωγραφίζει το δικό του πλαστογραφημένο εικονικό κόσμο: «Η Coca Cola, πιστεύοντας σε «Ένα καλύτερο αύριο» στηρίζει την Θεσσαλονίκη».

Και μια αράδα παρακάτω εμφανίζεται το απαύγασμα της κυνικής επιχειρηματικής νοοτροπίας της πολυεθνικής: «Για την Coca Cola αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής της φιλοσοφίας να δημιουργεί στιγμές αισιοδοξίας και βεβαίως να δρα υπεύθυνα σε κάθε κοινωνία όπου κι αν δραστηριοποιείται».

Στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη «εταιρική φιλοσοφία» βασίζεται στη διάλυση των ανθρωπίνων σχέσεων: στις συνθήκες της κρίσης η προσπάθεια διάλυσης των σχέσεων αυτών επιχειρείται με εξαιρετική μεθοδικότητα και συστηματικότητα και στοχεύει στην παρεμπόδιση της όποιας πιθανής αλληλεγγύης των ανθρώπων: του ενδεχομένου για παράδειγμα οι καταναλωτές να αρνηθούν να καταναλώσουν το προϊόντα της συγκεκριμένης εταιρίας, όταν οι εργαζόμενοι ευρίσκονται σε απεργία με βασικό αίτημα τη συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου – η οποία αποψιλώνεται και τούτη τη στιγμή με ύπουλο και συστηματικό τρόπο.

Η αντιστροφή: Η Coca Cola αντιστρέφει τους όρους: εμφανίζεται ως ενσάρκωση της αλληλεγγύης, στον τόπο ακριβώς που καταβροχθίζει με απληστία τον κοινωνικό ιστό – η Coca Cola χριστουγεννιάτικα διατυμπανίζει την ευαισθησία της για την Θεσσαλονίκη και τους πάσχοντες κατοίκους της και οφείλουμε να περιμένουμε τα χειρότερα αναφορικά με τις θέσεις εργασίας. Κάποιοι, οι οποίοι διαγράφουν θέσεις εργασίας και μαζί με αυτές και συγκεκριμένες μορφές ζωής, φόρεσαν την προσωπίδα της υποκρισίας και αναγγέλλουν τη συμμετοχή τους σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις - όπου θα «συγκεντρωθούν είδη πρώτης ανάγκης για συνανθρώπους μας που πραγματικά τα χρειάζονται». Mon dieu, τι ευαισθησία!

Ακόμη και από την ανέχεια και τον πόνο των ανθρώπων και την οικονομική αδυναμία και την πολιτική δυσπραγία των πολιτικών και κοινωνικών φορέων η Coca Cola προσπαθεί να αντλήσει συμβολικό κεφάλαιο: «… η Coca Cola, με στόχο να βοηθήσει τους νέους να υιοθετήσουν έναν πιο ενεργό τρόπο ζωής, δώρισε στον δήμο Θεσσαλονίκης το ποσό των 15.000 ευρώ για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των δημοτικών γυμναστηρίων της πόλης»!!!

Δυστυχώς η δημοτική αρχή εμπλεκόμενη σε μια ανεξέλεγκτη πρακτική χορηγιών μετατρέπεται σε «φερέφωνο» της λογικής της πολυεθνικής εταιρίας, η οποία συμπεριφέρεται στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης σαν αποικιοκράτης – η Coca Cola παίρνει ουσιαστικώς πολλά περισσότερα από την Θεσσαλονίκη και τον βορειοελλαδικό χώρο από αυτά που δίνει: αυτό πρέπει να αλλάξει.



Όμηρος Ταχμαζίδης

Αυτοαπασχολούμενος δημοσιογράφος
ΜΑ Φιλοσοφίας-Ιστορίας

13 σχόλια:

  1. απο την στιγμη που το κρατος εχει ψηφισει τοσους αντεργατικους νομους τι περιμενετε να κανει η κοκα κολα και η καθε κοκα κολα?
    Αυτοι ειναι επιχειρηματιες και κοιτουν το συμφερον τησ εταιρειας τους. Το θεμα ειναι εμεις τι κανουμε, που εδω και τριαντα χρονια ψηφιζουμε τους ιδιους και τους ιδιους.
    ΠΡΟΒΑΤΑ ΞΥΠΝΑΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλα ο τιτλος του αθρου μας δειχνει το πραγματικο προσωπο της κοκα κολα 3ε ξερετε της ελληνικης πολυεθνικης που εκλεισε την παραγωγη σε δυο εργοστασια στην ελλαδα μενοντας χωρις εργασια συνανθρωποι μας.δινοντας την παραγωγη στην βουλγαρια και απο εκει μας την φερνει και μας την πουλα΄.και τωρα ετοιμαζεται και για καινουργια σφαγη εργαζομενων.ο μονος που μπορει να τιμωρισει αυτην την διπροσωπη εταιρια ειναι οι καταναλωτες.και ΘΑ ΓΙΝΕΙ γιατι αυτη την εποχη ακομα και μια θεσει εργασιας που χανεται μας πονα πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κατω τα χερια μωρη αχορταγη απο τους εργαζομενους τοσα χρονια εβγαλες εβγαλες μολις πεσαν λιγο τα κερδη πηγες ενα μερος της παραγωγης στη βουλγαρια τι ενα μερος την μιση και παραπανω.πηρες την εδρα σου απο την χωρα μου εσυ και η γιαουρτου.και τωρα θες να κοψεις το φαγακι και απο αλλες οικογενειες.εισαι απαραδεκτη και διπροσωπη.κοινωνικο προσωπο και αιδιες. ο καταναλωτης δεν ξεγελιετε με αρκουδακια.και τωρα στην κριση δεν ξεχνα τον εμπαιγμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ .μονο τα κερδη σκεφτεται εδω ολοι η αληθεια ...http://www.theinsider.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=17746:sta-katerga-tis-coca-cola-stin-italia-binteo&catid=52:world&Itemid=79

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εξαιρετικό άρθρο
    και κυρίως, η κατάληξή του!
    Δυστυχώς η δημοτική αρχή εμπλεκόμενη σε μια ανεξέλεγκτη πρακτική χορηγιών μετατρέπεται σε «φερέφωνο» της λογικής της πολυεθνικής εταιρίας, η οποία συμπεριφέρεται στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης σαν αποικιοκράτης – η Coca Cola παίρνει ουσιαστικώς πολλά περισσότερα από την Θεσσαλονίκη και τον βορειοελλαδικό χώρο από αυτά που δίνει: αυτό πρέπει να αλλάξει.
    Πρέπει όλοι ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ να γίνουμε ΠΟΛΙΤΕΣ
    ΚΑΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ωραιο αρθρο να φανερωθει πια το αληθινο προσωπο της κοκακολα πισω απο τα αρκουδακια και τον αι βασιλη αν δεν τους απελυσε και αυτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο πολύ όμορφα! Όλα πάνε κατά διαόλου. Απορώ πόσο πρόβατα είμαστε. Το μυαλό του μέσου ανθρώπου, σιγά σιγά γίνεται κομπόστα. Μας λανσάρουν μέσα από την τηλεόραση, που μας προετοίμασε, για το διαδίκτυο... ακόμη χειρότερα, μόνο την κοροϊδία. Εδώ, από πράσινο Άγιο Βασίλη, τον έκανε κόκκινο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. απαραδεκτη σταση της εταιρειας ...να παει στα τσακιδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αφου κονομησε τοσα χρονια τωρα στα δυσκολα φευγει.ασε που μας εχει τσακισει στις "εισαγωγες" εκ βουλγαριας που ειναι μαπα.εμπαργκο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. μόνο με μποϋκοτάζ θα μπορέσουμε να τους ταράξουμε τα ύδατα! αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσει ο καθένας μας, ότι μπορεί να είναι στη θέση αυτών των εργαζομένων.Σήμερα είναι αυτοί, αύριο εμείς! Μόνο το εμείς μπορεί να νικήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. einai na aporei kaneis me tin symperifora aytis tis eterias apo tin mia theli na dioxei ergazomenous autis tis polis apo tin alli epidikniei alilegyi stous ypolipous katikous aytis tis polis.einai afelis;den nomizo.fobatai tin katakraugi autis tis polis.to mono pou tin ediaferei einai kerdos.oi polites autis tis polis prepei na tin timorisoun.yparxoun kai alla proionta ektos tis kokakola.timoriste tous.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κανενας αυτο το μαυροζουμι......νερο και ζαχαρι πουλαει.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν αποτελούν απόψεις
του logia-starata.blogspot.com, και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

Οι διαφωνίες είναι θεμιτές ή και απαραίτητες Η θέση φέρνει την αντίθεση και με λίγη διάθεση ίσως βρεθεί η σύνθεση. Για το λόγο αυτό θα παρακαλούσαμε τα σχόλιά σας να είναι κόσμια.

Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.

 
Top